een vraagje i.v;M amandelen

gisteren na de kinderarts geweest .

en aagje had veel witte stippen op haar amandelen… ze zei dat dat van haar melkje was van s’morgens :think: heb ik nu nog nooit gehoord;ze had om acht uur haar flesje melk gedronken en om 14uur zijn we bij kinderarts geweest??? :think:

Tsss… wat een onkunde van die kinderarts :naughty:

Wikipedia:

Tonsillitis is een ontsteking van de keelamandel (tonsillen). Tonsillitis wordt meestal veroorzaakt door een virus, maar streptococcen kunnen ook de veroorzakers zijn. Bij tonsillitis zijn de keelamandelen opgezwollen en rood, waarbij soms witte stippen en pus zichtbaar worden. Ook de lymfeklieren in de hals kunnen pijnlijk en opgezwollen zijn.

Behandeling van tonsillitis bestaat, omdat het meestal veroorzaakt wordt door een virus, voornamelijk uit een afwachtend beleid. Bij een bacteriële infectie is de behandeling het oraal toedienen van penicilline gedurende een week. In geval van zich telkens herhalende tonsillitis kunnen de amandelen operatief verwijderd worden (tonsillectomie).

Ik heb ook al even in je andere topic gereageerd. Doorverwijzing naar de kno en die amandelen er uit zou ik zeggen.

@Judith75 wrote:

Ik heb ook al even in je andere topic gereageerd. Doorverwijzing naar de kno en die amandelen er uit zou ik zeggen.

WOW… dit is wel een abrupt advies…

Lijkt me trouwens sterk dat ze 's middags nog melkstippen in d’r keel heeft… dus dat is raar… Maar als dit de eerste keer keelontsteking is, dan is KNO en vooral amandelen eruit wel heel erg heftig hoor.

Als ze pijn aangeeft en b.v. verhoging/koorts heeft dan lijkt het eerder een keelontsteking… van melkstippen krijg je nl. geen koorts… :lol: :lol:

Sterkte…

Dit is niet de eerste keer hoor.

Tenminste niet als ik dit in een ander topic lees:

amaai hebben jullie allemaal chance…

mijn dochterke word in septmber drie en heeft ondertussen al 8maal keelontsteking gehad mee etter op en hele hoge koorts…

ze willen haar hier nog niet helpen

ik zou zo graag hebben dat ze haar amandelen eruit doen dan zou ze waarschijnlijk va al deze pijnlijke momenten verlost zijn…

Mijn “abrupte” advies komt niet echt uit de lucht vallen dus.

Doorverwijzing naar de kno vragen, lijkt me in dit geval echt wel van toepassing en laat hij dan maar beslissen of ze er uit moeten :wink:

@Judith75 wrote:

mijn dochterke word in septmber drie en heeft ondertussen al 8maal keelontsteking gehad mee etter op en hele hoge koorts…

ik zou zo graag hebben dat ze haar amandelen eruit doen dan zou ze waarschijnlijk va al deze pijnlijke momenten verlost zijn…

Doorverwijzing naar de kno vragen, lijkt me in dit geval echt wel van toepassing en laat hij dan maar beslissen of ze er uit moeten :wink:

YO… ik had ook net het andere stuk in het andere topic gelezen… te zot voor woorden… 8 x en dan nog niets doen.

Verder ook in andere topic gereageerd!

@preggie wrote:

@Judith75 wrote:

YO… ik had ook net het andere stuk in het andere topic gelezen… te zot voor woorden… 8 x en dan nog niets doen.

Verder ook in andere topic gereageerd!

ben echt blij voor jullie reactie’s allemaal want ik dacht efjes da ik zot aan het worden was :doh: