Hallo Dames,
Ik kon even niet zo snel vinden of hier al een topic over bestaat, dus vandaar dat ik mijn vraag even zo stel. Ik ben half juli gestopt met de pil, keurig 29 dagen erna had ik mijn eerste ongesteldheid. Dit duurde overigens maar 2 dagen. Nu kreeg ik afgelopen dinsdag (dus precies weer 29 dagen later) last van bruin bloedverlies, het was meer bruin dan rood. Ik moest wel een tampon gebruiken, het was niet heel weinig. Sinds vanochtend is het rood bloed geworden, ook heel wat meer dan de afgelopen dagen, dit gaat gepaard met menstruatiekrampen. Nu is eigenlijk mijn vraag of mijn menstruatie toch dinsdag is begonnen, of moet ik hem vanaf vandaag rekenen omdat het nu rood bloed is??
Je moet volgens mij vanaf vandaag rekenen, rood bloed is ongesteld.
En het kan inderdaad zijn dat het eerst wat minder is, omdat je nog moet ontpillen.
Ik zou ook vanaf vandaag rekenen omdat je nu rood bloed hebt. Mijn huisarts heeft me dat toen verteld toen ik met de pil stopte en dat hou ik zelf ook altijd aan als eerste dag.
Rood is het begin, bruin bloedverlies is mij verteld door de gyn is veelal van je voorgaande cyclus. Ik heb zelf ook altijd de eerste dag soms 2 bruinverlies en die mag ik dus niet tellen.
Ik heb hier ook iedere maand last van… en hou nu ook het echte rode aan als eerste dag van ongesteldheid…