Mae-Lynn heeft een soort van roos in haar haren. Nee, het zijn geen eitjes van luizen e.d.
De drogist vertelde dat kinderen nog geen roos kunnen hebben, maar dat het een soort berg is. Er is niks op haar hoofdhuid zelf te zien, alleen in haar haartjes. Witte kleine schilfertjes lijken het wel. :think:
De dorgist vertelde dat dit kan komen omdat ik nog babyshampoo gebruikte voor Ml, dat is heel slecht voor kinderen (veel parfum e.d.). Dus ik heb shampoo voor kids gekocht, maar het gaat niet weg.
Herkent iemand dit en wat kan ik hiertegen doen? Help!
Misschien dat ze bij de apotheek een goede shampoo voor kids hebben?
Jeroen bijv heeft een hele gevoelige hoofdhuid, er hoeft maar een raar product op te komen (zoals een reguliere shampoo) en hij zit onder de roos. Maar sinds hij bij de apotheek Vichy koopt, heeft hij nergens last van.
Misschien heeft de apotheek ook zoiets maar dan speciaal voor kinderen?
Ik roep maar wat hoor, geen idee.
Bedankt!
Het gekke is dat kinderen dus nog geen roos kunnen hebben… :think:
Misschien is het een allergie ergens voor. Ik heb wat gegoogled.
Ml is nogal gevoelig, ik moet bijv. altijd haar kleding wassen met een speciaal wasmiddel zonder parfum.
Hee maar een goed idee van je om langs de apotheek te gaan.
Wie weet kom ik dan verder
oke, heel stom, maar hoe weet je dat het geen neten of eitjes zijn?
Lydia, ik heb het al aan heel veel mensen laten zien…voor de zekerheid (ook bij 'ervaringsdeskundigen: ouders van wie hun kind al eens luizen gehad heeft).
Ze heeft ook helemaal geen jeuk. Er zit niks achter de oren of in de nek, het zijn loszittende kleine schilfertjes.
Mae-Lynn heeft dit al een poosje en zij gaat sinds afgelopen week pas naar de psz. Maar goed, de kans is groter dat ze het op school krijgt maar het kan ook op een andere manier natuurlijk.
Verder zie ik helemaal niks…geen zwarte puntjes e.d. die op luizen kunnen duiden.
Als ik bijv. dit stukje lees via Google wijst dit geval niet op een luizenprobleem:
hoofdstuk 3: waar zit hoofdluis en hoe weet dat u kind het heeft ?
hoofdluis zit op je hoofd. Bij voorkeur op warme plaatsen, zoals in de nek, achter je oren en onder de pony. controleer deze plaatsen. Ziet u witte puntjes ( de neten) die vast aan de haren zitten (niet te verwarren met roos dat los zit) ,dan heeft u kind luizen of heeft het luizen op bezoek gehad. Soms zie je ze gewoon lopen.
Door regelmatig (1 keer per week)het haar te stofkammen boven een witte doek ontdekt uw snel of uw kind hoofdluis heeft. Daarnaast kan jeuk en vaak krabben duiden op de aanwezigheid van luizen. Als uw kind hoofdluis heeft moeten allen gezinsleden nagekeken worden,ook de ouders en/of verzorgers,en de zonodig tegelijk behandeld worden.Tevens is het raadzaam de school en eventuele clubjes in te lichten om verdere verspreiding te voorkomen.
Ze kan idd heel goed een gevoelige hoofdhuid hebben.
Zelf heb ik geen roos, maar als ik een product als Andrelon gebruik
ofzo, krijg ik jeuk en bulten en loop dan de hele tijd te krabben (tot bloedens toe).
Ik heb een tijdje shampoo gebruikt van Rituals gebruikt (geen agressieve stoffen), die hielp prima :thumbup:
Nu gebruik al weer een tijdje de shampoo van Herbal Essence. Niet duur en ik heb geen last van mn hoofdhuid.
Deze shampoo zou je dus ook een keer kunnen proberen.
@jewel wrote:
Lydia, ik heb het al aan heel veel mensen laten zien…voor de zekerheid (ook bij 'ervaringsdeskundigen: ouders van wie hun kind al eens luizen gehad heeft).
Ze heeft ook helemaal geen jeuk. Er zit niks achter de oren of in de nek, het zijn loszittende kleine schilfertjes.
