Een poep vraagje

Hoi, even een vraagje.



Nienke doet alles nog in de luier. En al hoe wel ze soms speel met haar potje, is er verder nog geen intressen. Ze geeft wel aan als ze een poepje aanvoel komen, maar met plassen doet ze niks…



Vanochtend in de tuin, stond Nienke te poepen en ik keek toen naar haar en toen ze zag dat ik naar haar keek, stop ze en wijst zei dat ik niet naar haar moest kijken. Ze is schaam, lijkt het wel. Maar Nienke is echt geen schaam kindje hoor, alles behalve.



En als ik tegen haar vraag of ze op het potje wil, zeg ze Neehee. Dus ja, dan laat ik het ook maar, maar ik denk wel dat ze eraan toe is, omdat ze al aangeven dat ze een poepje gaat maken.



Hoe kan ik haar stimuleren om het potje te gebruiken of om zich niet te schamen om te poepen. Wanneer ze klaar gepoept heeft, dan zeg ze ook “klaar”.



Nienke is bijna 2 jaartjes.



Alvast bedankt voor jullie raad!

Liefs Melisha

Misschien een rare tip in jou ogen. Anne gaat standaard voor en na een slaapje op dr potje. Daarnaast gaat ze rop als ze het zelf aangeeft, als ze niet wilt, dan niet natuurlijk. Wat wij ook doen is samen met haar naar de wc gaan. Anne op haar potje en mama op de wc, zo weet ze dat ze zich niet hoeft te schamen. Ze vind het super als mama ook een poepje of ene plasje heeft gedaan en wordt dan helemaal enthousiast. Ze verdeeld haar poepjes en plasjes wel over 10 potjes zodat ze het lekker vaak naar de wc mag brengen.



Succes

Ja dat doe ik al. Ik laat haar altijd mee komen, wanneer ik naar de wc gaan. Ze wil niet op het potje als ik op de wc zit. Helaas. Dank je wel voor je tip! :thumbup:

Is dat niet al best wel vroeg? Ik had het er van de week toevallig over met m’n vriend om binnenkort eens voor zo’n potje te gaan kijken… :think:



Toen heb ik nog wel heel hard gelachen trouwens… Mijn vriend doet vrijwel ALLES met en voor Quentin :inlove:, maar er is 1 ding wat hij absoluut NIET doet… En dat zijn de poepluiers verschonen… :mrgreen:



Dus ik zei tegen hem: ‘Hou er wel een beetje erg in dat -ALS Quentin het potje eenmaal ontdekt heeft- Quentin dan ook HEEL graag wil laten zien aan ons WAT hij precies in dat potje gedeponeerd heeft… Je breekt z’n hart als je dan weigert om enthousiast mee te doen en hem te feliciteren met z’n eigen Nelson Mandela of wat dan ook…’ :lol: Je had z’n gezicht moeten zien!!! :lol:

:shock:

Misschien is het handig om er even bij te zeggen dat mijn huidige vriend NIET de vader van Quentin is… :wink:



:mrgreen:

Hier verschoont papa ook geen luiers,is toch helemaal niet erg :think:

Mijn tip.

Ze is nog jong dus het komt vanzelf wel :mrgreen:

@prinsjeJason wrote:

Hier verschoont papa ook geen luiers,is toch helemaal niet erg :think:




Neuh, ik zie het probeem ook niet zo hoor… :wink:

@prinsjeJason wrote:

Hier verschoont papa ook geen luiers,is toch helemaal niet erg :think:




Eh, waarom niet? Ik vind het nogal vreemd dat papa dat niet doet. Het is nou niet bepaald een moeilijk karweitje.

:mrgreen:



Neuh… Maar niet echt een lekker karweitje… En dan blijken moeders vaak toch wat beter bestand tegen wat minder lekkere luchtjes dan vaders… Of invalvaders… :lol:

Best een beetje off-topic nu, sorry daarvoor, maar even een vraagje dan: Hoe doet papa dat dan als jullie weg zijn? :lol: Die vraag kwam even in mij op! :lol:

Aangezien ik nog steeds wacht op een antwoord op mijn vraag, plaats ik die maar weer!



Hoe kan ik haar stimuleren om het potje te gebruiken of om zich niet te schamen om te poepen.



Alvast Bedankt

misschien kan je een popje van haar op het potje zetten en dan laten zien dat het helemaal niet erg is…

(een beetje appelsap als plas er stiekum in doen…eerst plassen dan komt poepen vanzelf wel…)



ze is nog jong dus hoeft het ook nog niet…

met tijd komt het vanzelf…

@Yvette wrote:

:mrgreen:



Neuh… Maar niet echt een lekker karweitje… En dan blijken moeders vaak toch wat beter bestand tegen wat minder lekkere luchtjes dan vaders… Of invalvaders… :lol:




Van invalvaders kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Maar vaders? Sorry, maar dat is toch je reinste aanstellerij? Hoe doet zo’n papa het dan als hij alleen is met de kleine? Of zijn ze dat ook nooit? Ik denk dat de vaders in mijn omgeving zo’n man hartelijk uit zouden lachen. Ik ken ook geen moeder die het zou pikken.

@Melisha wrote:

Hoe kan ik haar stimuleren om het potje te gebruiken of om zich niet te schamen om te poepen.




Even hardop denken:



Wilt ze misschien liever gewoon op de wc? (met een verkleiner natuurlijk :wink: )…

Rhodé heeft nog nooit op een potje gezeten. Die zit voor ieder slaapje eventjes op de wc (en poept en/of plas dan ook op de wc) en met een boekje erbij heeft ze dikke lol daar :inlove:

En als ze eraf wilt (soms na 2 seconde al, maar soms wel wat langer) mag ze er ook meteen vanaf…en dan maakt het niets uit of ze iets heeft gedaan.



Misschien is het ook even wennen voor haar? Gewoon een regelmaat aanhouden bijvoorbeeld voor of na het slaapje even op de wc/potje. Dan wordt het al snel ‘normaal’ en wie weet gaat ze het dan ook zelf aangeven…



Speelt ze ook wel eens met het potje? Bijvoorbeeld met de poppen die dan een plasje moeten doen?



Succes!!!

Ja, dat doet ze wel, spelen dan he en met de pop erop en zo, maar zelf wil ze niet. De heel eerste keertje dat we het potje liet zien, heeft ze geplast, kon mijn ogen niet geloven, maar daarna zei ze constand dat ze wilde plasje doen op het potje, maar dat was dan alleen maar om naakt rond te lopen en toen ik dat niet meer toe laten, toen wilde ze ook niet meer op het potje. Ik heb gezegd, dat ze of op het potje gaan of broekje weer aan. Ennnnn dat vond ze niet leuk. En sinds dien geen zin van haar kant af. Ook met de pop laten zien hoe het moet en zelf laten zien in de wc en alles, maar Nienke wil NIKS weten. Misschien dat ze nog steeds boos ben dat ze niet naakt mag rond lopen van mij. Maar dat vind ik zo raar, een meisje oop en bloot laten lopen, ik wil gewoon dat ze het aangeven, want anders is ze er toch niet aan toe of hoe…???



Misschien dat ik maar vanaf woensdag (morgen krijgen we een kijker voor ons huis, staat in de verkoop) haar in een onderbroekje laten lopen, dat ze kan voel dat het nat word als ze een plasje doen. Dat doe ik net voor ik haar in bad gaan doen heel vaak, dan laat ik haar in een onderbroekje lopen en dan zeg ze bah, wanneer ze plasje doen.



Jaaaaa, ik ga gewoon woensdag geen luier aan doen, gewoon lekker buiten met een onderbroekje spelen. En dan maar kijken of ze op de wc wil, wanneer ze zien dat het niet leuk is om in een natte broekje te zitten…



Fijne avond en bedankt voor het mee denken.



Liefs Mel.



Ps: Over vaders/inval vaders die niet helpen met de verzorging of verschoning, jaaa, dat kan ik me echt niet voorstellen. Ik wist niet dat, dat nog bestond in 2007.