Hoi,
We moeten van het CB terug van 4 naar 3 of 2 flessen (B is 7,5 maand). maar er komt niet echt ritme in en ik weet ook niet zo goed hoe ik dat er in krijg… Ik ben van plan ongeveer het volgende schema te gaan invoeren:
8.00 pap
9.30 / 10.00 fruithapje
12.00 brood / pap
15.00 rijstwafel en fles
18.00 warm eten (maar hij eet heel weinig) en toetje
19.30 fles
10.30 papfles
Krijgt hij zo wel genoeg drinken? Kan ik hem er ook water / diksap / thee met melk bij geven? Wanneer dan? En genoeg eten? Of is het te veel?
Hebben jullie nog aanvullingen???
Graag advies!
THANX!
Femke
Hoi hoi,
Jeetje wat krijgt hij veel!! Ik vind het geen wonder dat hij niet veel eet met warm eten.
Ik had het volgende schema toen onze vent zo oud was:
9.00 uur pap
12.00 uur brood + drinken (fristi)
15.00 uur fruithapje en daarna drinken
17.30- 18.00 uur warm eten + toetje + drinken (sapje)
en als hij nog wilde een papfles maar die ging er meestal niet meer in en die hebben we dus ook snel afgeschaft.
Ik denk dat hij te veel heeft op een dag en daarom zijn warm eten niet eet.
Ik zou het gewoon eens proberen.
En die papfles van half 11 zou ik rond 21.00 uur doen als hij dat nog nodig heeft.
Heel veel succes met van alles uitproberen!
Groetjes
8.00 pap ( 200cc )
9.30 / 10.00 fruithapje
12.00 brood / pap ( hierbij gewoon een flesje ( koude ) melk geven of anders gewoon wat diksap )
15.00 rijstwafel en fles ( deze fles ook niet geven, een rijstwafel met wat drinken moet voldoende zijn. als hij dat niet vol houdt kun je ook hier het fruithapje geven en om 9.30 een rijstwafeltje geven )
18.00 warm eten (maar hij eet heel weinig) en toetje ( hierbij ook wat drinken geven ( water diksap of thee )
19.30 fles ( deze fles ook zeker laten vallen )
10.30 papfles (200cc) kun je deze fles niet eerder geven, weet niet waarom hij nog zo laat een fles krijgt ? slaapt ie anders niet door ? deze zou ik dan om 20:00 gaan geven
Ik zou dus op 3 flessen gaan zitten…
In de ochtend, in de middag bij de boterham en voor het slapen gaan.
ehm, ik sluit me bij Romata aan, zou alleen bij avondeten geen drinken geven. Weet niet wat je hem geeft, potjes ofzo? hoe groot? van 200 gram?
Als je hem avondeten geeft en daarbij toetje, zou het volgens mij gewoon genoeg moeten zijn.
ontbijt: 200 ml
tussen de middag: 200 ml
voor slapen gaan 200 ml
dan zit hij al op 600 ml
vergeet niet dat toetje na avondeten ook als vocht wordt gezien en in fruit zit ook vocht, en 's middags kan je hem ook gewoon een flesje diksap/roosvicee aanbieden
Vocht krijgt hij dus echt wel genoeg binnen hoor!
succes ermee!
He super, lekker duidelijk, hier kan ik wat mee. Dank.
Ik zal het eens wat aanpassen. die late papfles gaven we inderdaad zodat hij wat beter sliep (draaamaaaa) maar dat gaat steeds beter dus misschien kunnen we die idd beter eerder geven.
Fijn, zo’n forum!
Groetjes,
Femke
@LaBruja wrote:
He super, lekker duidelijk, hier kan ik wat mee. Dank.
Ik zal het eens wat aanpassen. die late papfles gaven we inderdaad zodat hij wat beter sliep (draaamaaaa) maar dat gaat steeds beter dus misschien kunnen we die idd beter eerder geven.
Fijn, zo’n forum!
Groetjes,
Femke
Ik weet niet wanneer je zoontje voor het laatste slaapt, blijft hij wakker na de warme hap ?
Zoniet, zal ik hem wakker houden tot 20:00 en dan de laatste fles geven. Of als het nu steeds beter gaat, elke dag een kwartiertje of om de dag de fles eerder geven en zo naar de 20:00 werken.
Maar mocht hij nog slapen tussen 18:00 en 22:30 dan zou je dat slaapje natuurlijk ook moete inkorten elke x want anders wil ie natuurlijk niet vroeger slapen.
Mijn dochtertje van 8 maanden eet en drinkt het volgende:
7.30 fles 180+6 met 5 schepjes granenpap (ik gebruik een schepje van de opvolgmelk)
10.00 fruitpotje (grote pot, meestal eet ze maar de helft)
12.15 boterham en fles 180+6
15.30 fruitpotje of 1/2 liga en beetje roosvicé
17.00 groentepotje of met de pot mee, soms toetje
18.45 fles 180+6 met 5 schepjes rijstebloem
Voor wat betreft de late fles die je nog geeft, missschien kan je die gaan afbouwen door er steeds wat minder in te doen?
(wij hebben hem in één keer weggelaten, maar moesten haar dan ook steeds wakker maken voor de fles)
Misschien heb je wat aan mijn schema, Riley krijgt dit sinds 7,5 maand:
tussen 5 en 7 , 180 cc melk met bambix.
10.00 u fruit (vaak vers uit het knuistje, +/- is dit een potje van 8 maanden. Dus ongeveer 250gr)
12.30 u broodje + water.
15.00 u koekje + water
17.00 u groente+ aardappels+ vlees bij elkaar 250gr
19.00 u 250cc avondpapje
@LaBruja wrote:
Hoi,
8.00 pap
9.30 / 10.00 fruithapje
12.00 brood / pap
15.00 rijstwafel en fles
18.00 warm eten (maar hij eet heel weinig) en toetje
19.30 fles
10.30 papfles
Femke
Ik zou de fles van 15.00 naar 13.00 verschuiven als aanvulling op de broodmaaltijd (zeg maar voor hij zijn slaapje weer gaat doen)
wel om 15.00 een koekje en wat limo of water, thee wat hij lekker vind.
Om 12.00 geen pap maar alleen nog maar brood met wat sap of water (drinkt mijn kleine uit een tuitbekertje zonder anti-lek)
Warm eten om 18.00 en een fles om 19.30 voor het slapen gaan en dan is het genoeg ! (dan zit je op 3 voedingen van opvolgmelk 2x fles 1x pap)
Zo ziet mijn schema er ook uit.
Ons zoontje begint nu s’nachts door te slapen (van 19.30 tot 6.30), ik heb hem nooit wakker gemaakt voor een zogenaamde late fles en doe er nooit pap in.
Als jullie zoontje gewent is aan de fles van 22.30 kan je die afbouwen (ik weet niet of je hem er voor wakker maakt, anders laten slapen en mocht hij zich in de nacht melden kun je het afbouwen)
Voorheen kwam onze zoon s’nachts steeds rond 2 uur en dan gaf ik 100 cc water met 2 schepjes opvolgmelk om het af te bouwen want anders krijgt hij inderdaad te veel opvolgmelk.
Groetjes