Hilooo,
Mn zoontje is al ruim een jaar dag en nacht zindelijk van alles. Nu heeft hij de laatste paar maanden een soort drup-dip.
Hij heeft dan net 1 drup in zn slipje en gaat dan naar de plee en tja…zon drup gaat ook stinken vind ik.
Hebben al diverse dingen geprobeerd (zoals luier om na 2x) etc. maar nix helpt. Vooral wanneer hiuj druk aan t spelen is vergeet hij t gewoon ofzo of hij voelt het niet aankomen?
Vinden dat hij ook best vaak naar de wc moet.
Wie heeft tips??
groetjes,
Marieke
Lastig Mariek. Misschien een sticker systeem voor iedere dag dat hij drup vrij is en bij 5 sticker een cadeautje? Dit soort dingen zijn overigens wel vrij normaal. Hij gaat erg op in zijn spel en heeft gewoon geen tijd om naar de wc te gaan. Maak er niet een al te groot punt van, dat maakt het nl alleen maar erger denk ik.
Zal nog ff nadenken wat je nog meer kunt doen. Vriendin van mij heeft het ook gehad haar dochter. Ik zal haar eens vragen hoe ze er mee om ging. Misschien heeft ze wel de gouden tip. :mrgreen:
:-*
Ik zou ook even na laten kijken of hij geen blaasontsteking heeft.
Omdat je schrijft dat hij ook heel vaak moet :think:
@alex wrote:
Ik zou ook even na laten kijken of hij geen blaasontsteking heeft.
Omdat je schrijft dat hij ook heel vaak moet :think:
Dat was ook mijn eerste gedachten.
Vervelend is het wel en gaat zeker ruiken.
Sterkte ermee.
thanx voor t meedenken…wij gaan nu weer hem weer om de 2 a 3 uur op de wc zetten of hij nu wil of niet…
Stickersysteem-achtig iets hebben we al geprobeerd, maar in de ‘drukte’ vergeet hij t.
Blaasonsteking hebben we ook aan gedacht en ook aan suikerziekte, maar vlgs ons geen van beide…ga er nu vanuit dat hij t gewoon vergeet of zo lang mogelijk uitsteld
Wessel heeft bij vlagen hetzelfde… En inderdaad… Een “drup” laat ik ook niet zitten hoor.
Hij “vergeet” het gewoon in zijn spel, en dan is het er al. Dus ik let erop dat hij regelmatig gaat plassen… Dit doen we dan onder het mom van “de plas foppen, zodat ie er niet stiekum uit kan komen”.
En gisteren hebben we zelfs de poep gefopt :lol: :lol: :lol:
Hier ook zo een die de laatste paar weken steeds net een beetje natte onderbroek heeft als hij naar de wc gaat. Daarvoor nooit een probleem geweest. We zijn nu ook maar weer met het sticker beloningssysteem begonnen. Kijken of dat helpt. En als je aan hem ziet dat hij moet plassen, maar hij heeft het te druk gewoon op de pot zetten. Goed idee trouwens dat plasje foppen, ga ik ook proberen. Dan houden we het leuk :lol: .