Dames mag ik wat raad van jullie of dit normaal is
Ik ben nu 7 weken en 1 dag zwanger en sinds dat ik 4 weken en half ben , ben ik non stop misselijk en misselijk met soms overgeven.
Nu kon ik het op een gegeven moment niet aan en heb aan de dokter een middel ervoor gevraagd en heb het gehad in de naam van “emesafene”
De eerste dag merkte ik geen verschil maar de dagen erna was ik nog wel misselijk maar met mindere mate en overgeven deed ik niet meer.
Nu ben ik gestopt sinds 2 dagen ermee omdat ik bang heb dat het slecht is voor de baby ofzo.
Wat ik voor heen weleens deed is een vinger in mijn mond stoppen om over te geven en dan voelde ik mij erna zoveel lekkerder.
Sinds ik die pilletjes slik lukt het mij niet om over te geven al stop ik een hele hand in mijn mond bij wijze van.
Ik weet dat het ook niet echt gezond is dat overgeven maar dat is het enige waardoor ik mij een paar uurtjes lekker voel en misselijk vrij
Vandaag was ik ook een hele dag niet misselijk en ik begon mij ook al zorgen te maken maar je weet wat de VKS zeggen zolang geen bloed te zien is er niets aan de hand
Pffff zoveel onzekerheid, ik dacht dat het bij een tweede kind niet meer zo zou zijn maar bij de eerste was het zoo anders
Toen was ik misselijk van 7 weken tot 13 maar dat was zo extreem dat ik gwn alles overgaf wat ik at en viel de eerste weken toen ook enorm af.
Deze zwangerschap is zo anders…
Dames ik wou jullie ook vragen wanneer kregen jullie een echo, want ik heb pas de 31ste mijn eerste afspraak (ga maandag proberen eerdere te gaan) en ze zei ook echo komt pas bij 12 weken
maar ik wil eerder zodat ze kan zien of er al een hartje is en hoe ver ik juist ben , zou ik dat mogen eisen of is het gwn 12 weken en klaar
zoveel vragen van een onzekere moeder
Bedankkkttt voor het luisteren aangezien ik bij niemand in mijn omgeving hier bij kan
Ik denk dat Emesafene minder kwaad kan dan je vinger in je keel steken, om eerlijk te zijn…
Iedere zwangerschap is anders, 'k zou proberen niet te veel te vergelijken met een eerdere zwangerschap, dat zorgt juist voor onzekerheden, denk ik. De misselijkheid gaat over, de kans is groot dat alles gewoon prima in orde is. Anders misschien een keertje extra langs de verloskundige (of haar bellen) of anders de ha, zodat hij/zij je gerust kan stellen?
De eerste echo is in principe met twaalf weken inderdaad. Geen idee of je eerder een echo mag eisen, ik denk dat je het wel kunt vragen, maar niet kunt eisen. Dan zou iedereen dat wel doen, denk ik. Je kunt natuurlijk ook altijd een pretecho laten maken, moet je wel zelf betalen, maar daar kun je voor kiezen als je graag snel zekerheid wilt.
Succes en hopelijk is alles in orde! En je niet te veel zorgen proberen te maken; is soms lastig, maar wel belangrijk, want stress is ook niet goed! (Maar dat is soms heel lastig, dat weet ik…)
hoihoi
dat spul is denk ik beter dan de vinger in je keel stoppen. Al begrijp ik die neiging wel hoor. Zwangerschappen zijn gewoon heel verschillend. Ik ben nu ook zwanger van de tweede en alles maar dan ookalles gaat compleet anders.
Als je niet zeker weet hoever je bent door b.v. een onregelmatige syclus kun je om een termijn echo vragen. Maar als het alleen is dat je een dag niet misselijk bent zou ik daar heel blij mee zijn en van genieten. Ht heeft bij mij 6 maanden geduurt voordat ik een niet misselijkdag had.
Mocht je dit gevoel blijven houden gewoon contact opnemen het ha of vk stress is namelijk ook niet goed voor de kleine
dus gefeliciteerd en probeer ervan te genieten
groetjes
marlies
ik denk dat waar je in je eerste zwangerschap last van hebt gehad"(hyperemesis??) voor jou nu een normaal scenario is geworden.
dat was echter niet normaal, en nu lijken je verschijnselen minder heftig (en dat is wel normaal), wellicht dat je er dus even met een andere blik tegen aan moet kijken
emasefene zorgt er inderdaad voor dat je minder snel zal spugen, en dat is fijn, want zo houd je voor je zelf voldoende vocht en voedingsstoffen vast.
als je je echt onzeker voelt zou ik aandringen op een echo rond de 10 weken!
