Een kind van bijna 3 iets aanrekenen??

Mag je een kind van bijna 3 iets aanrekenen??

Lianne draagt sinds de zomer een bril, gaat met ups en downs.

Gisteren kwam ik dr halen van het kdv, pak dr koker uit het bakje.

Geen bril, op dr neus ook geen bril.

Dus ik zeg tegen Lianne even wachten mama moet even om je bril vragen.

Dus ik vraag de leidster, waar is haar bril??

Weg zegt ze en zegt ze Lianne vertikt om te zoeken.

Toen ben ik uit mn voegen gesprongen, ik zeg tegen haar pardon??

Jullie horen te zoeken.

Lianne was 10 minuten alleen buiten geweest en heeft hem toen zoek gemaakt.

Punt 1, wat doet Lianne alleen buiten…

Punt 2 , mag je van een kind van bijna 3 verwachten dat die zelf naar iets gaat zoeken??

Ben ik onredelijk door te zeggen dat ze maar zorgen dat hij weer boven water komt?

Overweeg om uit te zoeken hoe het zit met hun aansprakelijkheid verzekering.

Sowieso heb ik geen toestemming gegeven om haar alleen buiten te laten spelen dus daar is het laatste woord nog niet over gezegd.

Ben boos, niet vanwege het feit dat die bril weg is maar vanwege het feit dat er word gezegd ze vertikt om te zoeken.

Als je LIanne vraagt dan zegt ze: Bril wil ik niet meer, dus bril is weg.

Heb zelf gisteren tot 19u gezocht op het plein, maar dr zijn bosjes, zandbakken, bomen etc…

Een spelt in een hooiberg.

Ze heeft 2 brillen maar laat dit nou net het mooiste brilletje zijn…

Dus hoe zouden jullie dit oplossen, er is iets weg wat niet een paar euro kost en je kind moet het zelf maar oplossen.

ik vind dat een kind dat niet zelf kan en moet oplossen

daarvoor zijn er leidsters op het kdv.

en ik meen dat een kdv er wel voor verzekerd is. (maar durf het neit met zekerheid te zeggen)

en alleen buiten spelen dat mogen de kinderen bij ons op het kdv ook niet en al helemaal niet als ze 3 zijn.

wij mogen zelfs de jongste bso-ers niet alleen buiten laten.

Ik zou meer boos zijn om het feit dat ze haar alleen buiten laten spelen dan dat haar bril nu weg is.

Dat is natuurlijk ook vervelend, maar als Lianne de bril echt verstopt heeft en het is, zoals je zelf zegt, een naald in een hooiberg zoeken, zou ik, als leidster gewoon tijd hebben om de bril te zoeken. Ik heb meerdere kindjes om voor te zorgen. Weigert Lianna mee te helpen dan is het natuurlijk gewoon geen doen de bril alleen te zoeken.

Dus tja, ik snap je boosheid wel, maar ik snap de leidster ook wel.

Maaaaar, ik zou er zeker een zaak van maken dat Lianne alleen buiten was. Dat kan gewoon ECHT niet… :naughty:

Dat een kind van 3 alleen buiten is, vind ik ook niet kunnen. Dat mag bij ons op het kdv ook echt niet.

Je zegt dat Lianne haar bril niet meer op wil en dat ze hem hoogstwaarschijnlijk zelf heeft verstopt. Dat is bij mij een reden om haar ook zelf de bril terug halen. Hoogstwaarschijnlijk weet zij echt wel waar ze haar bril heeft neer gelegd.

Dat een leidster geen tijd heeft om te zoeken naar bril die hoogstwaarschijnlijk door de peuter zelf is verstopt, kan ik mij heel goed voorstellen. Maar dat zou ik dan ook zo tegen de ouder vertellen en niet: “De bril is weg en Lianne vertikt het om te zoeken”.

Ik zou het ook aankaarten dat je niet meer wil hebben dat lianne alleen buiten speelt en met lianne toch een gesprekje dat ze haar bril toch op moet en dat je het fijn zou vinden als zij zou vertellen waar haar bril is…Kinderen van 3 kunnen heel goed zoeken…

Ik vind dat een kind van 3 zeker kan mee zoeken

Helemaal als het iets van het kind zelf is wat weg is.

Het alleen laten buiten spalen, waar jij geen toestemming voor hebt gegeven, is niet bep. handig en zou ik idd iets over zeggen.

Maar zou er geen groot iets van maken.

Kinderen worden groter, hebben meer ruimte nodig en een stukje vrijheid.

Ik heb zo een gesprek op het kdv.

Sluit me bij de rest aan. Je kan er wel wat van zeggen dat ze alleen buiten is geweest,maar verder van de bril gewoon een verzekeringskwestie maken.

