een waarschijnlijke keizersnede met 34 weken

heey allemaal,



Vandaag een afspraak gehad bij de gyno.

vorige week een 12 weken nekplooi ego gehad alles was gelukkig goed

en toen ik vandaag weer een afspraak had ging het over dat ze waarschijnlijk in 1 zak zitten mijn arts weer een foto gemaakt maar kon niet iets overduidelijk zien, alleen in het begin was er wel een vliesje en nu kunnen ze het onduidelijk of niet zien dus volgende week weer een ego laten maken bij iemand die daar verstand van heeft om die er naar te laten kijken.



als ze in 1 zak zitten worden ze al met 34 weken gehaald omdat ze niet te groot mogen worden omdat ze anders kunnen ze om elkaar heen gaan draaien en dat kan gevaarlijk zijn dat was ff schrikken. ook omdat het een keizersnede gaat worden en ik dat heel erg eng vind.



dit was even een update.

Kan mij voorstellen dat het even rauw op je dak komt vallen, maar ze doen echt wat het beste is voor je kindjes… Het komt vast allemaal goed, dikke knuffel voor jou en de schrik :hug:

veel sterkte. Maar wel heel goed dat ze de kleintjes goed in de gaten houden. Ik kan mij helemaal voorstellen hoe onzeker dit voor je moet voelen.

Ik begrijp dat je zwanger bent van een tweeling die mogelijk in 1 vruchtzak zitten?



Je kunt ook als optie vragen om je dan met 34 weken op te nemen en iedere dag een echo te laten maken. iedere dag langer in je buik lijkt mij mooi meegenomen toch?



snap wel dat het bericht van een sectio je wat koud op je dak komt vallen ja.

@kantjeboord wrote:

Ik begrijp dat je zwanger bent van een tweeling die mogelijk in 1 vruchtzak zitten?



Je kunt ook als optie vragen om je dan met 34 weken op te nemen en iedere dag een echo te laten maken. iedere dag langer in je buik lijkt mij mooi meegenomen toch?



snap wel dat het bericht van een sectio je wat koud op je dak komt vallen ja.


dat zou best kunnen idd dat t ziekenhuis dat tegen die tijd gaat voorstellen. Dat is wel een goede optie.

Maartje, ik had ook een een-eiige tweeling waarbij ze in eerste instantie geen tussenvlies konden vinden. Zou ook waarschijnlijk in 1 vruchtzak zitten. Zaten ze ook, maar wel met een tussenvlies, maar dat kon de gyn pas na een hele tijd zoeken met goede apparatuur vinden.



Je hebt een buitenste vruchtzak (chorion), en een binnenste vruchtzak (amnion), dus eigenlijk twee vliezen over elkaar. Alleen als ze zowel maar 1 buitenzak én 1 binnenzak hebben, is dat risico van ‘in de knoop raken’ er. Dus ik zou als ik jou was eerst even afwachten of ze echt wel samen in één binnenzak zitten. Dat is heel erg zeldzaam; per jaar zijn er ik geloof maximaal 5 van deze zwangerschappen in nederland. Hoe vroeger in de zwangerschap des te beter kunnen ze het zien. Ik heb vaker gehoord/gelezen van mensen bij wie ze in eerste instantie geen tussenvlies konden vinden, maar dat er na goed zoeken wel bleek te zitten.



Dus ik hoop voor jou dat ze alsnog een tussenvlies kunnen zien. Ze zullen je zowiezo goed in de gaten houden, ook als er wel een tussenvlies is. Ik mocht van de gyn niet langer dan 37 weken zwanger zijn, dus ik ben ingeleid met 36+5 (uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden maar dat is een ander verhaal :wink: ) en heb twee gezonde jongens :inlove:



Laat je volgende week even weten wat de uitslag van de echo is? En hoe gaat het verder met je?



:-*

Kunnen/mogen ze je niet inleiden ipv een ks?

Ik heb er geen verstand van hoor, maar als je liever vaginaal wil bevallen zou je dat eens kunnen vragen.

Hoi Maartje, heb je de echo ondertussen al gehad? Weet je al iets meer?



Rainbow, volgens mij mag je met een tweeling die in één vruchtzak zit, dus zonder tussenvlies, niet vaginaal bevallen. Kans bestaat dat ze in elkaar blijven haken met armen/benen en - nog belangrijker - er is een risico dat de navelstrengen met elkaar in de knoop komen en zo afgekneld worden :frowning:

heey,



vandaag afspraak voor die ego gehad, nou het is allemaal nog erg onduidelijk hoor er zit wel een dun vliesje tussen dus die vrouw zegt ja het kan alle kanten op 8 jan moet ik naar de gyno zelf dus ik ben benieuwd. Nee het is zeker dat is het een 1eige tweeling is dat ze het bij mij met 34 weken gaan halen en indd at drella zei kunnen ze me met een 1eige tweeling niet inleiden helaas…



dus ja nu wachten we volgende week maar weer af het is wat zeg…

maar ze zijn wel heel lief wat ik vandaag gezien heb, de 1 lag op de buik van de ander te slapen was wel een heel schattig gezicht.

Ik kan me niet voorstellen dat ze nu al zeggen dat ze de tweeling met 34 weken gaan halen. Zeker een tweeling, die meestal in groei achterlopen op een eenlingcurve, moet je zo lang mogelijk laten zitten. Ze proberen meestal minimaal 36 weken te halen.

Ik denk dat ze vanaf 34 weken jou en de tweeling goed in de gaten gaan houden en dan een keizersnede als jij of de tweeling problemen laat zien…

sassie



mijn gyno heeft mij echt duidelijk verteld dat ze met een eeneige tweeling het met 34 weken met een keizersnede gaan halen omdat het anders te gevaarlijk voor die kinderen word doordat ze elkaar iets aan kunnen doen. dat is wat hij mij verteld heeft met een eeneige tweeling.



maar ik wacht het allemaal wel gewoon af