Eerste afspraak gyn

Hallo allemaal.

Nadat we nu al bijna anderhalf jaar bezig zijn om zwanger te worden hebben we vrijdag de eerste afspraak voor de gyn.

Wie kan me vertellen wat ik hiervan kan verwachten.

Ik ben best zenuwachtig en zie er erg tegen op.

Alvast bedankt.

Liefs, Chantal.

Meestal heb je tijdens je eerste gesprek eerst een gesprek met je gyn. Ze stellen dan allerlei vragen; Hoe lang je aan de pil bent geweest, of er ziektes in je familie voorkomen, hoe je seksleven is etc.

Verder kreeg mijn vriend een potje en een lijst mee om zijn zaadcellen in te leveren om te controleren. Ook werd hij daar alvast nagekeken op spataders en dat soort dingen. Ik kreeg twee lijsten mee om bloed te prikken. 1x halverwege de cyclus en 1x tijdens mijn menstruatie. Toen afgesproken dat als ik ongesteld werd, dat ik zou bellen en toen weer een afspraak gemaakt. Bij de tweede afspraak kreeg ik een inwendig onderzoek.

De eerste afspraak viel bij ons dus erg mee. Succes bij je eerste afspraak!

Krabje: herken die spanning heel goed hoor.

Ik moet morgen voor de 1e keer, ben ook al erg zenuwachtig.

Is er bij jullie al een sperma onderzoek gedaan via de ha?

Heb zelf het topic geopend: wie ook beginnen met de mm?

Zijn we nu met een paar mensen aan het kletsen die allemaal net beginnen, al een paar die de 1e keer gyn. achter de rug hebben en een paar die binnekort gaan.

Erg handig want zo weet je van elkaar een beetje wat je te wachten gaat staan.

Dus als je zin hebt kun je daar ook mee komen kletsen!

Angelbaby: Bedankt voor je info!!!

Anoniempje: Oke ik kom daar wel even kletsen.

Liefs, Chantal.

Houd er ook rekening mee dat je de 1ste keer een inwendige echo gaat krijgen dat had ik namelijk ook de 1ste keer meteen al

Maar dat is ook in ieder ziekenhuis anders hoor …

Ik hoop dat je een gyn krijgt die je als mens behandeld en rekening houd met jouw/jullie gevoelens want ik had er 1 die zag je echt als een ding

Sterkte