Mae-Lynn heeft dit al een poosje en zij gaat sinds afgelopen week pas naar de psz. Maar goed, de kans is groter dat ze het op school krijgt maar het kan ook op een andere manier natuurlijk.
Verder zie ik helemaal niks…geen zwarte puntjes e.d. die op luizen kunnen duiden.
Als ik bijv. dit stukje lees via Google wijst dit geval niet op een luizenprobleem:
hoofdstuk 3: waar zit hoofdluis en hoe weet dat u kind het heeft ?
hoofdluis zit op je hoofd. Bij voorkeur op warme plaatsen, zoals in de nek, achter je oren en onder de pony. controleer deze plaatsen. Ziet u witte puntjes ( de neten) die vast aan de haren zitten (niet te verwarren met roos dat los zit) ,dan heeft u kind luizen of heeft het luizen op bezoek gehad. Soms zie je ze gewoon lopen.
Door regelmatig (1 keer per week)het haar te stofkammen boven een witte doek ontdekt uw snel of uw kind hoofdluis heeft. Daarnaast kan jeuk en vaak krabben duiden op de aanwezigheid van luizen. Als uw kind hoofdluis heeft moeten allen gezinsleden nagekeken worden,ook de ouders en/of verzorgers,en de zonodig tegelijk behandeld worden.Tevens is het raadzaam de school en eventuele clubjes in te lichten om verdere verspreiding te voorkomen.
ben een gruwelijke ervaringsdeskundige dus vandaar dat ik er naar vroeg
de beschrijving die jij hebt gevonden duidt idd op luis. Dat heeft ze niet.
Kun je die “roos” makkelijk uit haar haren krijgen? En als je het tussen je vingers houdt, plakt het dan of is het droog?
Nou Lydia en Kroes…ik moet jullie wat vertellen…
MAE-LYNN HEEFT HOOFDLUIS!!!
Echt…ik heb het aan zoveel mensen gevraagd…en iedereen zei hetzelfde: nee absoluut niet!
En wat denk je…we gingen het vanmorgen (weer) bestuderen en het is duidelijk dus wel hoofdluis…
Ik ga zometeen meteen naar de kindjes in de straat waar ze altijd mee speelt. Zij zitten op de creche, dus wie weet heerst het daar.
Ik vind het zo gek…Ml krabt niet, niks…
Oh ik voel het overal jeuken nu.
Ik heb meteen op internet gekeken waar een apotheek open is en daar gaan we vandaag meteen naartoe.
Oh wat een gedoe…
En dan dat haar van Ml…half kroes…werk werk werk aan de winkel!
(de was draait al)
Nog verdere tips? :?
Oh ja en hoe zit het met mijn poes? Moet ik haar ook behandelen?
Oh bah wat een gedoe allemaal!!!
Ach, hè naar. Maar niks aan te doen meid, ik kreeg het vroeger ook een
aantal keer.
Ik heb zelfs een keer een collega gehad die het had gekregen van een kindje. Je doet er weinig aan.
Volgens mij is hoofdluis echt alleen specifiek voor mensen en niet
voor huisdieren.
Je kan haar winterjas, sjaal, wanten e.d. wat ze nu toch hopelijk niet meer
hoeft te gebruiken ( ) even wassen en dan luchtdicht verpakken
in een tas/vuilniszak. Dan zijn ze volgend jaar echt luisvrij.
He Jewel :? wat vervelend…
Daarom ging ik er zo op door, had al een vermoeden dat het toch eitjes waren. Die plakken tussen je vingers als je het oppakt.
Het is heel vervelend, maar geen schande natuurlijk he.
Alles in de was, ook je eigen beddengoed als ze wel eens bij je ligt.
Knuffels mogen of in een zak of in de was.
Die poes daar hoef je niets mee hoor. Daar gaan ze niet op zitten.
De kans bestaat wel dat ze het vaker gaat krijgen dus blijf er steeds op attent.
Wat je nu moet doen is dat spul halen bij de apotheek, ben benieuwd wat je daar krijgt.
Na het behandelen smeer je een cremespoeling in het haar en neem je een stofkam (ik neem aan dat ze je die ook hebben verkocht!).
Cremespoeling niet uitwassen, maar uitkammen met die stofkam.
