Eerste keer naar kinderarts, wat te verwachten?

Gisteren om het cb bleek dat Sanna weer afgevallen was :frowning:

Ze weegt nu 8300 gr en is 76 cm.

De wijkverpleegkundige van het cb vond het nu toch verstandig om haar door de kinderarts na te laten kijken omdat je op de curve ook goed ziet dat ze slecht groeit.

16 juni kunnen we bij de kinderarts terecht.

Wie weet wat ik de eerste keer bij de kinderarts kan verwachten?

64 keer bekeken en niemand die reageerd,… ik kan je verder niet echt helpen maar wil je wel even een hele dikk :hug: geven.

Toch spannend al doet ze t verder wel ok toch?



Ben heel benieuwd hoe het gesprek gaat zijn.



Liefs Loes :-*

Volgens mij had het dochtertje van Vicky dat ook :think: en een jongetje met de naam Kes ook, maar weet niet wat haar nickname is…



Wat lijkt me dat een zorg voor jullie! Is ze altijd klein geweest? Eet ze niet goed?



Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je een speciaal dieet voor je dochter, en gaan ze bepaalde dingen checken (sorry, maar weet dus echt niet het fijne ervan :hug: )



Misschien zou je Vicky kunnen pb’en?

Haha, ik dacht zelf ook al helemaal niemand?

Bedankt dames :-



Ze is altijd wel aan de kleine en lichte kant geweest maar nu buigen alle curves af.

Ik zal dadelijk eens kijken of ik een foto kan plaatsen, heb gisteren alle papieren van het cb binnen gekregen.



Thnx voor de tip van Vicky :-

Foto’s van de curve’s

Ik heb op de kinderpoli gewerkt.

Meestal gaat een 1ste ontmoeting als volgt.



Alle kinderen worden gemeten en gewogen.

De kinderarts zal in het eerste gesprek zich bezig houden met de vraag naar de dagelijkse leef/eet/ontlasting patroon en evt ziektes in familie.

Maar het belangrijkste zal zich buigen naar het kind waarom het gaat.

Die moet zich op haar/zijn gemakt voelen.



De ene arts vraagt je om bepaalde dingen uit te kunnen sluiten een bepaalde tijd te gaan observeren.

En de andere arts laat gelijk wat bloed waardes prikken.

Dat verschilt heel erg per arts en met wat je natuurlijk te melden hebt…



Ik hoop dat je eits aan deze info hebt.

Wens jullie veel terkte toe, want het kan een hele impact hebben zo’n ritje naar de kinderarts voor zo’n klein kindje.



Nog ff 1 advies, schrijf evt vragen op en neem het mee naar die afspraak.

En schrijf de dingen die de kindersarts te melden heeft ook op.

Want er gaat zoveel door je heen dat je mss maar vlagen meekrijgt, dus een 2de eprsoon erbij is ook een goed idee…

Je hoord samen meer dan alleen…

Zo vaak bekeken en niemand nog gereageerd is denk ik , omdat de titel doet vermoeden dat je iets erover wilde vertellen, anyhow ik voel me acuut aangesproken door de opmerking en reageer dus maar wel hahahaha



Ik weet dus ook niet hoe het gaat, wij gaan woensdag met Onze Jongste, maar dat is vanwege astmatische klachten dus ik denk dat wij een ander soort consult zullen krijgen dan jullie maar als je het prettig vind , schrijg ik nog wel even op hoehet bij ons globaal i sverlopen.



Bedankt Bri voor jouw reactie, helpt ook mij weer :slight_smile:

Bri, bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee! :-*

Jubbes, goed idee, de titel kan wel voor verwarring zorgen :doh:



Vervelend dat je jongste ook naar de kinderarts moet :hug:

Succes woensdag!

Ah hier ben ik :wink:



Kaylee had (heeft) het idd ook, die weegt nu 11.5 kg met 3 jaar. We hebben hiervoor ruim een jaar bij de kinderarts gelopen, maar zijn een paar mnd terug ontslagen daar :dance: Uiteindelijk hebben ze niets gevonden… Ze is dus gewoon uit zichzelf klein en fijn…



Even terugdenken hoor…



Volgens mij de eerste afspraak, heeft ze vooral gevraagd wat Kaylee te eten kreeg, tot in detail… Verder is ze idd gemeten, gewogen en onderzocht… Er werd ook gevraagd of ze vaak ziek is (nooit), of ze goed slaapt en hoe energiek ze is…



Er is bij Kaylee heel vaak bloed geprikt ter controle, maar ik durf niet meer te zeggen of dat gelijk bij de eerste afspraak zo was :think: Uit de bloedtesten zijn een paar keer afwijkende leverwaarden gekomen, maar die herstelden zichzelf, dus daar hebben ze verder niets aan gedaan.



Wel hebben ze Kaylee naar de diëtiste gestuurd en toen moesten we haar voeding aanvullen met fantomalt, en volle producten geven, roomboter en zo… Heeft ook niets geholpen trouwens.



Kaylee haar curve boog ook zo af, ondertussen gaat ie wel licht omhoog. Ze zit nog steeds ver onder de onderste lijn, maar er zit stijging in dus dat is goed.



Als je verder nog wat wil weten hoor ik t wel, je mag me ook pb’en :-*

Nou wij zijn terug,



Ten eerste kwamen we in een waar speelparadijs voor Pieter terecht haha, hij heeft zich enorm goed vermaakt. We zijn wel bijna 2 uur bezig geweest Eerst de anamnese door een co-assistent,



helemaal uitgevraagd wanneer eea was begonnen, spullen van de arts doorgenomen, waar wat voor kl in de familie zitten, wat precies het probleem is en dat dan helemaal uitgediept , gemeten , gewogen, ogen oren bekeken



Daarna is ze gaan overleggen met de longarts , daar mochten we dan later naar binnen en kregen we een gesprek over zijn kwaal en wat voor beleid ze daarop in wilde zetten,



Vervolgens zijn we ook nog naar de longverpleegkundige toegestuurd voor het eea aan toelichting op de medicatie en nog meer uitleg over het hoe en wat van zijn kwaal , wat praktische zaken en een nieuwe afspraak gemaakt voor in september



Ik vond het erg prettig zo’n "specifiek"consult, overal ligt speelgoed en ze hadden echt de tijd voor ons.





Ik hoop dat ook jullie een prettig consult hebben.



Succes! :thumbup: