Een leuke bestemming max 200 km van Maastricht? Geboekt!

Ik ben al weken aan het speuren naar een leuke plek voor een weekje vakantie in augustus.

Opa en oma wonen in Valkenburg en geven eind augustus een feestje. Aangezien onze Passat nogal dorstig is, willen we de rit graag combineren met een weekje vakantie in Duitsland of Belgie. (We moeten 360 km rijden naar Valkenburg nl)

Zelf zitten we te denken aan de Eifel. We willen eigenlijk niet meer dan 400 euro uitgeven aan de bestemming.

Wie weet er een leuk adres qua omgeving en misschien een zwembad/speeltuin voor de kinderen?

Het liefst ga ik naar Oostenrijk maar dat wil Mark liever niet omdat hij echt maar 1 week vakantie heeft. :frowning: Of willen jullie hem overhalen :mrgreen: Ik ben gek op de bergen !

Het Teutoburger Wald, schitterend om te wandelen etc. Goeie schnitzels en in de juiste richting op weg terug naar boven. :wink:

Is dat een omgeving of een camping ? :oops: Wij hebben geen tent namelijk.

dat is een omgeving…enne errug leuk…wij gaan er geregeld een dagje heen in het weekend zomaar even…

Het teutoburger wald = het teutoburger woud. :wink:

Kun je bijvoorbeeld naar Tecklenburg en heel touristisch kuurdorpje.

Osnabrück leuk om te shoppen etc etc

En het woud voor wandelingen. Het barst er van de hotelletjes en zimmer frei’s.

Klik voor google map

@ruud wrote:

Het teutoburger wald = het teutoburger woud. :wink:

Kun je bijvoorbeeld naar Tecklenburg en heel touristisch kuurdorpje.

Osnabrück leuk om te shoppen etc etc

En het woud voor wandelingen. Het barst er van de hotelletjes en zimmer frei’s.

Klik voor google map

Haha dat snap ik :wink: Ik had even tijdens het eten snel gegoogled en kwam ik in de eerste hits deze campin tegen. Vandaar mijn vraag maar ik ben blij dat het een gebied is, ik ben niet zo’n held op campings :oops:

Tecklenburg ben ik als kind ook eens geweest (met onze teckel 8) ) Ik zal mijn moeder ook eens vragen.

Bedankt voor het meedenken, ik zal eens rondkijken voor een accommodatie.

Meer ideeen blijven natuurlijk van harte welkom :thumbup:

Wij zijn dit jaar naar de Belgische Ardennen geweest, op een ontzettend leuke camping waar ook veel voor kids wordt georganiseerd. Je kan er gewoon camperen, maar ze hebben ook stacaravans en blokhutten (die zagen er goed uit, ik had stiekum door een raampje gekeken :lol: ) huren.

http://www.dechenefleur.be

Dankje Brigitte, ik ga eens kijken :thumbup:

Vandaag stond er toevallig op de achterkant van de Metro een advertentie van Kras. Voor 3,4 of 5 dagen in een viersterrenhotel in de Ardennen. Van augustus tot oktober. Het kostte 99 euro voor 3 dagen. Op de website van Kras zal wel info staan.

Dankje Suus.:thumbup:

Alleen lijkt mij een hotel niet zo fijn met 2 kleintjes. Ik vind dat eerder behelpen dan vakantie vieren :oops: Als zij naar bed gaan, kun je er zelf ook wel in gaan omdat je op 1 kamer ligt. Geen aparte woonkamer, geen keuken, geen tuin. Ik snap nooit hoe andere mensen dat doen.

We hebben geboekt :smiley:

http://www.felsenhof.de/nl/indexnl.htm

@Karin2 wrote:

Het liefst ga ik naar Oostenrijk maar dat wil Mark liever niet omdat hij echt maar 1 week vakantie heeft. :frowning: Of willen jullie hem overhalen :mrgreen: Ik ben gek op de bergen !

Mark ik kom er net vandaan.

Heb er ooit 2x geskied, verder nooit geweest.

Maar vond het er geweeeeeeeeeeeldig!!!

Ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn, maar ik was er met kleintjes van 4, 7 en 8 en ik was verbaasd over hoe goed die koters kunnen meewandelen in de bergen!

We zaten in het Saalachtal, altijd die rivier en altijd bergen.

Ik weet een leuk klein familiehotelletje voor jullie, heel gastvrij, met een tipi met zelfgebrandde schnapps en kampvuur en de hotelbaas als entertainer, boogschieten voor de deur, een waanzinnige waterval om de hoek, kayakken, zwemmen, wandelen.

Mark, echt bedenk je geen seconde meer en neem je familie mee naar een onvergetelijke vakantie in Oostenrijk.

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Hihi Mint, ik zou meteen boeken als ik Mark was !! Ik zal het hem laten lezen :smiley: We hebben al een reisje geboekt maar volgend jaar willen we jouw reisje wel boeken, mag ik een link van je ? Het klinkt zo leuk ! :pray:

Karin, mijn ouders hadden mijn zussen, hun kinderen, en mij getrakteerd op deze vakantie: weeweewee pnt aktivatours pnt nl, ga naar ‘oostenrijk’, en ga dan naar ‘Salzburger Saalachtal’.

Echt een aan te raden arrangement dat super in elkaar zit, qua hotels en qua activiteiten.

Het tweede hotel was het hotel waar ik het over had, zie: wee wee wee pnt heutal pnt at.

Het Landal park ‘Domaine Long Pré’ in de Belgische ardennne ligt wellicht binnen de 200 km, en vond ik erg leuk. Ik was er wel buiten het seizoen. In de omgeving van alles te doen.

Charmante huisjes, beetje jaren '70 (dus niet op en top ‘modern’, maar daar hou ik wel van), maar wel met de gebruikelijke luxe (en schuifpui, je waant je buiten als je binnen zit).

Huisjes aan de rivier! Dat is dan gelijk misschien een nadeel, het park ligt aan een snelstromende rivier, dus met kleintjes niet zo veilig (weet de leeftijd van je kids niet).

Tongeren city :smiley: :wink:

Hier in belgisch zuid-limburg zijn ook hele leuke plekjes…

een plaats zoeken om te logeren, en dan heb je in de omtrek van 30km toch wel een heleboel dingen die de moeite lonen!