is het normaal dat ze na een curretage het weefsel onderzoeken?
Groetjes Anouk
Ik heb ook eeen curretage ondergaan. En ik weet niets van een weefselonderzoek.
groet ANita
ohw wat vreemd dan :? ik kon vandaag de gyn niet bereiken dus dan bel ik ze maandag maar op waarom het is want snap er geen jota meer van :?
Soms doen ze dat om bv uit te sluiten dat je geen Mola-zwangerschap had. Vaak is dat iets wat zelfs de gyn nog op het laatste moment na de curettage besluit als het vruchtje bv niet te herkennen is geweest.
Dus stel je bent net 5 weekjes zwanger geweest dan is het vruchtje vaak zo klein dat het niet meer goed herkenbaar is maar meestal vooral als ze ook niet weten hoe hoog je hormoonwaarden waren. Om elk risico dan uit te sluiten. Dus niet iets wat heel ernstig is hoor, meestal komt daar ook niets uit maar een mola wil je echt niet zomaar mee door blijven lopen. :thumbup:
aahh oke op die manier…fijn dat je zo’n duidelijk antwoord voor me hebt dankje
Geen probleem hoor, sterkte met je herstel!
Het kan trouwens ook zijn dat het een soort ‘steekproef’ oid is bij je ziekenhuis. Ken niet echt de protocollen in Almelo maar meestal werkt het wel andersom zeg maar; zij vragen eerst aan jou toestemming of ze mogen onderzoeken. Dat is wel iets wat ik een beetje vreemd vind dus ik zou als ik jou was zeker maandag even bellen met ze. :thumbup:
Naar ik heb begrepen - na mijn maagverkleining - is dat ELK deel dat uit het lichaam verwijderd wordt, ALTIJD onderzocht wordt.
Een maagverkleining staat héél ver van een curretage, maar omdat het toch over hetzelfde principe gaat (een stuk(je) dat weggenomen wordt) geef ik het je toch even mee.
(het was op die wijze dat mijn tumor ontdekt is, per groot toeval dus).
Hier in België is daar geen protocol rond. Ik bedoel: zij moesten geen toestemming hebben van mij (althans bedenk ik me nu: dat zal toch niet, want ik wist daarover op voorhand niets :think: ).
Veel sterkte, een curretage heb ik nooit gehad en ik ken je verhaal niet :oops: , maar het zal emotioneel toch wel erg op je inwerken).
liefs
Gerda
In het ziekenhuis waar ik werk wordt alles onderzocht wat ze bij een patient verwijderen.
Bij ons wordt dat allemaal standaard bekeken op evt afwijkingen.
Ik vind dat zelf een prettig idee.
Ik zou me er dus ook niet al te druk om maken. :hug:
heel erg bedankt voor jullie antwoorden sorry dat ik zo laat reageer maar heb gisteren de uitslag gekregen en ze hebben de miskraam onderzocht maar daar is niks uitgekomen…ik ben 28 juni gecurreteerd en een weekje ongeveer bloedingen gehad…ik ben 15 juli ongi geworden ( als dat al kan ) en ik bloed nu dus al 8 dagen en er lijkt geen einde aan te komen ? is dat uberhaupt wel normaal? mijn ha is op vakantie en kan wel een andere bellen maar die wimpelen je altijd zo lkkr af :?
Sterkte met alles, het is niet niks.
Dat is redelijk normaal hoor. alleen als je echt hevig bloed, zou ik contact opnemen. maar 8 dagen een normale ongesteldheid is normaal. En ook zo kort er op al. Ik kreeg een hevige bloeding 10 dagen na de curretage, maar dat duurde maar 2 dagen oid.
En anders gewoon een andere huisarts bellen voor informatie, of het ziekenhuis desnoods. Ik denk dat een assistente je al wel met je vragen kan helpen.
gr. Nienke
ik heb 3 jaar geleden een missed abortion gehad en de keus was of curretage of pillen die een soort van klein bevallingetje opwekken… ik heb voor het laatste gekozen en kreeg een potje mee om het op te vangen… zodat ze het verder konden onderzoeken of er eventueel een reden was voor de missed abortion. ik heb het zelf niet opgevangen maar er bleek nog wat weefsel achtergebleven bij mn baarmoedermond, en dit hebben ze onderzocht er was geen duidelijke gekke reden van de missed abortion (waarschijnlijk was er gewoon iets niet helemaal goed met t kindje en daardoor is het hartje gestopt met kloppen)
naar mijn weten bekijken ze het dus altijd even…
veel sterkte :-*