Een koffer.

Zijn er hier mensen die een beetje verstand hebben van koffers?



Hoeveel liter is redelijk?

Hoeveel kg weegt een beetje koffer?



Wat is een redelijke prijs?



Welk merk is top en welke moet je echt niet hebben?



2 wielen luxe genoeg of is 4 een stuk makkelijker.

Samsonite is wat mij betreft hét merk wb koffer. Ik zou niet een te grote kopen, de op één na grootste ( geen idee hoeveel L) was voor ons beidejs genoeg voor een kleine vakantie en groot genoeg voor mij alleen op een grote vakantie.

Wel een dure, maar goed kwaliteit.



Ze rollen prima en zijn tegenwoordig voorzien van elastisch koord waarmee je de koffer kan “trekken”, daarvoor zitten er wel 4 wielen op.

Ik had die van samsonite ook al gezien, dus dat ik wel een goed merk?



en met de sloten?

ik zie ze staan met bijvoorbeel een tsa slot, wat houd dat in?

Samsonite is een A merk, maar zeker niet te vergeten carlton!



Beidde in dezelfde maten te verkrijgen maar de voordelen van de Carlton zijn toch wel de sloten en handvaten die vanzelf terug klappen en niet op de koffer liggen.



Veel voorkomende klacht bij samsonite is dat de handvaten kapot gaan bij het in en uit ruim gooien. Dit zal bij Carlton niet zo snel gebeuren.



Carlton is daar en tegen ook in leuke herkenbare kleuren en ook een leuke prijs! Ik zou zeggen ga voor carlton! A merk! Goede kwaliteiten koffer!

Hier ook een Carlton, wel eentje uit de prehistorie…dus zonder uitschuifhandvat :roll: .



Mooi bananengeel :mrgreen:

carlton! :thumbup:

Ik heb een samsonite koffer die ik erg veel gebruik. Eerste jaar om de maand en nu 3 keer per jaar ongeveer. Ik heb wat klein beetje schade aan het wiel door het gooien, lees stukje ingedeukt/af maar nooit last van gehad. Ik heb em nu ruim ongeveer 4 jaar.



Ik heb twee wieltjes en vind ik voldoende, handvat doet het super en geen last van gehad. Ook ruim genoeg, ik kom vaak over de twintig kilo! :shifty:



Over de sloten, mijne vallen er ook gewoon in. Ik heb een oudere model dus maar lijkt beetje op deze ********************



Edit beheer; commerciele link verwijderd

Mijn ouders hebben samsonitekoffers en die lenen we altijd als we met het vliegtuig ergens naar toe gaan.



Ze zijn licht, stevig en met 2 rolletjes erg praktisch.

TSA slot is voor naar de VS. Dan mag je koffer namelijk niet op slot.

Met een TSA slot is hij toch op slot, maar kunnen ze hem op het vliegveld (douane?) wel openen, zonder hem open te moeten breken.

Een koffer die op slot zit met een gewoon slot breken ze open in de VS.

Ik heb een slot met een code, verder niets. Breken ze die ook open?



Bedoelen ze met een tsa slot gewoon een cijfer slot? Lijkt zo op plaatjes. Dat is standaard op mijn samsonite.

wat is een TSA slot





U reist naar Amerika, en moet u koffer dan op slot?



Zoals iedereen weet is de controle op bagage van passagiers enorm toegenomen. Wanneer je naar je Amerika vliegt kan het zijn dat je koffers door medewerkers van TSA (Transportation Security Administration) worden geopend. Voorheen was het bekend dat waneer een medewerker van de TSA een koffer of tas niet kon openen het slot werd geforceerd en dat u uw tas of koffer op de loopband terugvond met een kapot slot.



Oplossing voor het probleem.



Vanaf nu is er een oplossing voor dit probleem, en dat is een koffer of tas aan te schaffen met TSA slot. Dit slot kunt u voor uw vertrek gewoon op slot doen, en de medewerkers van TSA kunnen uw bagage gewoon openen, zonder het slot te beschadigen. Na inspectie van uw bagage, wordt het slot weer gesloten en is uw bagage weer keurig afgesloten.

Wat slecht van zo’n informatiesite…u koffer…tussen weet en is geen komma…

Der zit vast een speciale knop in zo’n slot voor hun :slight_smile: Ik heb een gewone cijferslot.

waar je op het plaatje tsa lock ziet staan (zoals je al ziet een sleutelgat) daar past een universele tsa sleutel op