Dat is dan iets tussen jullie en de leiding en/of stichting. Hoeven de leidsters verder niet tussen te zitten.

Van een kind van bijna 3 (2 jaar dus), kan je niet vragen of ze het even helemaal alleen oplost,maar ze mag wel meewerken.

Als een kind een bril nodig heeft,mag je wel verwachten dat de leidsters er alert op zijn,maar ze kunnen inderdaad niet uren gaan zoeken als ze daar geen tijd voor hebben.

Zou ze alleen aanspreken op het alleen buiten zijn en verder laten zo.

Bij ons op het kdv mogen 3+ wel alleen spelen onze tuin is compleet afgesloten. Zit tussen de bso gebouw en kdv gebouw in Zijn het er meer dan 4 dan is er een leiding buiten

Ik vind wel dat een kind van mee moet zoeken maar je als leidster moet je ook zoeken.

Ze konden samen met haar gaan zoeken, misschien dat ze hem inderdaad heeft verstopt omdat ze hem niet op wil??

Ga er vanuit dat het kdv ervoor verzekerd is, anders je eigen verzekering eens proberen?

Ik vind ook dat een kind van bijna 3 best wel mee mag denken waar hij kan zijn. Dat kunnen ze al best. De leidster zou natuurlijk daar wel bij moeten helpen. En anders kun je zelf met haar zoeken en haar uitleggen dat dit niet zo maar kan.

De bril is gevonden, via mn eigen verzekering kon niet maar ben er inmiddels wel achter dat het kdv verzekerd is.

Goed gesprek gehad, emmertje was gewoon vol met irritaties :lol:

@pooh wrote:

Toen ben ik uit mn voegen gesprongen, ik zeg tegen haar pardon??

Jullie horen te zoeken.

Ben boos, niet vanwege het feit dat die bril weg is maar vanwege het feit dat er word gezegd ze vertikt om te zoeken.

Misschien hadden ze al gezocht? :think:

Ze MOETEN niets, ik vind dat heel erg bazig overkomen sorry.

En het is heel rot dat die bril kwijt is, ik heb zelf ook een brildragertje dus weet precies hoe je je voelt, maar als je kindje zelf niet wil zoeken, dan mogen ze dat toch ook aangeven bij jou?

Je bent niet eens boos dat die bril kwijt is maar gewoon om het feit dat ze iets hebben aangemerkt aan jouw kindje…

:oops:

precies, de toonsoort die stond me erg tegen.

Het is afgehandeld dus ik laat het hierbij, bedankt voor alle adviezen.

Waar lag de bril nou?

Volgens mij bedoelde Rooike eerder jouw toonsoort tegen de leidsters (omdat ze je wijzen op het punt dat je kind zelf niet wil zoeken) dan dat van de leidsters tegen jou :shifty:

zoiets is altijd moeilijk, loop er zelf ook wel eens tegenaan dat ze op het kdv andere verwachtingen ehbben van mijn kind, dan dat ikzelf heb.

Zelf vind ik dat een kind van drie wel kan helpen zoeken, vooral als het moedwillig is. Maar tja… als ze eenb ril kunnen verstoppen omdat ze niet willen, zijn ze gek dat ze gaan zoeken! dus… logisch dat ze niet wil helpen zoeken.

Ik snap ook wel dat een kind van drie alleen even buiten is. Als juf met de andere kinderen even met de jassen ed bezig is en de rest al naar buiten loopt. SOms is het niet anders.

@Selena wrote:

Volgens mij bedoelde Rooike eerder jouw toonsoort tegen de leidsters (omdat ze je wijzen op het punt dat je kind zelf niet wil zoeken) dan dat van de leidsters tegen jou :shifty:

Ja idd dat bedoelde ik ja :slight_smile:

Ten eerste vind ik niet dat ze alleen buiten had moeten spelen, daar zou ik het nog wel eens over hebben als ik jou was.

Verder vind ik de manier waarop ze dit doen erg slecht, ze hadden op zijn minst even moeten helpen zoeken. Hier op het kdv is het een keer gebeurd dat een meisje een brilletje van een jongetje had gepakt. Ik zei nog tegen haar goh heb jij een brilletje, was dus niet zo. De leidsters hadden het ietsje te laat in de gaten, brilletje stuk jongetje overstuur, leidsters voelden zich echt rot (en ik ook wel een beetje omdat ik het niet opemerkt had, dan hadden ze nog kunnen ingrijpen, vond het ook al zo’n lelijk modelletje voor een meisje). Het kdv is daar gewoon voor verzekerd dus bij ons kdv hebben ze het opgegeven aan de verzekering en was het netjes opgelost.