Wij zijn naar een 5 sterren resort geweest in Egypte toen Luca 11 maanden was, wij namen alles mee. Luiers en voeding is daar veel duurder dan bij ons thuis, vooral alle merken (is in alle vakantie landen want daar verdienen ze goed op) Verder at hij met het buffet mee, alles werd daar vers gemaakt. En we hadden ook potjes olvarit mee. Luca is daar 1x ziek geweest, maar ze hadden daar een arts. Je betaalde die arts 100 euro en je kreeg alle medicijnen mee die je maar wilde :mrgreen: Verder is niemand ziek geworden van het eten bij ons, Luca kon niet poepen en was verkouden verder niets bijzonders, hij kreeg glyserine zetpillen, asprine, neusspray en vanalles en nog wat van die arts mee :mrgreen:
Wij zijn naar Turkije geweest toen Pete 10 maanden was.
Qua Luiers… Ik heb Pampers vanuit NL meegenomen, omdat Pete eczeem had en rode billen kreeg van alles wat geen Pampers was.
Qua voeding… Ik had een kleine waterkoker mee om af en toe heet water in een kleine thermosfles mee te nemen. Belangrijk is om daar alleen Bronwater te gebruiken. Ook een flessenwarmer om in de hotelkamer flessen of potjes op te warmen. We hadden voor Pete gewoon Olvarit vanuit NL meegenomen, omdat hij een voedselallergie heeft en niet alles mocht hebben.
Mijn ouders en broertje gingen mee, dus we hadden 5 volwassenen die een koffer hadden waarover we Pampers en flesvoeding en potjes konden verdelen.
Pete kreeg 's ochtends in de hotelkamer een papfles (restaurant in hotel ging volgens mij pas rond 08.30/09.00 open) en dan at hij met het ontbijt nog een broodje met ons mee. Eind van de ochtend kreeg hij een fruithapje (je hebt tegenwoordig ook Knijpfruit, lijkt mij handiger om mee te nemen) en begin van de middag weer een (pap-)fles. Wij aten vaak pas rond 14.00 onze lunch en dan at hij ook wat mee. In de middag nog een kinderkoek/biscuit en dan 's avonds een groentehap. Als wij ging eten dan at hij vaak nog wat hapjes mee en dan voor het slapen gaan nog een (pap-)fles.
We gaven hem geen ongeschild vers fruit en geen rauwkorst of andere koude gerechten. Verder wel alles wat gebakken was, dus warm vlees en pasta en groente.
Qua medicijnen… Zetpillen, ORS, neusspray, hoestdrank (vanwege airco kun je droge hoest krijgen) en evt. Bepanthen of Sudocreme.
Ik woon in Istanbul en mijn baby is hier geboren. In Istanbul kan je gewoon het kraanwater drinken, al smaakt het niet zo lekker. Dus flessenwater is lekkerder!
Pampers (Prima) en Huggies zijn hier volop te koop. En ik koop melkpoeder van het merk Aptamil. Dit merk kocht ik in Dubai ook, en is dus wereldwijd in gebruik. Ik denk zelfs dat het hetzelfde is als Nutrilon, want de verpakking heeft precies hetzelfde design, alleen een andere kleur.
Potjes babyvoeding zijn hier ook te koop. Inderdaad met minder keuze dan in NL, maar voor een week is dat vast niet erg.
Als ik op reis ga, zorg ik altijd dat ik genoeg luiers en eten voor 2 dagen meeneem. Na 2 dagen moet je wel in staat zijn om een supermarkt te vinden om bij te kopen.
De vliegreis is ‘slechts’ 4,5 uur. Dat is prima te doen met een kleintje. Check even goed wat de bagagelimiet is voor je baby. Meestal is het handig om de wagen met het autostoeltje mee te nemen. Dan zit de kleine ook veilig in eventuele taxi’s of ander vervoer van de luchthaven naar het hotel.
Verder: gewoon genieten!!! Het is echt niet het einde van de wereld.
Bedankt voor alle reacties, heel handig al die tips!
@Iev; het autostoeltje daar had ik nou nooit aan gedacht… Wat een goede tip!