Succes!
ik kan met je mee praten
ben nu ruim 17 wkn en nog steeds kots misselijk… heb nu al 4 keer een recept van 2 wkn gehad met zetpillen …ik moet wel want mijn bloeddruk daalde ook naar 90/50
herken ook je gevoel dat die vinger in je keel lekkerder is dan die medicijnen soms was ik ondanks die dingen nog misselijk en ging het niet weg… en dat is vervelender dan dat je 1 keer je vinger er in steekt en er een paar uur vanaf bent en daarna wel wat binnen kan houden…
ik mag nu geen kuren meer van me gyno:-(…
ik heb nu nog steeds extra echo volgende week heb ik een groei echo om te kijken of de kleine goed groeit
ik zou het zeker even aankaarten hoor al is het wel zo dat de kleine jou reserves pakt en dat eerder jij je meer klote voelen dan de beeb…
Die emesafene is speciaal voor misslijkheid bij zwangere vrouwen, dat kan echt geen kwaad! Dus die zou ik gewoon weer gaan nemen, helemaal omdat het werkte. Wat hier daarnaast ook supergoed werkt is maar een halve maaltijd nemen. Dan heb ik niet meer het gevoel dat het eruit moet. Ik eet wel elk uur, anderhalf uur iets: bisquitje, fruit, bakje cornflakes, handje nootjes. En daarbij ook drinken natuurlijk
Ik heb de echo bij 10 weken, maar dat verschilt per praktijk. Zolang je misselijk blijft zou ik me juist geen zorgen maken, tis een goed teken dat er een kindje aan het groeiten is :thumbup: :inlove: Sterkte!
Bij de eerste was ik af en toe misselijk, bij de tweede heel erg, en wel -10 kg. En bij deze nog nooit gespuugd…Geniet er gewoon van dat het minder is!!!
Ik was ook heel erg misselijk, maar hoefde gelukkig nooit over te geven. Ik had met 9 weken al een (termijn)echo, die overigens wel de 12-wekenecho heette ;). Dus je zou de echo iets eerder kunnen hebben dan 12 weken.
Sterkte met je misselijkheid!!
hoihoi
hoe is het nu?
groetjes
marlies
Ik ben in het begin ook erg misselijk geweest, ook met overgeven. Ik merkte wel dat het een ander soort misselijkheid is dan wat ik normaal wel een heb. Normaal werd het beter als ik even m’n vinger in m’n keel stak en overgaf. Nu hielp dat juist niet. Het enige wat een beetje hielp was steeds hele kleine beetjes eten. Ik had in de eerste weken altijd liga’s ofzo in m’n tas. Als ik weer erg misselijk werd nam ik een hap en dan ging het weer beter.
Gelukkig is het met een week of 13/14 weggegaan en nu ben ik lekker van m’n zwangerschap aan het genieten. Ook kreeg ik trouwens pas bij 12 weken m’n echo. Voor m’n gevoel duurde het echt veeeel te lang! Gelukkig heeft een goede vriendin bij 10,5 week een echo voor ons gemaakt, ze is verloskundige. Daarna voelde ik me veel meer ontspannen en kon ik er eindelijk een beetje van genieten.
Hoi,
Eisen zou wel erg moeilijk worden, maar iedere praktijk is anders. Alleen op medische indicatie geven ze je een eerdere echo. In mijn geval had ik al in me 7e week, door een ongeval, en hebben ze uit voorzorg een echo gemaakt in het ziekenhuis door gyn.
Monique
hai , ik ben met al mijn zwangerschappen heel erg misselijk geweest tot overgeven aan toe ik heb van de gyno ook emmesafene gehad en deze kan je zonder problemen in nemen is niet gevaarlijk . dus je kan het gewoon in nemen
gr natas enne nog gefeliciteerd
Ik ben nog steeds ziek, zwak en misselijk, geef de hele dag over, ook mét emasafene en het broertje ervan cyclysine.
Vorige week extra controle VK gehad (geen echo) en volgens haar alles goed, klein randje baarmoeder voelde ze, hartje klopte met 160 bpm.
Mijn bloeddruk was wel erg laag 75/45, vandaar de duizeligheid dus.
Het is gewoon vervelend het misselijk zijn de hele tijd, lig zelfs al 4 weken echt plat op bed, hou niks vol…