eerst om de 4 uur, nu niet eens meer om de 3 uur

Hoi,

Sinds dat hij 6 weken oud is, komt hij al na 2 uur en 3 kwartier voor een voeding. Voorheen was het vaak 4 uur. Eerst dacht ik dat het regeldagen waren, maar dan duren ze nu al een week…

Hij krijgt 6 flessen van 165 ml (kant en klare melk), maar laat vaak 20 a 30 ml staan. De flessen ophogen heeft dus ook geen zin.

Iemand tips om hem weer wat langer verzadigd te krijgen.

Groetjes

Hoe oud is je kindje nu??

Door dat ze kleine beetjes drinken zijn ze niet echt verzadigd en komen ze dus weer eerder voor hun voeding.

Wat je zou kunnen proberen is om zijn voeding te rekken…

Probeer je kindje op allerlei mogelijke manier “te vermaken” zodat je de voeding kunt uitstellen.

Hier gold het dus dat ik met onze zoon wel eens voor de tv ging zitten als hij mopperig begon te worden, dat hielp voor een kwartier, soms ging ik nog even een rondje om etc etc… alles om het maar uit te kunnen stellen.

De truk is namelijk dat ze dan echt honger krijgen en dan meer voeding tot zich zullen nemen en daardoor ook meer verzadigd raken en het dan langer duurt voor ze weer voor een voeding komen.

Afhakelijk van de leeftijd van je zoon zou je ook kunnen proberen om een schep rijstebloem door zijn fles te doen, dit geeft ook een meer verzadigd gevoel.

hopelijk kun je er wat mee :slight_smile:

Is het wel honger? Ik weet niet hoe oud je kleintje is, maar het kan natuurlijk ook zuigbehoefte zijn.