eerste dag kdv

ohhhh mijn liefje ging vrijdag voor het eerst een echte dag naar het kdv. Hij had al drie wenmomenten (werden steeds langer) en vind het hartstikke leuk. Afscheid nemen binnen vijf minuten… en was lekker aan t spelen… ophalen, ging perfect en hij ging lief mee.

maar zo’n eerste echte dag… van 8.30 tot 17.30. Hij zat stilletjes bij de leidster een boekje te lezen… had r niet echt de kracht voor. Verder vreselijk snikken op de fiets naar huis, thuis vreselijk snikken… doooood en dooodmoe was tie. Kon zijn ogen dus niet meer open houden.

Tijdje met m boven gezeten en viel bij mij in slaap. Zooo zielig, zat zo zielig te snikken tussen door, mama au mamammama… en zo slapjes, en loddige ogen, later maar in gewoon ritme naar bed. even wakker geworden en toen weer naar bed.

Voelde me voor het eerst eigenlijk schulidg, was ik maar om 5 uur gekomen ipv half 6 of dit of dat…

maar goed, ik hou mij voor , hij had woensdag ook al een lange wendag, donderdags oppas bij oma (met zijn nichtje) en dan vrijdag weer kdv.

Als je dan aan m vraagt, en, hoe vind je het leuk op de (naam)? dan zegt ie volmondig ja en zegt wat ie daar doet (auto pelen, of koekie)… haha. Hij vind het wel heel leuk…

Ben benieuwd hoe het vrijdag gaat.

nou, dat was mijn eerste ervaring zo…

Mijn Lucas is ook altijd wat meer moe als hij naar het KDV is geweest. Het is toch heel wat. Ze spelen vaak nog meer dan thuis. Het is allemaal wat drukker. Maar voel je maar niet schuldig. Het is ook even wennen voor hem en voor jou zo 'n hele dan.

ja, dat is ook zo.

hij blijft gelukkig nog steeds met ja antwoorden als ik vraag of tie het leuk vind… en somt dan op wat ie daar doet… weet ook wel dat ie het leuk vind, en ik moet zeggen, omdat ie zelfs zo goed deed, voelde ik me helemaal niet schuldig… ben dan ook maar blij dat het maar 1 dag is… en daarna lekker lang weekend waar die 5 dagen weer thuis is. Eigenlijk dus maar 2 dagen dat ie ergens anders is waar op m gepast wordt…

nou, haha, we zien het wel evne

zielig is dat he, als ze zo moe zijn…

tygo gaat al wat langer, vanaf zijn vierde maand,

maar hij is nu net over naar een volgende groep en nu

komt ie die dagen ook weer zo moe thuis…

tis weer even wennen aan de nieuwe indrukken

en de nieuwe activiteiten

maar dat gaat meestal vanzelf

hij is altijd wel meer moe dan als hij gewoon thuis is,

maar daar houden we dan ook rekening mee: wat sneller en makkelijker eten, niet teveel van hem verwachten, hij is de hele dag al druk geweest

en lekker op tijd naar bed.

ja inderdaad… haha, maar zelfs makkelijk eten wilde hij niet…

nou, zal vrijdag wel eventjes zien hoe het gaat…

Standaard verhaal denk ik hoor, die van ons is ook vermoeider. Thuis slaapt ze 's middags nog 2,5 á 3 uur, op het kdv zet ze zelf de slaapzaal op stelten :shock: dus als ze 1,5 uur heeft geslapen dan vallen we allemaal om van verbazing. En inderdaad, gewoon niet meer te veel van verwachten. Eten is minder, huilbuien wat meer. Ik zou zeggen, zie het niet als zielig maar als de rekening voor een gezellig drukke dag. Als je zelf lekker uit eten bent geweest, piep je ook niet als je de rekening krijgt (al doet het soms zeer… :wink: ).

zooooo… de tweede echte dag zit er op.

om iets voor vijven belde het KDV. Julian had toch boven de 38gr. verhoging en dan is het policy dat ze bellen. Nou, was toch al aan het afruimen… op t werk. (hij was giga verkouden maar s ochtends nog geen verhoging).

Maar toen ik er kwam, hij was lekker vrolijk en ze zitten dan zo lief met zijn allen aan tafel aan de limonade, zo schattig, en zo stil, haaha, maar julian gaf zo’n andere indruk dan vorige keer, nog steeds wel vrolijk, ondanks zijn gesnotter… ging lief mee, gaf de leidster een kus en wilde niet zijn jas aan… “neee” nee"! haha… maar toen we weg gingen:

"aa bank , aa kikoka (veronica) aa damp (lamp) en aa, dat betekent daaag… terwijl hij wel weer goed dahdag kan zeggen… haha, maar goed, ging iedereen lief gedag zeggen… aa toppedoosj…(werd later aa-apedoos) wahahaha (dag blokkendoos)

Ik ben zoooooooooooo trots op mijn lieve mannetje… :inlove: hij heeft zooo lief gegeten als een tierelier vla dr bij…

Hij was thuis ook gewoon weer lief aan het spelen met vanalles… alsof er neits anders was die dag… hij heeft het heel goed gedaan!!!

dus vorige week was denk ik ook gewoon een nasleep van de feestdagen 1 extra dag bij de kdv… dus helemaal blij!!!