Ik weet het even niet meer … :think:
Ik heb altijd gedacht (en gedaan) dat de eerste cyclusdag de eerste dag van je menstruatie is. Dus de dag waaróp je ongesteld wordt.
Nu gebeurde mij dit: Na bezoek aan gyn moest ik voor FM (voor samenlevingstest) op de 1e CD bellen voor een afspraak voor CD7.
Ik werd afgelopen zondagmiddag tegen 6 uur ongesteld, dus maandagochtend gebeld. Zegt die dame aan de andere kant van de lijn:“Oh dan is het vandaag CD1”…
Ik heb dus áltijd verkeerd geteld… Hóe zit het nou precies…? Ik snap er niks meer van… :oops:
Voorbeeld: ik werd in de nacht van 23 op 24 december ongesteld, en dus afgelopen zondag (eind van de middag) weer. Wat is dan mijn cyclus???
Sorry hoor, ik vind dit héél onnozel van mezelf, maar door die dame ben ik helemaal van slag… :?
In principe is je 1e menstruatiedag ook CD1.
Maar sommige gyns houden er een tijdschema aan. Mijn vorige gyn zei dat voor 19.00 uur ongi worden dat dan CD1 is en na 19.00 uur is de volgende dag CD1.
Dus als jou zkh maandag als CD1 aanhoudt zou ik daar in meegaan.
Succes!
Het is inderdaad zoals Krabje zegt. Het hangt van het tijdschema van je gyn af. Sommigen hanteren 18 u als grens, soms is het ook 12 u. Als je diezelfde dag voor dat tijdstip ongesteld wordt, tel je die dag als cyclusdag 1. Word je na dat tijdstip ongesteld, dan tel je de volgende dag als cyclusdag 1. ALs je rond 18 u 's avonds ongesteld wordt, dan is het inderdaad meestal zo dat je de volgende dag als cyclusdag 1 moet tellen.
Tnx !! Dan hou ik dát voortaan gewoon aan. Toch stom hoe je altijd gedacht kan hebben dat je het altijd goed deed…
Nog 1 vraagje dan als slot… met voorbeeld:
ik word op dag 24 vóór 18:00 uur ongesteld. Dan is dus mijn 1e CD op dag 24. Dan is mijn cyclus toch 25 dagen? (zo heb ik het dus de afgelopen tijd altijd bijgehouden…)
boy, wat voel ik me stom… :oops: :oops:
Als je op dag 24 voor 18.00 uur ongi wordt dan is je cyclus 23 dagen.
Want dan is dag 24 CD1 van nieuwe cyclus. Dus die telt niet meer mee voor vorige cyclus. Dan is het dus ipv dag 24 weer dag 1.
Enne je hoeft je niet dom te voelen hoor. Vraak maar raak, daar zijn we voor :-*
Liefs Chantal
De dag dat je ongi begint, is de eerste dag van je nieuwe cyclus.
Als je op dag 24 ongesteld wordt, was je cyclus 23 dagen.
Tjee, nooit geweten. Nu moet ik mijn banner aanpassen. Had nl een cyclus van 25 dagen en die erna 27, maar was bij die ‘korte’ pas 's avonds rond 10 uur ongesteld en die is dan dus wel 26 en de volgende dus ook. Sooow dan ben ik echt vet regelmatig :mrgreen: