Een gerecht bij zalm....

A.s vrijdag krijgen we eters, en Vanya (m’n man) wilt graag zalm met een plak brie en pesto uit de oven eten. Lijkt ons hardstikke lekker, maar ik zou niet weten wat ik erbij moet eten.

Ik lees vaak dat er pasta bij wordt gegeten, maar Vanya vind dat dus echt niet lekker…

Weet iemand een lekker (licht) gerecht hierbij?

Lekker salade…eventueel gevuld?

krieltjes of gebakken aardappeltjes in schil

Salade of parijse worteltjes/peultjes

lekkere luchtige aardappelpuree met bieslook ?

of pommes duchesse? evt zelfgemaakt…

Rijst op Portugese wijze? Da’s met veel knoflook en olijf olie, tis net een soort risotto zeg maar en heel makkelijk klaar te maken, geef maar een gil als je het recept wil.

En dan een salade er naast serveren?

Ooooooooooh die stoomkrieltjes in dressing met zeezout,kant en klaar alleen 9 minuten in de magnetron echt :drool: :drool: :drool:

En dat zout is wel lekker denk ik zo bij de zalm/brie/pesto :thumbup:

mmmm…klinkt eigenlijk allemaal wel erg lekker!

Ik heb het recept van Mellie gevraagd, dus ben erg benieuwd.

Als dat het niet wordt denk ik dat ik voor de aardappeltjes ga (welke variant weet ik nog niet…die van renzosmam klinken ook wel lekker…) of anders gewoon de pommes duchesse (is eigenlijk altijd goed, maar ik was er niet op gekomen :shifty: )

Iemand nog een verrukkelijk ideetje?

Als je verse zalm hebt:

per persoon ongeveer 100-125 gram verse zalmfilet

plakjes rauwe bacon

pakje bladerdeeg

Snij de zalm in blokjes van 3 x 3 cm. Strooi peper en een klein beetje zout over de zalm, wikkel er de rauwe bacon omheen en pak het vervolgens in een blaadje bladerdeeg. Even wat eigeel er overheen smeren voor de mooie kleur en 15 a 20 min. in de oven op 180 graden.

Heerlijk met wat mierikswortel (kun je zo in een potje kopen).

Erbij eet je gekookte aardappeltjes of aardappelpuree en gekookte spinazie :drool: :drool: :drool: .

Ik heb dit vaker gemaakt met eters en iedereen vindt het super. De smaak van de bacon trekt in de zalm en dat is een heerlijk apart smaakje.