eerste keer groente

Even een vraagje , vandaag heeft Veron voor het eerst zijn groente hapje gehad maar wat is overgebleven kan ik 2 dagen bv goed houden in de koelkast ?

En hij heeft echt een half potje op , hoe doe ik dit dan als hij in dit geval een uur later eigenlijk een fles mag hebben stel ik die iets uit of geef ik die dan ook gewoon op dat tydstip

Zijn er al mensen die een schema hebben met 4 maand ? Vind dit nog best moelijk omdat hij de ene keer om 6 uur komt de andere jkeer om 7 uur smorgens waardoor het elke dag verschilt

Ben benieuwd naar jullie …

Groetjes

Dat wat over is, heb je dat op zijn bordje liggen of zat dat nog in een potje?

Als je het uit het potje hebt geschept en het restje zit in het potje dan kun je dat potje 2 dagen in de koelkast bewaren.

Ik zou de fles iets uitstellen, zo’n half potje is best veel voor zo’n klein maagje!

Ik heb het uit t potje geschept dus wat erin zit nog niet warm geweest .

Heb idd de fles iets uitgesteld maar blijkbaar niet voor lang…een half uurtje en toen heeft hij een half flesje gedronken en viel in slaap .

Dus half potje half flesje dus 1 fles denk ik dan :mrgreen:

Best lastig hoe het het beste te doen …

is echt uitproberen.

Lev krijgt borstvoeding en dat is ook zo zoeken, wanneer voeden, maar je kind geeft het zelf redelijk aan in 9 van de 10 keer.

Hoi,

Op mijn potje staat dat onopgewarmd voedsel nog 24 uur houdbaar is in de koelkast. Ik geef dus vandaag de ene helft en morgen de andere helft. En ik geef vaak binnen een half uur zijn fles erachter, maar daar vraagt hij dan vaak zelf om.

Groetjes Saskia

P.S. Voor 6 maanden is bijvoeding echt BIJvoeding en mag je niet inkorten op flesvoeding. En kindje van 4 maanden moet ongeveer 800 a 1000 ml flesvoeding per dag krijgen.

@dyfaine wrote:

Heb idd de fles iets uitgesteld maar blijkbaar niet voor lang…een half uurtje en toen heeft hij een half flesje gedronken en viel in slaap .

Thara had dat ook… Die kreeg in het begin alleen maar meer zin in een fles als ze iets van vast voedsel gegeten had…

Verder is het inderdaad uitproberen. Thara krijgt nu 's avonds groente (ongeveer 6 uur) tot ze aangeeft genoeg te hebben, soms een beetje yoghurt erachteraan (niet altijd).

Dan tussen 7 uur en half 8, ligt eraan hoe moe ze is, bieden we haar ook nog een papfles aan. In het begin merkte je dat ze minder groente at en de papfles opging. Tegenwoordig is het omgedraaid en is het "normaal " als ze voor de nacht zo’n 100 cc pap drinkt (met andere woorden, de andere 100cc is voor de gootsteen… :mrgreen: )

Kinderen regelen het meestal heel goed zelf!

Succes en vooral veel plezier met het geven van (bij)voeding!