Het onderwerp zegt het… ben ik nu zwanger of niet?
Zondagochtend deed ik een zwangerschapstest (predictor) Daar was een héél licht streepje te zien. Nu ben ik altijd de eerste geweest om heel luid te roepen ‘een streep is een streep, dus gefeliciteerd!’.
Tja, tot je het zelf in handen hebt dus… :oops: Ik durfde niet blij zijn…was bang dat er een andere reden was voor die streep omdat die zo vaag was…
Vandaag opnieuw getest, deze keer met CB digitaal. Deze test was duidelijk negatief.
Nu weet ik het dus niet meer… Ben nog niet ongesteld… Mag ik blijven hopen of is dat naief?
Iemand ervaring met deze testen? Is de een gevoeliger dan de andere?
hmm ik zou zelf niet meer durven hopen als het me overkwam, maar nuchter antwoord van iemand die niet in die situatie zit:
Het kan wel zijn dat je met een andere test later/eerder positief test. Ik zou kiezen voor een paar dagen afwachten en als je dan nog niet ongesteld bent opnieuw testen (met die je nu negatief had, of met een andere test waarvan bekend is dat ie redelijk vroeg positief test, kruidvat?).
Sterkte iig!
Zit je voor je NOD?
‘gewone’ testen waren bij mij ook positief terwijl de digitale een paar dagen later pas positief wilde worden.
De testen van Predictor staan bekend als erg onbetrouwbaar, in elk geval de extra gevoelige test. Zelfs mannen testen er positief mee, of als je met kraanwater test! Dus ik ben bang dat je een vals-positieve test hebt gehad en dat je niet zwanger bent… Anders nog eens proberen met die van het KV, die zijn ook erg gevoelig.
@joseetje wrote:
‘gewone’ testen waren bij mij ook positief terwijl de digitale een paar dagen later pas positief wilde worden.
Aha, daar zal ik dan ook maar op gaan hopen…
Tja, mijn NOD is moeilijk te bepalen… Ben niet zo heel regelmatig…
Zit vandaag op dag 32 van mijn cyclus. Vorige maand was deze netjes 28 dagen maar heb er ook al vaak gehad van 33 dagen of meer… geen idee wanneer mijn NOD dus is… kan dus best dat ik te vroeg test maar kan ook van niet.
De test van zondag was een ‘gewone’ predictor en niet die extra gevoelige. Is die ook niet betrouwbaar?
Lijkt dat ik zal moeten afwachten en binnen een dag of 2 opnieuw testen. Heb alleen niet zoveel geduld als het over “zwanger worden” gaat. En die 2 tegenstrijdige testen maken het er niet beter op…
ik had met beide testen op mijn nod een positieve test dus betrouwbaar zijn ze wel
misschien kan je nog een andere test doen die van kruidvat zijn ook erg goed
hoop voor je op een goede uitslag
Ik zou zelf denk ik nog een andere test kopen.
Wat Jose zegt heb ik ook vaker gelezen, dat predictor onbetrouwbaar is heb ik nog niet eerder gehoord, wel een andere test waarbij mannen positief testte, maar dat was niet de predictor (volgens mij).
ik zou nog een keer testen met een ander merk
De extra gevoelige test van Predictor is niet betrouwbaar! Hier op het forum lees ik er weinig over, maar op een ander forum test de een na de ander vals-positief. Zelfs met kraanwater en met urine van mannen! Vergelijkbaar met de test van Romed, niet aan te raden!
De gewone Predictor staat wel bekend als betrouwbaar, maar die schijnt pas een streepje te geven bij een hogere HCG-waarde. Maar dat zou niet logisch zijn, aangezien je met die van CB negatief testte.
Ik zou die van het KV proberen (twee voor €5,-, niet de duurdere). Succes, ik ga voor je duimen!
Predictor is best betrouwbaar als je de gewone hebt gebruikt. Al kan ik me amper voorstellen dat de CB dan nog negatief geeft. Of je zou de CB niet met de eerste urine hebben gedaan.
Die 2 dagen wachten is altijd een goeie. Meestal verdubbeld de waarde ergens tussen de 2 en 3 dagen tijd dus dan zou de CB zeker positief moeten zijn.
Jammer, vanmorgen toch bloedverlies… Heel licht, maar het is er wel dus ben bang dat het wel door zal zetten…
De ontgoocheling is wel groot na die eerste positieve test… Ik weet niet wat er fout liep. Was ik mss zwanger en is het erg vroeg mis gegaan? Of kan je dus echt vals - positief testen? Dit heb ik nog nooit eerder gehoord maar zou ik wel héééél erg vinden… :x Daar gaat mijn vertrouwen…
Dan maar op naar een volgende ronde en hopen dat het deze keer wel lukt
Bedankt voor jullie reacties :-*
ik lees veel vaker dat de predictor vals positief aangeeft!
Djoesie:hier zelfde problemen grgrgr
jammer dat het bij jou fout is gegaan,bah…
erg he die testen!!!
@mama van patty wrote:
Djoesie:hier zelfde problemen grgrgr
jammer dat het bij jou fout is gegaan,bah…
erg he die testen!!!
Oei, ook tegenstrijdige testen? Vervelend hé… Dan weet je niet waar je aan toe bent, brengt je alleen maar in de war…
Tja bij mij ging het jammer genoeg fout, maar bij jou kan het anders zijn hé! Ik ga heel hard voor je duimen dat die positieve test van jou dan toch echt positief is!