eerst clomid toen iui

Tsja me vraag is eigenlijks zijn er hier dames die eerst clomid hebben gebruikt en daarna toch voor de iui gaan?

ik heb inmiddels 10 keer clomid gehad 1 x zwanger geweest wat helaas is uitgelopen op een miskraam :cry:

na hoeveel tijd zijn jullie toch voor iui gegaan? ik zit hier steeds meer aan te twijfelen om toch voor iui te gaan

ik zit momenteel aan een kuur primolut om een ongesteldheid op te wekken hierna mag ik beginnen met de puregon pen

die je ook krijgt met iui ik zit vol vragen en hoor graag ervaringen van jullie

Hoi Roosje,



Bij ons werd IUI al heel snel als optie genoemd, omdat bij het eerste zaadonderzoek bleek dat de zaadkwaliteit bij ons verminderd is. Dat werd meteen onderzocht toen we voor de 1e keer bij de gyn waren. Wij wilden dat nog niet meteen, dus we hebben toen eerst bijna een jaar Clomid gebruikt en het zonder verdere behandeling zelf geprobeerd. Bij een tweede onderzoek bleek de kwaliteit weer verminderd te zijn, dus toen zijn we over gegaan op IUI.



Bij ons is het natuurlijk een andere situatie, omdat bij jullie de zaadkwaliteit wel goed is. En je bent een keer zwanger geweest, dus dan kijkt een gyn er ook weer wat anders tegen aan. Ik zou doen waar jullie je het beste bij voelen. Als je het ziet zitten om eerst zelf nog een paar keer te proberen, dan kun je dat doen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je een beter gevoel bij IUI hebt. Anders zou ik het tijdens de 1e fm eens met de fert.arts overleggen, kijken wat zij ervan vindt.