Een niet zo smakelijke vraag

Eindelijk heb ik de stap durven maken om verder de MMM in te gaan… Dit roept natuurlijk heel veel vragen op waaronder deze:



Ik wordt één cyclus gevolgd met bloed prikken echo’s en wat al nog niet meer. Maar nou staat er in dat boekje (van fertiliteitskliniek) dat je ongeveer op dag 3 de eerste inwendige echo krijgt. Meestal ben ik dan heel erg aan het vloeien. Dus je begrijpt al waar ik naar toe wil…hoe gaat dit? Is het niet heel erg vies? Hebben jullie nog tips hoe je dit aan moet pakken? :shifty: :shifty:

hi Tammie…

ik vind dat ook de meest erge echo. Ik heb namelijk hetzelfde.

ben op dag 3 altijd echt flink ongesteld.

Ik ga meestal zo laat mogelijk naar de wc om daar mn tampon te verwijderen…

dan als ik aan de beurt ben snel liggen met mn broekje (met maadverbandje) in mijn hand. en zodra ik op moet staan snel weer aan. En daarna snel weer naar de wc haha.

Als iemand een betere tip heeft?

Groetjes Dincy

Het schijnt dat de mensen dit niet z’n leuke echo vinden, gewoon omdat je aan het vloeien bent. Maar de gyns zien dit zo vaak, dus daarvoor hoef jij je niet te schamen. Suc6 verder :thumbup:

ik vondt het geen probleen en niet vies , zei zin niet anders gewent en is normaal hoor, t hoort er bij ,

Dank je wel voor jullie reacties! Ik voel me nu iig wat minder onzeker.



Ik ben erg blij dat je met dit soort ‘rare’ vragen hier terecht kunt. En dat ik niet de enige ben…



Jullie ook allemaal heel veel succes!

:pray:

Hier ook meerdere van gehad. Misschien scheelde het dat ik een vrouwelijke gyn had maar ze gaf me voor we op de stoel gingen al een megamaandverband aan (liggen standaard klaar daar) er ging een celstofmatje onder mijn billen en moet zeggen weinig last meer van gehad na die eerste keer. Die eerste keer voelde als meest ‘genant’ aan. Maar zoals de dames ook al aangeven ze zijn echt gewend aan zulke echo’s! Heel veel succes alvast en hopelijk straks met een mooi resultaat weer de molen uit! :thumbup:

Hoi



ik heb ze een aantal keer gehad en deed het op dezelfde manier als Dincy, werkt prima!



Groetjes,

Heleen

Tip, geef ook aan de gyn aan op dat moment dat je het genant vindt. Dan stellen ze je meteen gerust, want zoals iedereen zegt, ze zijn het gewend :wink:

Inmiddels heb ik de echo gehad, en het viel heel erg mee! Het was een hele fijne vrouwelijke arts die me meteen op m’n gemak stelde :slight_smile:



Ben toch blij dat we eindelijk de stap hebben gezet!

Ik vind het ook niet erg, het hoort er idd bij, en mijn artsen zijn ook niet allemaal vrouw, die kijken gewoon in mijn map zien uitgangsecho en gooien me gelijk een handdoek toe :smiley:



Misschien heel raar, maar tot nu toe heb ik geen enkel onderzoek echt raar of genant gevonden.



Denk ook dat het eraan ligt hoe je er zelf tegenover staat.