Je kunt met knipjes/speldjes/elastiekjes plukjes haar die je behandeld hebt vastzetten want anders hangen ze je in de weg (Anna Sofie had eerder altijd lang haar en dan deed ik het zo)
Over een paar dagen herhaal je de behandeling, maar dan gebruik je geen stofkam maar een netenkam; die zijn van ijzer en de pennetjes van de kam staan veel dichter bij elkaar. Hiermee haal je de neten (de lege eitjes van de luizen) makkelijk uit het haar.
Het is echt supervervelend, helaas genoeg ervaring hier, maar je moet er mee aan de slag nu he…
Hallo Kroes en Lydia,
Ja heel vervelend…de hele dag zijn we aan het wassen…beddegoed, kleding…en ik ben meteen naar de apotheek geweest, ik heb lotion gekregen. Een agressief goedje, maar dit werkt volgens de ass. het beste.
Ik heb Ml behandelt en mezelf ook. Dit moet 12 uur inwerken en morgen moet ik het uitspoelen (dan ga ik er idd cremespoeling indoen en daarna kammen, kammen, kammen). Het goedje werkt nog enkele weken preventief na. Volgende week moeten we het weer herhalen, mocht er nog wat te zien zijn.
Oh wat stinkt dat spul zeg :sick:
De naam is: Prioderm lotion.
Ik ben ook meteen vanmorgen langs de huizen geweest in de straat waar Mae-Lynn vaak speelt. Ze gaan hun kindjes nu ook nakijken.
Lydia, ik had het al in de gaten…je voelde het al aan he…slik… :?
Ik kon het gewoon niet geloven joh, zoveel mensen die vertelden dat het absoluut geen luizen waren…en ze had geen jeuk, er was niks te zien in haar nek of achter de oren.
Maar nu weet ik hoe het eruit ziet.
Morgen bel ik de psz ook op. Hopelijk nemen hun ook meteen maatregelen. Ik ben benieuwd.
Ik sprak nog een moeder van wie haar kinderen ook op die school zitten, de basisschool en vorig jaar heerste het ook. Alleen deed de school er nogal geheimzinnig over, onbegrijpelijk. Openheid zorgt er juist voor dat het snel bestreden wordt, lijkt mij… :think:
Wat ik wel raar vond…ik heb een netenkam gekocht bij de apotheek, maar eentje met hele korte tanden. Mae-Lynn’s haar is daar niet mee te kammen (half kroes haar). Ik vertelde dit de ass. maar zij had niks anders te koop.
Gelukkig had het gezin hier in de straat wel een goede netenkam, nog een hele ouderwetse zilveren met lange tanden. Dit werkt heel goed.
Arme Mae-Lynn…het was geen pretje om het haar helemaal door te kammen, maar het kon niet anders he (ze is ook nog eens ziekjes, flink verkouden).
Ach, heel herkenbaar voor jullie natuurlijk
Bedankt voor alle tips!
P.s. ik heb mijn voorjaarschoonmaak nu wel gehad… :mrgreen:
en hoe ging het verder?
Nou…die lotion helpt als een speer…1x gebruikt, 12 uur laten inwerken…kammen kammen kammen en weg pietjes!
Maar oh…ik ben nog steeds aan het wassen. Want ik wil geen enkel risico nemen.
En wat dacht je…ik had de juf meteen maandagmorgen gebeld en dinsdag breng ik Ml naar de psz, zegt de juf: ik heb het aan een paar moeders verteld en daarna ben ik het vergeten… :wall:
Ik bedoel… :silenced:
Zit ik m’n best te doen hier thuis en bij m’n kind en bij mezelf en zou ik het misschien weer terugkrijgen door onzorgvuldig handelen van de juf. Slechte zaak he!
Natuurlijk heb ik meteen gezegd hoe ik erover dacht, maar er werd nogal laconiek gereageerd…jammer he.
Vandaag ben ik er weer over begonnen.
Heb zelfs moeders aangesproken en de moeders die ik sprak wisten ervan. Maar toch…
Ik heb me al opgegeven voor de oudercomissie, en ze willen me graag hebben gezien m’n culturele achtergrond :mrgreen: maar ik geloof dat ik dan flink van wal steek…
Nu maar wachten totdat er een plekkie vrijkomt…
Maar goed, de pietjes zijn NU in ieder geval weg!