een ideetje !!!!!

ik heb geen kids maar wel een ideetje als je de kleine nou eens zelf mee neemt naar de wc en laat zelf zien hoe het moet kinderen zien hun ouders als de belangrijkste dus kopieren hun gedrag en als mama gaat is dat leuk voor de kleine om dat ook te laten zien en als mama zich zelf beloont moet de kleine dat ook doen en anders om natuurlijk lijkt me te proberen of niet

hoi hoi



bedankt voor je tip maar me dochtertje gaat elke keer mee naar de wc maar zelf doen nee ho maar



groetjes hennie

dat is dan een meid met een hele eigen willetje hahahaha

hoi hoi

nou dat is ze inderdaad hahahahhahaa

en het stomme is ze begrijp precies wat alles is hoor

ze heet diva maar het is ook echt een diva wheohahahaha



groetjes hennie

weet je wat wij altijd doen op kdv



een sticker kalander maken.



elke keer op wc belonen met sticker die ze zelf mogen opplakken.

is de kalender vol dan zijn ze meestal wel zindelijk.

(zo niet nieuwe maken)

de ouders belonen hun kinderen ook als de kalender vol is.

ze zijn zo trots als er een (nieuwe) sticker op mag.



maar als ze niet willen hoeft het ook niet, dwingen is altijd fout en werkt averrechts.



gr. colle

Dat doe ik nu ook met Ruben…

Soms zegt hij ineens dat hij moet plassen…als hij het dan ook doet krijgt hij een stickertje…mag hij zelf plakken…10 stickers krijgt ie een kadootje (kleinigheidje)

Maar ik hou het luchtig…soms vraagt hij een hele dag niet…



Een tijdje geleden ben ik er mee bezig geweest om Ruben zindelijk te krijgen…toen wou hij opeens niet meer…

Dus nu doe ik het op zijn verzoek en als hij op en van bed gaat…

Ik hoop hem van de zomer, als hij in zijn onderbroekje achter het huis loopt, zindelijk te krijgen…

Zou wel schelen in de centjes! :think:

Hoi Bian,

zomer,s gaat het meetal ook wel makkelijker,met dat mooie weer en ze geven het toch zelf aan.Donney wilde ook op de wc plassen omdat zijn vriendinnetje dat deed,zo is het bij hem begonnen.Ook het poepen gaat nu met behulp van medicijnen goed!!!Hij zegt zelf als hij moet en doet dat nu ook op de wc.Wij werken ook met zo,n kalender met stickers voor zijn grote boodschap,en dat vind hijzelf heel erg leuk!!Zowiezo om de sticker te plakken en natuurlijk tellen wanneer hij weer een klein cadeautje krijgt.

Bij zeeman koop ik dan van die autootjes voor 0.50 cent,die vind hij helemaal geweldig :thumbup:

Urs :wink:

haha die haal ik voor Ruben ook! die autotjes!

Hij is er idd ook heel wijs mee!

Wij deden het ook met die 10 stickers, maar als ie 10 ieniemieplasjes op een dag doet, wordt dat elke dag een kadootje, dus al gauw werden dat er 15 en later nog 20! Toen heb ik nog eenmaal eentje gemaakt met 30 en als die vol was, kreeg ie een wat groter kado omdat ie dan klaar met leren was.



Mijn jongste wil ook graag, die kopieert het wc-gedrag van zijn broer. Mama ik ben kaar-roepen, handen wassen, handen afdrogen, doortrekken. Helaas vindt ie dat allemaal te leuk. Ik was hem laatst bij de bieb even kwijt. Zat ie met zijn broek op zijn enkels, luier en rompertje nog om, op de w.c. van de bieb :slight_smile: !