een jaar bv en teruglopen ervan

gewoon even een vraagje,

bij mijn oudste 2 liep mijn bv heel erg achteruit toen ik ging bijvoeden.

hoe kan ik dat nu voorkomen bij J.ulia,

vanaf 6 maanden wil ik bijvoeden. maar wil ook minimaal tot een jaar bv blijven geven.

ze wil nu al echt om de 4 uur of langer ertussen.

als ze bijvoeding gaat krijgen heeft ze natuurlijk nog minder honger?

ja bij mij loopt nu al terug nu ik werk en ik wil niet stoppen :cry: :pray:

ja bij mij MAG het nu gewoon niet terug lopen, want dan hebben we een groot probleem

dan moet juul aan de sonde

@knollie1 wrote:

ja bij mij MAG het nu gewoon niet terug lopen, want dan hebben we een groot probleem

dan moet juul aan de sonde

ja lizz weigert ook de fles :cry:

Vaak aanleggen en de bijvoeding echt als BIJvoeding gebruiken.

Mijn schoonzusje gaf bijv eerst de borst, en dan als ‘toetje’ fruit. Ik heb dat nooit zo gedaan maar had ook echt hongerlapjes :wink: Pas zo rond een maand of 9 kregen ze dan nog maar een paar keer op een dag bv maar dan is je productie zo stabiel dat dat makkelijk kan.

(en als je werkt en je productie loopt terug; meer kolven of nog liever meer aanleggen!).

tja ik heb mn kindje bij me op mn werk, ideaal

vandaag wou ze om de 2 uur drinken, tja dat moet dan maar, ben met 10 minuten klaar

eerst bv geven en dan pas de bijvoeding. Als je eerst de bijvoeding geeft zit ze misschien voller en drinkt ze minder.

Dus eerst aanleggen en als ze dan nog wat wil van de bijvoeding prima.

Heb je al eens aan rapley gedacht?

Of babyledweaning in t engels. Dan laat je jr kindje het tempo bepalen. Als het goed is dan gaat het op diemanier geleidelijk genoeg om de bv in stand te houden.

Mijn dochter begon met eten met 6maanden. Maar pas met 9mnd kreeg ze genoeg binnen om een voeding te laten vallen. Toen was mijn productie stabiel. (geef nu nog probleemloos bv).

Op borstvoeding punt com vind je er wat info over.

Heb zelf veel gehad aan t boek van stefan kleintjes. Die gaat uit van het erste jaar bv als basis voor een baby.

de rapley methode ken ik

maar ik durf het niet, ben panisch voor verslikken.

en dat levert stress op ben ik bang voor.

ook ben ik bang dat mn ouders en schoonouders er neit achter staan en het niet willen doen.

Ik heb met beide kids ook gerapleyd en die hebben zich nooit verslikt. Kindjes verslikken zich eerder in vloeibaar eten!

Als je dit echt niet wil dan zou ik idd eerst de borst geven en daarna de bijvoeding. De hoeveelheid bijvoeding zou ik dan heel rustig opvoeren.

Misschien heb je wat aan het boek ‘van borst tot boterham’ van Stefan Kleintjes? Dat boek is echt gericht op het bijvoeden naast de borst :thumbup:

Knollie en Bianca vergis je niet in jezelf he… hier al ruim een jaar aan het voeden en vaak genoeg “lege” borsten gehad. Althans, dat dacht ik dus. Want als Nika dan even doorzet(te) hoorde ik ineens “klok, klok, klok” :mrgreen: … Je borsten hoeven na een aantal maanden niet altijd meer op spanning te staan om vol te zijn he. Misschien voelen ze slap/leeg, maar is de vraag/aanbod gewoon goed op elkaar afgestemd???

mijn borsten staan alleen snachts nog op spanning.

verder niet.

Hier heeft mijn meisje zich ook nog nooit verslikt in vast voedsel.

Mijn ouders en kdv stonden ook niet om rapley te springen. Heb hun laten doen wat zij goed vonden. Maar er wel op aangedrongen eerst flessje bv te geven voordat ze ging eten. En gezegd dat ze olvaritpotjes vanaf 8mnd moesten nemen En eten prakken ipv malen. Dochter verslikte zich namelijk wel in vloeibaar voedsel. (ze wist niet wat ze ermee aan moest omdat ze al vast gewend was)

Maar ik denk dat als je heel langzaam opbouwd met bijvoeding. In het begin echt alleen maar een paar hapjes laat proeven, om smaken te leren kennen, en eerst borst aanbiedt voordat je bijvoeding aanbied, dat het echt wel goed komt. En dan pas met 9 mnd als je productie stabiel is, wat grotere hoeveelheden aanbieden.

Lastig moment he dat starten met bijvoeden?? Zo’n omschakeling vond ik het!