een eet vraagje

liam eet geen sliertjes

geen sla gaat hij kokhalzen

geen andijvi

geen groene kool

geen witlof sliertjes

geen paprika sliertjes

wel rode kool

geen zuurkool

geen spruitjes want dat voelt aan als sla

tjah alles met sliertjes dus

als ik zijn eten pureer dan eet hij het wel

maar laat er geen sliertjes in zitten want dan gaat hij graaien met zijn vingers netzolag hij het er uit heeft en dat eindigt meestal omdat hij de vingers te ver door steekt op overgeven

wat kan ik hier aan doen

wordt er niet goed van want hij lust het wel (als het gepureerd is eet hij het met smaak op)

maar hij is 2 half en om dan zijn eten te gaan pureren :?

Doop alles in de chocoladefontein :lol: :lol: :lol: .

Heel flauw grapje :naughty: …hier heb je natuurlijk niks aan. Heb ook eigenlijk geen tips.

hahaha

dan haalt hij nog de sliertjes uit zijn mond :lol:

sla anders snijden zodat het geen sliertjes zijn ?

uh paprika in blokjes?

zuurkool moet je van houden (heb ik overgens nog niet geprobeerd met tygo :smiley: )

die van mij ook… trekt zo de slierten uit zijn mond :sick:

BEHALVE spaghetti… dat moeten juist lange slierten zijn :roll:

ach gaat vast vanzelf over… tot dan snijden we alles heel klein…

En als je alles fijn snijdt of prakt op zijn bord? Dan zijn er geen sliertjes, maar dan hoef je het niet te pureren.

Tygo die blieft geen groene groenten :roll:

Maar als ik alles fijn prak op zijn bord dan eet hij het wel.

t kan ook een trauma zijn he…

Ik ben ooit als anderhalf jarige bijna gestikt in een sliert gekookte andijvie… ze hebben de heimlich greep moeten toepassen.

Het heeft tot mijn 8e geduurd voor ik weer slierterige en dan vooral slijmerige slierterige dingen wilde eten… dus sla, andijvie, prei, witlof en zulks ging er bij mij niet in.

Inmiddels eet ik alles, maar gekookte andijvie ala creme krijg ik nog immer niet weg… mijn keel slaat op slot en ik krijg er geen hap meer door.

roergebakken net aan gaar lukt het wel en geblancheerde andijviestamppot vind ik ook heerlijk.

Misschien toch es terugdenken of er niet een keer een flinke kokhals scene is geweest met zo een soort groente… 1 zo een keer kan heel veel angst opwekken he.

blokjes snijden helpt niet

prakken ook niet

netof hij niet van de strekturen houd ofzow

hij graait echt met bijna zijn hela hand in de mond

en da terwijl ook bami zo lang mogelijk moet zijn

zoals jij zecht colle

en rode kool eet hij wel

ik hoop het toch niet dat hij een trouma heeft

ook als wij het stiekum verstoppen zodat hij het niet ziet en heeft het in de mond dan graait hij het er zo uit :?

hmmm :think: hoop ook niet dat het een trauma is hoor

misschien is het een fase?

tygo heeft wel eens van die fases en dan lust ie in ene bepaalde dingen niet meer

dat duurd dan een aantal weken en dan gaat het in ene wel weer

ik maak me er nooit zo druk om als ie smorgens maar 1x goed gegegeten heeft op een dag en voor de rest goed drinkt dan vind ik het allemaal best

vandaag heeft ie savonds amper gegeten maar vanmorgen had ie 3 boterhammen en heeft voldoende gedronken

morgen zal ie vast weer beter eten