een van de dingen die je niet wil meemaken...

Vandaag ging de telefoon… het KDV… Of we Xander konder komen halen… :frowning:

Hij was weer eens aan de klim gegaan en is gevallen en zijn voortand was er in zijn geheel uitgekomen.

Ik stond net in Ikea A’dam om iets te wijzigen aan de keuken die ik voor mijn werk besteld heb dus ik man gebeld…

Hij was met buikgriep net thuis en wilde net bed in stappen…

Dus hij is hem gaan halen.

Ze hadden zijn tandje in speeksel gedaan, manlief met Xander naar de tandarts, maar die heeft hem niet meer terug gezet.

Hij zit dus de komende jaren met een gat in zijn mond :cry:

het is een wonder dat het nog niet eerder gebeurd is overigens. Want hij klom overal op, al voor hij kon kruipen klom hij al hoog. Dus het was te verwachten dat er eens iets zou gebeuren…

Hopen maar dat de grote mensen tand eronder geen opdonder heeft gehad en dat die straks gewoon netjes gaat groeien op die plek. We moeten dat in de gaten houden als hij de wisselleeftijd bereikt…

Hij eet gelukkig goed… Op de foto had ie net een kinderchocolade gehad, dus dat bruine om zijn mond is choco, geen bloed :wink:

:hug: zo zielig he

Luna heeft het ook die is 2x op haar tandje gevallen :cry:

1e keer dacht ik dat hij voor de helft was afgebroken maar hij was dat end naar binnen geschoten

2e keer hing hij er zo goed als helemaal uit en is hij door de tandarts eruit getrokken

Aah gossie, t staat m gek genoeg wel hoor.

Die van mij heeft een stukje van beide (!!) voortanden afgebroken, ziet er echt heel weird uit. Jongetjes van twee… :roll:

Oh wat erg, daar zou ik ook heel verdrietig om zijn.

Hebben ze geen fotootje gemaakt om te kijken hoe het van binnen is met de grote tand?

En voor wat het waard is, je manneke is nog steeds een hele mooie vent :inlove: met of zonder tand.

:hug: :-*

O mén, dat is inderdaad iets dat je niet mee wil maken…

Mijn nichtje heeft het ook gehad, heeft een aantal jaar met 1 voortand rondgelopen.

Ik hoop dat je ventje er niet al te veel last van heeft.

Is er een reden dat de tandarts hem niet heeft terug gezet of terug heeft kunnen zetten?

:hug:

De tandarts zei dat er een kans is dat je met het terugzetten, de achterliggende volwassentand beschadigd. Het was niet onze eigen tandarts, want die is op vakantie. Dus ik hoop dat deze het bij het rechte eind heeft en dat we niet achteraf horen dat het wel had gekund

De ta heeft het juist hoor Jet.

Wat een schrik hé om je mannetje zo te zien als mama. :frowning:

Je mag nooit een melktand terug zetten.

Anders beschadigt de kiem eronder sowieso en kan je bacteriën inbrengen.

Met een beetje geluk komt de blijvende tand al snel door.

Normaal is dit met eind 5.

Dikke knuffel voor je ventje, hij kan gelukkig weer een beetje lachen. :hug:

dat is schrikken Jet :hug:

het blijft een mooi ventje :-*

Nee, je wil de volwassen tand ook niet beschadigen.

Want die is uiteindelijk blijvend.

Maar kan me je gevoel goed voorstellen.

Heeft hij er last van, of pijn?

Mij is hetzelfde overkomen toen ik zo oud was. Mijn volwassentand is gegroeid, zonder problemen.

@Anneke wrote:

Nee, je wil de volwassen tand ook niet beschadigen.

Want die is uiteindelijk blijvend.

Maar kan me je gevoel goed voorstellen.

Heeft hij er last van, of pijn?

valt gelukkig erg mee lijkt. Hij is wel een bikkeltje met alle dingen eigenlijk. Maar ook nu, hebben hem op aanraden van tandarts wel een zetpilletje gegeven voor het slapengaan.

@Sis wrote:

Mij is hetzelfde overkomen toen ik zo oud was. Mijn volwassentand is gegroeid, zonder problemen.

dat geeft hoop :slight_smile:

Ach tjonge, wat sneu (gelukkig kan hij al weer lachen en kinderchocola eten)!

Wat een boefje ook!

Hij lijkt nu wel een jaar of 5.

@jet wrote:

@Sis wrote:

dat geeft hoop :slight_smile:

wat een mooi mannetje :inlove:

dat geeft idd hoop mijn oudste is haar voortandje al vanaf haar 3de kwijt gevallen op haar neusje en klapte door op haar mond neus zwaar gekeusd en voortand met wortel en al eruit ze is nu begonnen met wisselen de 2 onder tandjes komen al door ben zo benieuwd of haar boven tandje ook komt

Acht Xandertje toch! :shock: hopelijk lig je nu heerlijk in je bedje te lsapen en heb je nergens meer last van.

Jet, ondanks het ontbreken van een tandje, blijft het een mannetje om op te vreten :inlove:

oocchh gossie…arm kereltje en mama

mijn meisje heeft het ook mee gemaakt! 2x

de eerste is zonder verdoving eruit gesneden (foutje tandarts) en de andere een half jaar later onder verdoving eruit getrokken…

de eerste heb ik gejankt als een klein kind… ik vond het verschrikkelijk en met mij ook de assistente van de tandarts… may heeft gekrijst van de pijn natuurlijk dat gaat al door merg en been en ik vond het een verschrikkelijk gezicht.

de tweede door een andere tandarts en dat was heel relax en heel lief tegen esmay die toch een klein angstje ontwikkeld tegen de tandarts…

het enige nadeel vind ik is dat iedereen haar ouder schat… ze is 5 en is groot nu denkt iedereen dat ze aan het wisselen is en dus een jaar of 6/7 is… en ze behandelen haar er ook naar…

achossie , dat doet je als ouder zo zeer he!!!

gelukkig lacht hij wel weer,

lucas heeft het ook gehad toen hij een jaar of anderhalf was,

maar die was schuin af gebroken …hij is uitgegleden in het bad, tegen de rand aan

volgens de tandats moest hij er wel uit, maar omdat hij nog zo klein was hebben ze dat niet gedaan, toen hij net 4 jaar was, begon het te ontsteken, en moest hij er toch uitgehaald worden

dikke knuffel voor je mannetje en voor jou :hug:

ah wat sneu !!

Ons zoontje is toen ie net kon lopen

buiten ook heel hard gevallen,.t voortandje zit erin

alleen is verkleurd :cry: ook zo sneu

en elke keer heeft ie een soort bultje op zijn tandvlees

mogelijk wordt t tandje toch binnenkort verwijdert…

zou t heel jammer vinden hoor…

dus kan me je gevoel heel goed voorstellen

Hopelijk krijgt jou manneke lekker vlot zijn grote mensen tandjes !!

al staat t hem best eigenwijs…