Een haarverf vraag

Okay.



Mijn haar was ooit zwart, niet van nature, maar geverfd dus.

Nu wilde ik na mijn bevalling mijn haar lichter hebben, dus heeft mijn kapster highlights geplaatst, om het zo uiteindelijk lichter te gaan krijgen, Maarrrrr…Het werd oranje. Dus de kapster heeft toen mijn haar ontkleurd en opnieuw geverfd in een donkerblonde kleur. Toen was de ene helft heel blond ( bovenop ) en de onderkant donkerbruin.

Inmiddels is het wat minder heftig maar nog steeds kleurverschil.



Mijn kapster is nu op vakantie. Nu komt mijn vraag: Kan ik het zelf verven en zo ja: Wat voor kleur kan ik erin doen ( het liefst dus niet te donker, want ik wil lichter worden ) en hoe krijg ik het dan redelijk egaal?



Is echt weer zo’n gevalletje van: Ik wil nú nú nú mijn haar geverfd hebben ( Het liefst zonder kaal te worden ) :oops: . Ik denk zelf dat het een mission impossible is, maar goed, ik hoop op andere reacties uiteraard :angel:



Ervaringsdeskundigen of kapsters: Graag advies :slight_smile:

Ik zou het zelf niet gaan verven.



Ik heb ook een aantal x pikzwart haar gehad, en daar wilde ik zo snel mogelijk vanaf, uiteindelijk heeft het een jaar geduurd voordat mijn haar blond was, naja wel witblond.

Elke x liet ik er blonde plukjes inzetten, en uiteindelijk na een jaar was het zo licht dat ik het gewoon kon verven.



1x heb ik het laten blonderen(bleken) 3 uur lang, ik had echt gewoon zweren op mijn hoofd waar de pus uit kwam, ik kon mijn haar niet eens uitkammen. Uiteindelijk mag ik blij zijn dat ik nog haar op me hoofd, want ze hadden dat nooit mogen doen.



Ik zal dus gewoon of wachten op je kapper, of eventueel naar een andere kapper gaan.

NIET zelf gaan verven :hand: En sowieso zie ik dat je kleintje net 2,5 maand is en dat je haar dus nog niet zo lang geleden dat het heftig ontkleurd en geverfd is :shifty: En met alle hormonen enzo zou ik het zelf even met rust laten nog, maar dat ben ik… Ik begrijp je wel hoor dat je het NU wilt enzo, maar ik denk voor het mooie van je haar dat je het beter even wat meer rust kunt gunnen…

het is zo’n grote fabel dat hormonen je haarkleur kunnen beinvloeden.

Maar het is natuurlijk niet erg best om het veel te kleuren.

Al ging het bij mij na 5 ontkleuringen en 2 x verven in een maand goed. ( maar mijn haar is wel wat gewend )



Ik zou , al sje er geen ervaring mee hebt, niet gaan ontkleuren want gezien je 2 helften in je haar hebt met een verschillende kleur kun je niet d eontkleuring op je hele haar doen want dan licht het beiden weer op waardoor het kleurverschil gewoon blijft.



Ik zou naar een kapsalon gaan als je het perse nu nu nu nu gedaan wilt hebben :wink:

@Mam van 2 wrote:





Ik zou naar een kapsalon gaan als je het perse nu nu nu nu gedaan wilt hebben :wink:




Me 2!!!

Vroeger had ik gezegd, zelf doen, maar na een vervelend voorval met mn haar laat ik het alleen nog maar verven bij de kapper!! (salon)

@Mam van 2 wrote:

het is zo’n grote fabel dat hormonen je haarkleur kunnen beinvloeden.

Maar het is natuurlijk niet erg best om het veel te kleuren.

