Hallo!
Ik geef borstvoeding en dat gaat redelijk tot goed!
Maar ik krijg het idee dat Jesse toe is aan wat anders :think:
Als ik iets eet of drink dat kijkt hij het mijn mond uit en begint dan ook te smakken. Nou las ik ergens dat dat een teken is dat ze dan toe zijn aan bijvoeding.
Heb laatst een heeeel klein beetje banaan gegeven (fijn gekauwd en een beetje op mijn vi nger gedaan) en hij leek het heerlijk te vinden.
Is het toch verstandiger om echt tot een half jaar te wachten? En waarom, ‘alleen’ om allergieen?
nee, de darmpjes zijn nog niet volledig ‘rijp’ en kunnen niet alles (eigenlijk het meeste niet) goed verteren.
Het alles willen opeten is heel gewoon, dat hoort echt bij de leeftijd, maar je zult zien dat hij dat niet alleen met etenswaar doet, maar met alles.
Yup, geef hem een oude schoen en die ‘eet’ hij dan ook op :mrgreen:
Baby’s weten op deze leeftijd niet eens wat eten is, laat staan dat ze weten dat het lekker is.
Lune heeft gelijk wat de darmen betreft, die moeten lekker uitrijpen, indien ze dat niet zijn kun je een allergie triggeren (ja ook als die niet in de familie zitten)
Blijf lekker bv geven meis, dat gaat helemaal goedkomen :-*
het rijpen van de darmen (tot 6 maanden) is niet alleen voor allergie, maar als je eerder gaat bijvoeden loop je ook risico op krampen bij je kindje, de darmen zijn gewoon nog niet klaar voor vast voedsel. Je baby weet dat niet, die steekt gewoon alles in zijn mond. Of het nu banaan, papier of mierengif is. Over een jaar wil hij je autosleutels hebben. Laat je hem dan ook rijden? :mrgreen:
De WHO adviseert te wachten tot 6 maanden en de eerste 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven. Dus het is verstandig om nog even te wachten.
Vergeet niet dat een beeb van 4 maanden simpelweg niet weet wat eten is he! Dus waarom zou hij er al om “vragen”.
ALLE beebs van 4 maanden gaan smakken, op handjes kauwen, eten uit de mond kijken (ze kijken gewoon geboeit naar wat je doet, ze hebben werkelijk geen flauw benul…).
Net als wat de dames zeggen…geef hem een schoen en die gaat ook op.
Smakken en eten uit de mond kijken is iig geen teken dat ze er aan toe zijn…
Het is inderdaad beter om te wachten tot ze 6 mnd zijn. Dan zijn de darmen gerijpt en verklein je de kans op mogelijke allergiën.
Desondanks, volg je eigen gevoel. Het is niet verboden hoor!
Het MAG vanaf 4 maanden, maar het MOET niet.
Als het niet zou kunnen stonden de schappen niet vol met etenswaar vanaf 4 mnd en zou het cb het ook “verbieden”.
Dus volg je eigen moederinstinct. Vind jij het leuk: gewoon doen, maar houdt bovenstaande wel in je achterhoofd
Heb het er idd ook ff op het cb over gehad!
Zij zeggen ook 6 maanden aanhouden met volledige bv, maar je mag best vanaf 5 a 5,5 maand oefenen met een paar lepeltjes fruit, 1 week dezelfde soort en dan kijken of er een reacte is. Jesse is een grote jongen 8010 gr en +/- 67,5 cm :inlove: en heel wijs. Ze kon zich goed voorstellen dat hij er eerder aan toe is.
Ik kijk wel ff hoe het gaat!
:-*