Een vraag over IKEA bedbank. Wie helpt?

Hoi allemaal

Wij zijn op zoek naar een logeerbed voor op zolder, voorzien van een onderschuifbed, zodat we er eventueel een tweepersoonsbed van kunnen maken.

Nu zie ik op de site van IKEA diverse bedbanken staan die die mogelijkheid bieden. De BRIMNES, BYGLAND en de HEMNES.

Die BYGLAND heeft geen losse lades, maar gewoon één grote lade met waarschijnlijk een lattenbodem en een matras.

Die andere twee bedden hebben losse laden met daarop waarschijnlijk de lattenbodem.

Nu mijn vraag: waar laat je bij deze bedden het tweede matras? Past dat er ook nog in, ondanks de laden? Of moet je het matras elders opbergen (waarbij ik me afvraag wat dan de functionaliteit van het bed is…)?

Verder graag positieve/negatieve ervaringen over bovenstaande bedden. Welke zou je aanraden en waarom. Vergeet daarbij niet onze achterliggende gedachte: logeerbed voor als oma een keer komt oppassen en niet zo vroeg weg wil rijden 's morgens… logeerbed voor papa als een van de kindjes bijvoorbeeld ziek bij mama in bed ligt… logeerbed voor dochterlief als ze haar eerste logeerpartijtjes gaat beleven met een vriendinnetje… Het gaat dus niet over dagelijks slapen.

Alvast super bedankt!

Verder geen ervaring met deze bedden, maar volgens mij liggen de matrassen bij 1 persoons gewoon op elkaar. Zodat je dan een dikker matras hebt.

Onze dochter heeft de Hemnes. Hiervan bestaan overigens 2 versies. Een met 3 laden en een dichte ombouw, en een met 2 laden met een opengewerkte ombouw. Deze ombouw is ook iets lager. Ik weet niet welke je op het oog hebt. Onze dochter heeft degene met 3 laden. Hierin kun je geen matras kwijt. In die met 2 laden trouwens ook niet, ik heb daar wel eens op geslapen bij m’n schoonzusje.

Het bed is prima, onze dame slaapt er al weer bijna 3 jaar op. We gebruiken het uitschuifbed maar zelden, zusje ‘‘logeert’’ af en toe, en tot nu toe is er 1 vriendinnetje blijven slapen. Het uit- en inschuiven vind ik wat zwaar gaan, maar dat kan liggen aan het feit dat wij vloerbedekking hebben op de slaapkamers. En dat hoeft ook weer niet dagelijks, dus het maakte me niet zoveel uit.

Het extra matras kun je op z’n kant achter het bed zetten, misschien? Hier neemt zusje haar eigen matras mee. En toen het vriendinnetje bleef slapen, hebben we het matras van het logeerbed gepakt. Voor die ene keer maakt me dat gesleep niet zoveel uit.

wij hebben ook de hemnes met 3 laden en hier kan de matras niet onder, wij hebben de extra matras bij onze zoon onder het bed liggen

Hier zelfde ervaring als Chrissy. Witte Hemnes, 3 laden.

Wij gebruiken ook het matras van het logeerbed, maar als je het vaker gaat gebruiken en je koopt er gelijk twee matrassen bij dan kun je die toch op elkaar leggen ??

Ik vind ook dat het zwaar is met uitschuiven, maar goed; ik denk dan, hoe vaak gebruik je dat.

Het is wel een heel sterk bed en ik vind hem nog steeds erg mooi staan op mijn dochter’s kamertje…! :inlove:

En in de laden kun je heel veel spullen kwijt.

Ook handig voor het linnengoed (dekbedovertrekken/hoeslakens) in op te bergen!

Bij ons staat het 2e matras in een hoes achter het bed, zo heeft ze gelijk een randje achter het bed waar ze wat op kan zetten!

Kijk anders eens bij Leenbakker. Een soortgelijk bed als Hemnes met 1 grote onderlade, daar zou een 1,90 matras makkelijk inpassen. Maar ik weet niet hoe lang je man bv is en of 1,90 volstaat (anders ruilen met kind van matras?) maar in dat bed heb je dus geen gedoe met waar laat je de matras.

Ben over het bed ook best tevreden, zoonlief slaapt er met veel plezier in en het in elkaar zetten was ook te doen voor mij. :wink: De prijs vond ik een stuk leuker dan van de Ikea want voor dat geld had ik er bij Leenbakker gelijk een extra matras bij. :angel: Enkel voor een nachtkastje moeten we wel naar Ikea omdat de hoogte van het bed niet standaard is en er een hoger nachtkastje moet komen.

Ik weet enkel niet meer hoe het bed ook alweer heet bij Leenbakker. :wall:

@Rhiannon wrote:

Kijk anders eens bij Leenbakker. Een soortgelijk bed als Hemnes met 1 grote onderlade, daar zou een 1,90 matras makkelijk inpassen. Maar ik weet niet hoe lang je man bv is en of 1,90 volstaat (anders ruilen met kind van matras?) maar in dat bed heb je dus geen gedoe met waar laat je de matras.

Ben over het bed ook best tevreden, zoonlief slaapt er met veel plezier in en het in elkaar zetten was ook te doen voor mij. :wink: De prijs vond ik een stuk leuker dan van de Ikea want voor dat geld had ik er bij Leenbakker gelijk een extra matras bij. :angel: Enkel voor een nachtkastje moeten we wel naar Ikea omdat de hoogte van het bed niet standaard is en er een hoger nachtkastje moet komen.

Ik weet enkel niet meer hoe het bed ook alweer heet bij Leenbakker. :wall:

Volgens mij staat dat bed in de folder in de aanbieding. (199 euro)