een vraagje over koken

hoi hoi



ik heb een vraagje aan 1 van jullie …

Ik wil graag voor mijn hub (is op doorreis met vrachtwagen en komt zo dalijk thuis eten)… kip drumsticks bakken… maar hij vind ze uit de oven het lekkerst…



maar ik heb dus sinds heel kort een oven en ben dat gewoon aan het uitproberen… maar ik heb dus geen flauw idee of ik uberhaupt wel die drumsticks in de oven kan klaar maken of niet



zo ja … hoe lang moeten ze der dan in en op hoeveel graden??



hoop dat 1 van jullie mij kan helpen…



liefss :vlinder:

Lief van je.



Kan wel hoor ongeveer 45 minuten hangt ook een beetje van de grootte af op 175 graden :drool:wel tussendoor omdraaien he.

Gezien de tijd heb je niets meer aan mijn antwoord vrees ik maar drumsticks kunnen zeker in de oven hoor ! Op het rooster en dan zo’n 50 minuten op 175 graden. Halverwege keren.

Tenzij je voorgegaarde drumsticks hebt, die hoeven maar 20-30 minuten.

Drumsticks doe ik op 200gr zo’n 20-25 minuten. (Hele bouten ong. 40 minuten) En halverwege draai ik ze even om. Smakelijk!

Moeten ze snel klaar, dan kan je ze ook even koken (zeg maar 10-15 minuten en dan over doen in een ovenschaal met marinade of kruiden erop en dan op 220 graden. Dan hoeven ze maar 15 minuten en zijn ze toch lekker knapperig.

Scheelt zo weer een 15 a 20 minuten in de bereidingstijd.

Een goed idee Cell ware het niet dat het op temperatuur brengen van het water ook veel tijd kost. Ook al gebruik je een waterkoker, zodra de sticks in het water zitten, koelt het water zodanig af dat het een tijdje duurt voordat het weer kookt. Al met al scheelt het niet zoveel.

eh… ja dat zou kunnen idd… ik heb inductie dus een pan water kookt bij mij sneller als 1 liter in de waterkoker en de drumsticks erin is het binnen 30 seconden weer aan de kook :shifty:

Echt ??? Bij ons met gas dus niet he :evil: Dat duurt en duurt :? Maar ik ga mijn mooie 6 pitter toch maar niet omruilen :wink:

zou ik ook niet doen hoor… we moesten hier wel omdat de hele wijk op stadsverwarming zit en er dus geen gasaansluiting mogelijk is.

Maar in mijn nieuwe huisje… 1 x raden wat ik heb gekozen :wink:

Gas :thumbup: Inductie gaat mij vaak namelijk TE snel… mijn rookmelder is al vaak afgegaan want dingen met paneermeel gaan zo rap dat ze in 1 minuut verbranden. Het heeft me enorm tijd gekost om voor elk gerecht de juiste aankookstand te vinden.



Maar zeker dingen aan de kook brengen gaat dus echt razendsnel. :thumbup:

meiden als nog hardstikke bedankt voor de tips…

(was zelf al aan de late kant met het vragen hier op het kok)… maar via een vriendin der tips (lang leve msn :wink: )had ik dus mijn kippetjes al in de oven en psies zoals jullie het ook zeiden… maar ze smaakte errug goed… mijn hub heeft de hele schaal leeg gegeten terwijl ie normaal helemaal nie zo vlees achtig is hihi… dus is goed bevallen…



liefsss :vlinder:

You’re welcome :thumbup: