een paar vraagjes

Hallo,

Zoals de titel zegt heb ik een paar vraagjes.

1. Op de verpakking van de kv staat dat kindjes van 5-6 kilo 5 x 200 ml mogen en bij zwaarder dan 6 kilo 4 x 200 ml

Waarom is dat? Hebben ze dan ineens minder voeding nodig??

2. Hoelang mogen baby’s maximaal doorslapen? Mijn dochter is nu 8 weken en weegt ruim 5 kilo. Hoelang zou zij mogen doorslapen?

Alvast bedankt.

Gr Yvonne

vraag 1: Als ze overgaan op 4 voedingen dan krijgen ze meestal ook al wat bijvoeding (groente/fruit). Dus hebben dan minder fv nodig.

Vraag 2: Vanaf de laatste voeding die je geeft 's avonds tot aan 's morgens zou ik zeggen. :smiley: Maar als ze dat al doet met 8 weken dan vind ik het knap. :clap: Anders worden ze echt wel wakker als ze eerder honger krijgen.

bedankt voor je antwoord.

Ze heeft gisteravond geslapen van 22.00 tot 06.00. Dus ze heeft 8 uurtjs geslapen. Het was de eerste nacht dat we dat probeerden. Ik hoop dat ze dat volhoudt.

vanavond krijgt ze om 23.00 de laatste fles. gister lukte het nog niet om het schema zo om te gooien dat ze de fles om 23.00 kreeg. Dus dan kan ik nog iets later uit bed :dance: :dance:

Maar als ze 9 a 10 uur slaapt is dat dan ook prima?? of is dat te lang??

Want ik zet nu mijn wekker niet. Maar als dat een probleem is moet ik dat wel doen, zodat ze niet te lang slaapt.

Gr yvonne

Mij is altijd gezegd dat als ze honger krijgen echt vanzelf wel wakker worden. Zou alleen overdag wel een beetje een schema aanhouden. Zodat je 's avonds goed uitkomt met de tijden en dat ze ook het verschil merkt van dag en nacht. Maar daar is ze volgens mij al achter :lol: .

Cleo sliep gelijk met de geboorte door, ik hield zelf aan maximaal 9 uur achter elkaar ivm suiker gehalte, vond ik zelf toch een beetje eng.

En over de voeding, inderdaad iets minder vanwege bijvoeding, maar ik zou je kleinte gewoon lekker dat laten drink wat ze wilt, want mocht je voor 6 maanden al beginnen met bijvoeding zijn dat toch muizen hapjes en ze geeft het zelf het beste aan.

Bedankt voor de antwoorden

Ze heeft vannacht geslapen van 23.00 tot 09.00 :shock: :shock:

mijn man werd wakker, anders had ze nog wel een uur door geslapen, denk ik.

Daarom dus ook de vraag hoelang ze max mogen doorslapen. Wij zijn er namelijk wat huiverig voor, omdat zij de derde dag wat was uitgedroogd.

En dat willen we niet weer.

Maar dat naar die 4 voedingen is al vanaf 6 kilo en Merel is al ruim 5 kilo en nog maar 2 maand oud. Als ze net zo groeid als de afgelopen maand(kilo in 1 maand) dan is ze over 1 a 2 maanden wel over de 6 kilo. Dan lukt het toch niet om tot 6 maanden alleen maar melk te geven? Want dat was toch wel mijn bedoeling.

Gr yvonne

Een langslapertje zeg! :shock: Wel fijn maar ik zou het inderdaad wel een beetje in de gaten houden als ze al een keertje een beetje uitgedroogd is geweest. Is idd een beetje eng.

Wat die voeding betreft, ik zou als ze aangeeft niet meer genoeg te hebben aan de voeding het wat ophogen maar nooit boven de liter gaan zitten. En je merkt vanzelf wanneer ze echt niet meer genoeg heeft aan alleen melk. Dan geef je toch gewoon wat eerder dan 6 maanden bijvoeding.

Hier op het CB zeggen ze dat er max 10 uur mag zitten, dat is me verteld toen mijn zoontje zo’n 6 weken was.

Het is ook een langslaper, hij krijgt voor de nacht nog BV, rond een uur of 8-9 en kan zo doorslapen tot de volgende ochtend 8-9 uur, en hij is nu bijna 3 maanden.

Dus ik zou haar gewoon lekker laten :zzz: hoor !

Oke, Bedankt :thumbup:

Dan laat ik haar lekker slapen en geniet er lekker van :dance: :smiley: :dance:

Hier ook een slaper hoor!

Om 23.00 uur krijgt ze de laatste fles, en meestal laat ze zich dan om 07.00 uur pas weer horen…

Overdag slaapt ze overigens niet zo heel veel, ze is bijna altijd wakker.

En 's avonds gaat ze echt slapen, bijna niet wakker te krijgen :zzz:

Geniet ervan! Ik lees hier af en toe dat het ook heeeel anders kan, met slapeloze nachten en ontroostbare beebs…