Al ging het bij mij na 5 ontkleuringen en 2 x verven in een maand goed. ( maar mijn haar is wel wat gewend )


Ik doelde ook niet op enige invloed op de haarkleur :think: Ik doelde meer op het feit dat je haar meestal wel een opdonder krijgt van een zwangerschap en alle hormonen enzo. En als je dan al kort na de bevalling zulke stevige dingen als ontkleuren en opnieuw verven hebt gehad, dat het dan misschien even beter is om het met rust te laten...Dat was mijn insteek in mijn post :thumbup: Maar ieder voor zich en als TS het nu wil kan ze beter naar een kapper gaan, maar zeker NIET zelf gaan aanrommelen :hand:

@Kimmie1976 wrote:

Maar ieder voor zich en als TS het nu wil kan ze beter naar een kapper gaan, maar zeker NIET zelf gaan aanrommelen :hand:




Woeps :oops: . Ik had het al geverfd voor jullie posts :oops: .



Maar het is gelukt, ik ben een happy mens nu :mrgreen:

Ik verf al 15 jaar mijn haar, maar had het nog niet eerder gedaan na ontkleuren, maar ik heb nu voor middenblond gekozen van L’oreal excell 10. Supergoed gelukt! En niet kaal :angel: en het is nu niet meer half donker half licht.



Thanx voor het meedenken in ieder geval

Dapper hoor :shifty: Ik verfde het vroeger altijd zelf, maar echt niet na ontkleuren en weer verf enzo. Hoop dat de conditie van je haar goed blijft, want dat was hetgeen waar ik op doelde namelijk :wink: Maar als jij happy bent dan is het goed, daar gaat het om :thumbup:

dapper hoor… ik wacht liever nog even ik heb het tijdens m’n zwangerchap willen verven donkerblond (heb normaal donkerbruin) het enige wat ik kreeg waren plukjes!! heel m’n haar in de verf en nog kreeg ik plukjes… dus volgens mij doet het wel iets die hormonen…



overigens heeft m’n kleine meid nu een heel bleek/blond/wit plukje in haar haar… al vanaf haar geboorte :inlove:

@Kimmie1976 wrote:

@Mam van 2 wrote:
het is zo’n grote fabel dat hormonen je haarkleur kunnen beinvloeden.

Maar het is natuurlijk niet erg best om het veel te kleuren.

Al ging het bij mij na 5 ontkleuringen en 2 x verven in een maand goed. ( maar mijn haar is wel wat gewend )


Ik doelde ook niet op enige invloed op de haarkleur :think: Ik doelde meer op het feit dat je haar meestal wel een opdonder krijgt van een zwangerschap en alle hormonen enzo. En als je dan al kort na de bevalling zulke stevige dingen als ontkleuren en opnieuw verven hebt gehad, dat het dan misschien even beter is om het met rust te laten...Dat was mijn insteek in mijn post :thumbup: Maar ieder voor zich en als TS het nu wil kan ze beter naar een kapper gaan, maar zeker NIET zelf gaan aanrommelen :hand:


ik doelde ookniet op jouw post hoor ! :wink:

Miscommunicatie denk haha, ik typte gewoon vanuit mezelf voor ik andere reacties gelezen had. :lol:

@Mam van 2 wrote:

@Kimmie1976 wrote:
@Mam van 2 wrote:
het is zo’n grote fabel dat hormonen je haarkleur kunnen beinvloeden.

Maar het is natuurlijk niet erg best om het veel te kleuren.

Al ging het bij mij na 5 ontkleuringen en 2 x verven in een maand goed. ( maar mijn haar is wel wat gewend )


Ik doelde ook niet op enige invloed op de haarkleur :think: Ik doelde meer op het feit dat je haar meestal wel een opdonder krijgt van een zwangerschap en alle hormonen enzo. En als je dan al kort na de bevalling zulke stevige dingen als ontkleuren en opnieuw verven hebt gehad, dat het dan misschien even beter is om het met rust te laten...Dat was mijn insteek in mijn post :thumbup: Maar ieder voor zich en als TS het nu wil kan ze beter naar een kapper gaan, maar zeker NIET zelf gaan aanrommelen :hand:


ik doelde ookniet op jouw post hoor ! :wink:

Miscommunicatie denk haha, ik typte gewoon vanuit mezelf voor ik andere reacties gelezen had. :lol:


:oops: :lol: :lol: Het kwam idd direct na mijn post en ik was de enige die het over hormonen had gehad, vandaar dat ik dacht dat je op mijn post doelde :-*