n is echt helemaal in love met zijn kaplaknikkerbaan. daar speelt hij al een jaar dagelijks mee en daarvoor speelde hij dagelijks met knikkerbanen van de speel-o-theek. HEt is een groot knikkerfeest hier dus.
En nu heeft ie een zusje. Een zusje dat bijna kruipt.
Hoe los ik dat op???
Beetje schuiven met je meubels en en N-hoek in je woonkamer maken waar Z niet bij/in kan, zodat hij daar rustig kan knikkeren en bouwen zonder dat Z de boel sloopt?
uh het ging mij meer om de knikkers die in zoës keeltje verdwijnen
broer op zijn kamer bouwen met het voordeel dat hij het soms mag laten staan… (werkt hier goed)
T mag alleen met dat soort dingen spelen als klein meisje slaapt. Dat is alleen hamertje tik en spelletje met pinnetjes die je in een bord moet duwen. Maar lijkt me wel lastig N is natuurlijk ouder en heeft vast meer van dat soort dingen. Misschien de keuken afzetten met een traprekje of een andere ruimte dat ie daar gewoon mee kan spelen, of anders op zijn slaapkamer.
Als hij alleen in dat hoekje met de knikkerbaan en je zorgt dat de knikkers niet in haar gedeelte komen, zou dat in principe niet kunnen gebeuren.
@ingemamavan2 wrote:
broer op zijn kamer bouwen met het voordeel dat hij het soms mag laten staan… (werkt hier goed)
Dit dacht ik ook. Op zijn kamer de knikkerbaan en in de woonkamer speelgoed waar Z ook aan mag komen zonder dat er enge dingen gebeuren.
hier alleen bij de grote tafel. En dan mag ze zelfs van mij wel op de tafel zitten! tafel staat met een kant tegen de muur… moet alleen die knikkertjes er niet afvallen
en een bepaald aantal knikkers geven. 6 knikkers zijn bijvoorbeeld beter in de gaten te houden dan een hele zak vol.
tja hier 3 grote broers met ook klein spul waaronder knikkers en daar ben ik heel kort in: niet in de kamer als de jongste op de grond is!
Ik heb namelijk niet overal ogen en de oudste 2 letten wel goed op, maar zijn ook echt nog maar kinderen, dus die zullen echt niet alles zien en hoewel meneertje hier nog lang niet kruipt is hij SNEL!
Onze oplossing is dus soms de jongste in de box zodat de oudsten kunnen spelen op de grond met dat wat ze willen en soms is de oplossing dat het kleine spul naar boven gaat op hun eigen kamers.
Soms vinden ze het weleens vervelend, maar ja we wonen hier nu eenmaal met meer mensen en de ene keer zijn het de behoeftes van de 1, de andere keer de behoeftes van de ander waar het meest rekening gehouden wordt.
Tellen! hoeveel knikkers zijn er en zijn die er ook nog ná het spelen? (niet onder de bank of kast gerold).
Laten spelen met de knikkerbaan als het zusje ligt te slapen. Of op zijn eigen kamer, of aan de grote tafel waar zusje niet bij kan.
Ik maakte me hier ook altijd zorgen om, wonderbaarlijk loopt het eigenlijk altijd wel goed.
Hier zijn de knikkers opgeruimd en mag hij er alleen op straat mee spelen.
@Roos wrote:
Hier zijn de knikkers opgeruimd en mag hij er alleen op straat mee spelen.
maar bij een kind waarbij dat echt zijn lievelingsspeelgoed is (hij raakt zo ongeveer niks anders aan qua speelgoed), vind ik dat wel een erg grote opoffering voor het hebben van een zusje… :think:
ik denk dat het idd een combi wordt van tellen van knikkers en hij is zelf al begonnen met een muur bouwen. Misschien dat ik ooit nog een soort hekje plaats of zo…
dank voor het meedenken!