Een middaghumeur???

Onze Isabelle is nu bijna 20 maanden, en al een paar dagen/weken is ze 's middags na haar middagdut echt gruwelijk sjaggo. Niets is goed genoeg, overal wordt ze boos om, of gaat ze om huilen. Terwijl ze 's morgens juist meestal lekker vrolijk is, en lekker haar gangetje gaat! Ze slaapt tussen de middag gemiddeld anderhalf tot 2 uur, en 's nachts van 19u - 7 u in de ochtend, of langer. Wordt ook niet wakker tussendoor 's nachts of niks… Vind het zo raar… En word er af en toe ook wel wat moedeloos en gefrustreerd van!



Herkent iemand dit? Ik had dit met oudste dochter helemaal niet… :think: :eh:

Luc en Stan hebben dit ook een periode gehad. Dat was het begin van het einde van het middagdutje bij hun.

Serieus? :? Ik vind haar nog veel te klein om dat slaapje te missen, ze hangt ook echt, tegen half twaalf 's middags, in haar stoel, of tegen me aan, of in de kussens… :frowning:

Dat was bij Luc en Stan ook, ze gingen ook zonder problemen slapen, maar werden met een slecht humeur wakker. Soms een half uur huilen/krijsen om niks of gewoon niks willen.

Toen begonnen ze af en toe een middagdutje over te slaan tijdens onze vakantie in Spanje, waar ze in een gewoon bed sliepen. Ze gingen regelmatig weg (strand, vlindertuin, markt e.d.) en daar was het geen probleem, maar thuis wilden ze ook steeds minder vaak slapen.

Met 2 jaar en 2 maanden sliepen ze nog alleen middagen. Met 2 jaar en 4 maanden was het klaar.

het er hier eentje die een keer daags slaapt 20 minuten. Ken niet dat sago gedoe, maar als ze geen behoefte meer hebben om te slapen… tja…



Hier met de oudste wel gehad. We gignen dan altijd even erop uit om te voorkomen dat ze ging hangen. Heb haar op een gegeven moment gewoon opgehouden en dan ging ze s avonds een half uur tot uur eerder heen.

Steven heeft al een tijdje precies hetzelfde, 's ochtends wordt hij vrolijk wakker en is er niks aan de hand. Maar na het middagslaapje ook 2uurtjes is hij ontzettend sjaggerijnig en niks is goed, na weken vanalles geprobeerd te hebben, zet ik hem nu op de bank,met zijn knuffel en laat hem even tv kijken, en na een kwartiertje is meneer dan vaak wel weer wat vrolijker, maar dan moet ik dat kwartier ook niks van hem vragen.



Heb wel het idee dat hij het slaapje nog nodig heeft. :think:

ja, hier heeft Isa vanmiddag ruim 3 uur geslapen, van ongeveer half twaalf, tot na half drie. :shock: En op zich was ze lekker vrolijk de hele middag, tot een uurtje of vijf, toen ging het toch weer mis… :?



Konden ze het ons maar vertellen zelf! :wink: :lol:

Hier heeft ze dat ook weleens zo kan ze er absoluut niet tegen als ze gestoord word in haar slaap en ook moet ze nadat ze wakker is geworden even in bed blijven liggen want als ze te snel naar beneden komt dan is ze ook totaal uit haar doen.



Ik laat haar nu dus gewoon lekker liggen pas als ze aan geeft zelf naar beneden te willen haal ik haar eruit en dat werkt heel goed.

Marijne vind het ook verschrikkelijk als je haar wakker maakt. Ik zorg ook voor een lekkere beker diksap oid, ik heb het idee dat ze een suikerdipje heeft na zo’n tuk. En dat helpt altijd wel, tegenwoordig vraagt ze er zelf om. Nou ja vragen :smiley: het is wijzen naar de keuken en ‘tuh?’ roepen :inlove:

Wat hier ook nog weleens wil helpen, als ik merk dat hij wakker is, ga ik naar boven naar zijn slaapkamer, en dan even wat was in de kast leggen beetje opruimen, en na een poosje kijken en liggen. Staat hij op en kan ik hem weer aankleden.

Maar owee als hij wakker wordt van Dennis :?

Onze oudste heeft dat ook een periode gehad (en slaapt nog steeds 'smiddags, dus niet einde dutje), ze moest dan gewoon even bijkomen. Even een kwartiertje op schoot zitten en dan wat drinken met een kaakje oid en dan was het meestal over.

O wee als de jongste tegelijk wakker was…



Af en toe heeft ze het nog wel, meestal is wat drinken nu genoeg!

Heel herkenbaar en o zo frustrerend :hug: Het is hier uiteindelijk wel over gegaan, maar heeft een tijd geduurd. Tot een maand of 3 geleden werd meneer ook 's morgens altijd huilend wakker :? Dat was gelukkig van de ene op de andere dag over.



Af en toe valt hij 's middags in slaap en dan is hij ook chagerijnig als hij wakker wordt. Meestal komt dat doordat hij dan moet plassen en is het daarna over. En als het dan niet over is, dan laat ik hem maar gewoon even in zijn eigen sop gaarkoken. Dat werkt het beste hier :shifty:

Slaapje zit er hier ook nog steeds gewoon in. Slaan we die over, dan wordt zo rond drie uur zo moe, dat er de rest van de middag/avond geen land mee te bezeilen is. :wink: Ik laat haar maar een beetje chagerijnen, geef haar haar drinken met iets te eten erbij, en even rust voor de tv. Tegenwoordig is ze meestal rond 13u weer wakker, voorheen 14u, waardoor ze wat meer tijd heeft om rustig wakker te worden, zonder dat de andere kids thuis zijn. Dat scheelt voor mijn gevoel al een hele hoop. Plus dat er de afgelopen tijd wat structurele dingen in ons gezin veranderd zijn, waardoor er uberhaupt meer rust heerst in huis…