wie weet dit ik heb van een collega twee kruiken gekregen deze zijn op het moment leeg, maar nu heb ik gehoord dat als je een kruik niet gebruikt dat je deze dan vol met water weg moet leggen klopt dit.
wie kan mij hier mee helpen.
nicole
waarom weet ik niet, maar voor zover ik weet moet je ze idd gevuld wegleggen
op de kruiken die ik 2 jaar geleden bij de prenat*l heb gekocht staat dat ik ze leeg moest weg zetten. Dus ik heb ze laten drogen, en heb ze met de dop er los op leeg weg gezet.
vroeger waren de kruiken van ander metaal ( of niet verchroomd), en dan roesten ze weg, het vol wegzetten zorgt ervoor dat er geen zuurstof bij kan komen, en dus ook geen roest. (geloof ik)
iemand anders een betere uitleg? of een andere reden?
groetjes Louwina
haha al twee verschillende antwoorden zo zie je dat de tijden veranderen jullie alvast bedankt voor een antwoord.
hahah schiet dus op voor je hihi
ook mijn kruiken staan leeg weg … ook van prenatal… laten drogen … Dop er los bij …
een kruik moet je met water er in bewaren, anders droogt het rubbertje uit (die kan je overigens wel los kopen als ze niet goed meer zijn)
tenminste, dit is wat mij verteld is, nou waren dat wel oudere kruiken (uit 1997)
Fietje
Die van mij van de hema moet je droog bewaren :think:
Op de kruiken van de Hema staat dat je ze droog weg moet leggen, maar mijn moeder had het er over dat je de kruiken vol weg moest leggen omdat anders idd het rubbertje uitdroogt. Maarja, overal hebben ze die rubbertjes te koop en ik denk dat die rubbertjes tegenwoordig beter zijn dan die van 30 jaar geleden.
Hier zijn de kruiken in ieder geval leeg.
en bij ons zijn ze altijd gevuld.
hier worden ze ook leeg weggelegd!
Gewoon nieuwe rubbertjes halen voor in de dop en goed testen…komt het best goed :thumbup:
ook vol weggelegd… :?
Ik heb even mijn man gevraagd, maar als het stalen kruiken zijn, moet je ze met water erin wegleggen, anders gaan ze roesten en ook tegen het uitdrogen van het rubber.
Groetjes,
Viratine
precies viragootje…
en alluminium of zoiets moet je gewoon droog wegzetten zonder dop erop!
leeg