Eerste "echte" schoenen

Gisteren hebben we voor het eerst “echte” schoenen gekocht voor onze grote meid. Echt super, eerst een paar stappen helemaal onwennig van die zware dingen aan je voeten en daarna trots als een speer vooruit :inlove:

Wat wordt ze dan echt groot zeg en dat op haar kleine voetjes (maat 20) :mrgreen:

(Wel erg prijzig overigens… €60,00 :shock: )

Groetjes Alex

Leuke mijlpaal!

Wel bewaren he, die bijzondere eerste schoentjes!

Wij hebben gisteren ook zijn eerste paar gekocht… Hij weigerde om er mee te lopen. Hij vond het verschrikkelijk… Ja vind je het gek als je alleen maar gewend bent om op zootjes te lopen :wink:

Maar vandaag heeft ie ze (gelukkig) geaccepteerd en liep er goed op weg :inlove:

overigens maatje 22… grote reuzenvoeten die kerel van mij

hihi wendu ienieminievoetjes dan met bijna 5 jaar maatje 25 of lijkt dat zo klein? hihi

maar eum byzonder mijlpaaltje dan weer hé?

Ik bewaar ze zeker!!!

En volgens de mevrouw in de winkel heeft ze kleine voeten, ik had ook maar keuze uit drie paar schoenen omdat kinderen tegenwoordig grotere voeten hebben bestellen ze meer grotere maten en niet veel van die kleintjes.

Ik zou echt niet weten welke maat de meeste kindjes hebben met 5 jaar.

Groetjes Alex

Jelle heeft maatje… 23 van schoentjes…

En hij is net nog geen 14 maanden…

Gaat erggg hard dus ! Pfffff :eh:

Nou, hier ook kleine voetjes volgens mij hoor. Kian wordt volgende week 2 jaar en heeft maat 23 (maar die zitten nog erg ruim, daar kan hij deze winter nog wel in groeien hoor).

Ik vind die eerste schoentjes er altijd zo lief uitzien… :inlove:

Myrthe wordt over anderhalve maand 2 jaar en maatje 20 zit haar nog erg ruim. Blijkbaar heeft ze echt mini-voetjes :think:

Hier ook eentje met maatje 23, Cyril leeft ook op grote voet :lol:

Alyssa is 21 mnd en heeft maat 21.

jaaa, vandaag ook de eerste echte schoentjes gekocht! Die andere waren zo flexibel dat hij er steeds mee omkukelde :roll:

Maar inderdaad, wat zijn die dingen duur zeg!! 65 euro heb ik ervoor betaald. Ik kreeg wel een controle-garantie, dwz dat je elke 6 weken terug mag komen om een kleine check-up te doen. Als de schoentjes kapot raken, of verkeerd afslijten, dan heb je daar garantie op. Dat is dan ook wel weer fijn.

Zegt die verkoper zo: ‘nou, ik hoop dat hij er even mee vooruit kan’. Dus ik: ‘hoe bedoelt u?’

Nou, je kan dus pech hebben dat ze over 6 weken ofzo alweer te klein zijn… laten we dan maar hopen dat hij er toch echt wat langer mee doet :wink:

Maar het ziet zoooo stoer uit he? :mrgreen:

Groetjes Annemarie

Jeeeeetje, nou, dan weet ik dat ik m’n pinpas mag gaan trekken morgen, wat een prijzen :shock: :roll:… Saba krijgt morgen haar 1e echte schoenen… ik belde vandaag de schoenenzaak vanaf welke maat ze beginnen en dat is dus maat 20 :inlove:. Wel werd er meteen gevraagd of ze wel minimaal 6 weken los en zelfstandig loopt, anders is het te vroeg voor ‘echte’ schoenen. Dat is dus het geval, dus ben benieuwd hoe Saba het gaat vinden. We hebben al geoefend met “waar is je voet” zodat ze die netjes uitsteekt om schoenen te kunnen passen :lol: .

Saba heeft mt. 21 :inlove: en échte schoenen vanaf vandaag!!! Maar jongens, wat een prijzen zeg, pfoe. Nou hebben we hier thuis de afspraak dat we op goede schoenen niet besparen, maar ik vind € 74,95 geen grapje :shock: :mrgreen: ?!

Wat grappig om dat verschil in schoenmaten te lezen!

Inderdaad Fannie, dat ben ik met je eens. Nou maar hopen dat ze er wel even mee doet :wink:

Waar hebben jullie de schoenen gekocht?

Ben voor Yuri ook op zoek maar het is echt een drama om iets leuks te vinden…

Hij heeft een klein voetje ook mt 20 en vaak kan ik er maar uit 1 kiezen. De rest zijn net slofjes :mrgreen: en doe ik hem echt niet aan straks buiten!

Nu heeft hij puma’s maar wil zo graag half hoge schoenen hebben voor de winter.

Sandra, ik heb voor matthijs schoentjes gekocht bij Nelson.

Ze zijn er in maat 20,21 en 22. (34,95 euro) (merk weet ik zo niet, kan ik wel voor je opzoeken als je wilt)

Halfhoog, donkerbruin leer met veters.

Met een flexibele zool (aangezien matthijs nog neit kan lopen)

Misschien heb je er iets aan!!

@Smurf78 wrote:

Waar hebben jullie de schoenen gekocht?

Ben voor Yuri ook op zoek maar het is echt een drama om iets leuks te vinden…

Hij heeft een klein voetje ook mt 20 en vaak kan ik er maar uit 1 kiezen.

Ik heb voor Myrthe (ook maat 20) vandaag leuke schoentjes gekocht bij Scapino. Die kwamen laatst bij kassa uit de bus als goede kinderschoen (met een labeltje van dr Visser). Ze waren maar €14,95! Bruine laarsjes met veters en een rits. Heel stoer, kan ook heel goed voor een jongetje. Ik vond sowieso dat ze voor jongetjes wat meer keuze hadden.

Verder hebben ze ook bij Dolcis vaak leuke schoenen.

ik heb merijn zijn schoenen gekocht bij Yess kids in Bussum.

ik heb de schoentjes bij een speciaalzaak gekocht. Ze zijn van Track, onderdeel van het merk Bunnies. Die zijn altijd van leer en leverbaar in verschillende lengte- en breedtematen. Ze hadden veel keuze, vond ik. Teun heeft maat 21.

Dank voor de reacties! Wij gaan volgende week naar Haarlem en hopen te slagen!!!