NEW YORK - Een vrouw in New York is bevallen van een zesling. De vier jongens en twee meisjes werden twee weken geleden geboren in een ziekenhuis. Dat meldde de Amerikaanse krant Daily News maandag.
Inertia Stock
De ouders Digna en Victor Carpio hielden de bijzondere bevalling tot nog toe geheim omdat het nog niet zeker was dat de baby’s in leven zouden blijven. Ze werden in de 25e week van de zwangerschap via een keizersnede geboren en wogen tussen de 1,5 en 2 pond.
“Ik heb m’n baby’s goed in de gaten gehouden en gezien hoe hard ze hebben gevochten om in leven te blijven”, zei de 31-jarige moeder Digna Carpio.
“Het leven is zo mooi en we zijn erg dankbaar.” De Carpio’s hadden al een 7-jarige zoon. Binnen een maand willen ze alle nieuwe kinderen, die nu nog door het leven gaan als baby A, B, C, D, E en F, een echte naam geven.
:shock:
Tja, 25 weken… Is wel heel erg vroeg denk ik? Hoop dat alles goed gaat met de kindjes. Het lijkt me een opgave zeg!
Knap hoor… De baas van mijn vriend is papa geworden van een tweeling, ook met 25 weken. Kindjes zijn nu ondertussen 8 of 9 maanden… En dat was een heftige tijd… Maar 6 kindjes pfff… hopelijk komen ze er allemaal goed doorheen