Paar uur geleden had ik de vriezer weer eens leeg gehaald en kwam thaise kipfiletreepjes tegen.
Vorige keer maakte ik dat met mie en macaronimix maar was niet lekker omdat de kipfiletreepjes ook al gekruid zijn.
Wie weet hier een lekker recept mee? Bepaalde kruiden erbij ofzo?
Wou dat morgen eten, maar wil het wel lekker hebben
De kipfilet is dus al gekruid? Zou ik gewoon gaan voor een wok-schotel-dinges: lekker wat groenten klein snijden (lenteuitjes, wortel, paprika, wat je lekker vindt), kip wokken, groenten erbij en gekookte mihoen/mie/rijst erbij (dit nog wel even kruiden met iets als gunst hoe heeeeet dat ook al weer djahé, en op smaak maken met ketjap). Of je gebruikt een woksaus (Conimex), ook errug lekker!
Gebakken krieltjes of roergebakken rijst (met een uitje erdoor en een beetje sambal en ketjap, niet meer want dan wordt alles te gekruid) erbij en een frisse salade of sperzieboontjes. Ik zou het wel apart van elkaar serveren, anders krijg je zo’n kruidenexplosie.
Ja, de kip is al gekruid, was eens een eenmalige aanbieding van de lidl. Ze hadden toen thailand als thema.
Klinkt al erg lekker hierboven!! :drool:
wat heel lekker is maar je bedenkt het niet omdat het niet lekker klinkt…
Wij hadden vandaag een rauwkostsalade gekocht (kant en klaar) met paprika, komkommer, ui, feta, wortel etc.
Kipfilethaasjes gebakken, tauge erbij, toen de salade er door geroerd en dan smelt de feta uit de salade… erg smakelijk.