Een technisch laptop vraagje

De laptop doet het soms niet.

Zodra ik de laptop aan zet geeft ie alleen zwart beeld, hij zoemt wel, maar verder zie je dus niks. Het middelste lampje gaat ook niet branden.

Wanneer ik het daarna een paar uur later probeer, doet ie het vaak wel :think:

Ik vrees dat ie naar de reperatie afdeling moet :mrgreen: , maar wie weet wat het euvel zou kunnen zijn, en of dat een duur grapje gaat worden?

Anita

euh, dat klinkt niet goed… Moederbord ofzo? Meestal checken ze volgens mij eerst het geheugen, dat is namelijk minder kostbaar om te vervangen. Als het moederbord kaduuk is, ben je wel wat centjes kwijt…

Het is al een redelijk oudje… Maar ja, hij is eigenlijk van de kinderen, dus dat zou heel jammer zijn :thumbdown:

het kan ook nog een ‘hitteprobleem’ zijn, je kunt nog even de stofzuiger erop zetten. Geen toetsjes mee zuigen, maar even alle ‘gaten’ goed uitzuigen. Succes!

Moederbord vrees ik…

Wordt hij erg warm?

@Moon84 wrote:

Moederbord vrees ik…

Wordt hij erg warm?

Nee valt wel mee eigenlijk. :think:

Okay, ik ben een a-technische muts, wat wil het zeggen als het aan het moederbord ligt?

Ik zal de stofzuiger er eens op zetten Biebels, bedankt!

even wat vraagjes…

Als je de laptop aanzet en hij geeft zwart beeld…

is hij dan al een tijdje aangeweest?

(zo ja dan is het waarschijnlijk de warmte en met name de videokaart op het moederboard)

Zo nee zie volgende vraag;

Sluit je hem helemaal via windows af of gebruik je de slaapstand (dichtklappen)?

Slaapstand - probeer het eens met volledig uitzetten…

Via windows geheel uitzetten - dan is het waarschijnlijk een los contctje/stekkertje van het beeldscherm … gebeurd vaker dan je denkt en de reparatie valt mee (mits je niet bij een vaag adresje doet… die willen nog wel vaker wat meer “vinden”)

Nee hij geeft zwart beeld, direct na het aanzetten. Soms, wanneer ie daarna weer even uit is geweest, doet ie het ineens wel.

En we sluiten de laptop altijd via Windows

Ohhhh een los stekkertje… Kan ik zeker niet zelf oplossen? 8)

Als ie voor reperatie weg gaat, dan gaat ie gewoon naar de computerwinkel!

bedankt!

@Anita wrote:

Ohhhh een los stekkertje… Kan ik zeker niet zelf oplossen? 8)

Neu zou ik niet aanraden… laptopjes, zeker wat oudere zijn nogal gevoellig en nog moeilijker in elkaar te zetten na het uitelkaar halen.

ik heb ook precies het zelfde gehad met mijn lappie…het kwam door de hitte omdat het niet goed wegkon…ik heb toen de lap op een magnetronrekje gezet en voila hij deed het weer…sinsdien nooit geen last meer van gehad

Diana, dat ga ik nog even proberen dan

Net bij de pc winkel geweest met de laptop, en volgens de meneer daar is onze lap aan het overlijden :thumbdown: . Harde schijf is kapot volgens hem. :frowning:

Dussssssssss, zo lang ie nog iets doet hebben we geluk anders moeten gaan uitkijken naar een andere

Zo lang ie het nog doet, zou ik snel een backup maken, of staat er niks belangrijks op???

Balen zeg… :?

Nee er staat verder niks belangrijks op.

We hebben de laptop 2 jaar geleden tweedehands gekocht bij dezelfde winkel, en sindsdien nooit gebruikt :oops: .

Nu zijn de kinderen wat ouder, en mogen ze ook aan de pc, dus we dachten direct aan de laptop.

Draadloos internet aangeschaft, afgelopen zaterdag aangesloten, geeft de laptop de geest :wall:

Wel balen inderdaad.

@Anita wrote:

Diana, dat ga ik nog even proberen dan

Net bij de pc winkel geweest met de laptop, en volgens de meneer daar is onze lap aan het overlijden :thumbdown: . Harde schijf is kapot volgens hem. :frowning:

Dussssssssss, zo lang ie nog iets doet hebben we geluk anders moeten gaan uitkijken naar een andere

Als het alleen de harddisk is kun je er voor 40 euro een nieuwe inschuiven…

Wij hebben dat trouwens ook gehad met mijn oude laptop.

Maar dan deed ie helemaal niks meer, probleempje met de accu.

Ook met de stekker in het contact deed ie het niet goed. (zwart beeld idd of gewoon opeens uit)

Het kan zoveel zijn he… :?

Balen joh :? Hopelijk houdt ie het nog even vol!

Ruud dat wist ik niet :think:

Ze zeiden tegen mij ( leek dat ik ben ) dat het einde oefening was met het apparaat, naar de dump met het ding en een nieuwe kopen.

Ik zal mezelf toch eens beter laten informeren ergens anders. 8)

Anita op MP worden heel veel harde schijven voor zachte prijsjes aangeboden. Ik kan wel even vragen of mijn vriend toevallig nog zo’n schijf heeft liggen en of hij er van af wil. Hij heeft hier vanwege werk&hobby allerlei dingen liggen.

Als je mij het type wil pb’en?

(alleen als je het wil uiteraard he).

Ik vroeg hem net wat het kan zijn, hij zei:

• of de ventilator
  • of de harde schijf

Hij vroeg of het ding ineens foutcode piepjes geeft tijdens het opstarten?

Hey Cathyanne,

Nee de laptop geeft geen foutcode piepjes.

Hij klinkt gewoon zoals hij doet als ie op gaat starten.

Ik zal je even een PB sturen :-*