Ik weet het dus niet :oops:
Fruit gaat heel goed, want dat geef ik tussen twee voedingen in. Maar dan rond 4 uur half 5 is het tijd voor de volgende fles/groente.
Sophie krijgt tussen de fles/brood van tussen de middag en de volgende voeding niets. Dit omdat ze van 2 uur tot half 4 - 4 uur slaapt.
Groente vindt ze op zich ook heel lekker maar ze heeft dan altijd zo’n honger en wordt dan onrustig.
Op het bureau zeiden ze, dat het tijd wordt om een fles te gaan laten vallen voor de warme maaltijd maar dat lukt echt nog niet (tot nu toe pas 1x gelukt). Moet ik me nu zorgen maken??? Tja t is de eerste dus ben soms nog wel onzeker… :think:
Soms denk ik dat het beter zou werken eerst een flesje te geven (mss dan niet van 180 maar van 150 of zo??) en dan pas groente te geven. Heb het wel eens eerder zo gedaan en dan eet ze gewoon rustig haar groente op. Maar dan leert ze niet dat ze groente moet gaan eten in plaats van een flesje of wel?
Sophie krijgt overigens pas vanaf 6 maanden bijvoeding (eerst fruit, later groente).
Het cb zegt wat het gemiddeld kind doet, maar het kan zijn dat jouw meisje het wat later doet.
Je moet je gevoel volgen, als je meisje liever eerst de fles wil en daarna nog prima haar groentenhap eet is het geen probleem. Ze geven op een gegeven moment zelf wel aan wat ze willen.
Ik geef Bas om 16.00 uur eerst een fles en dan om 17.30 zijn groentenhap met aardappels/rijst en vlees/vis of ei erdoor, ongeveer totaal 200 gram nadat het geprakt is tot een lekker hapje. Om 19.30 uur krijgt hij dan nog een volle papfles van ruim 250 cc.