Hallo meiden,
Even een korte schets. Mijn oudste zoon is 12, mijn jongste zoon van december 3 jaar en wij willen dolgraag een 3e. Zijn er meerdere meiden met veel leeftijdsverschil tussen de kinderen.
Tot nu toe heb ik het als super positief ervaren. De oudste is geweldig met de kleinste, ook zeer consequent,(wat me verbaasd gezien zijn eigen adhd probleem, maar dat terzijde). Zolang hij zijn privacy maar heeft op zijn tijd is alles goed.
Van de andere kant, zou ik vanaf volgend jaar meer kunnen gaan werken als het bij 2 blijft.
Wil iemand zijn ervaringen met me delen?
Ze zijn van harte welkom,
Liefs,
Sascha
Wij hebben 3 kinderen met grote leeftijdsverschillen. De oudste is 15, de middelste 10 en de jongste 3. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit best wel eens lastig vind. Maar dat gaat eigenlijk dan alleen om dagjes uit. Want wat de een aan kan/leuk vind, daar is de ander te jong of te oud voor. Maar verder vind ik het heel goed te doen! Het enige wat ik echt lastig vond was toen onze jongste veel ziek was en gebroken achten had etc, Dat ik nauwelijks energie had om met de andere 2 leuke dingen te doen. Maar verder ervaar ik het niet als extra zwaar, en vind ik het gewoon heel gezellig zon gezin .
Hier is de oudste 9, de middelste 7 en de jongste 2.
Als alles goed gaat, komt de vierde eind september. Ik vind het heerlijk dat de oudste 2 al wat ouder en zelfstandiger zijn. Zo kan ik de aandacht mooi verdelen.
Soms moet de jongste zich aan de oudsten aanpassen (sorry, je kan nog niet slapen want wij lopen in de Efteling) en soms de oudsten aan de jongste (we gaan pas na 3 uur naar de stad want je broertje gaat eerst slapen).
Niemand heeft dit ooit een probleem gevonden.
Ik werk zelf 24 uur onder schooltijd. De jongste gaat naar het KDV daar heeft hij het heerlijk. Als de oudsten uit school komen, ben ik ook thuis.
Maar denk toch dat het voor ieder anders is… Succes
Wauw, dan heb je het mooi geregeld, met werk. Hoe ga je dat oplossen met de 4e dan?. De nadelen zoals beschreven die hebben we nu ook al, als de jongste op bed ligt moet de oudste zich daar el op aanpassen , (qua kabaal maken en zo dan).
Fijn om te horen dat er ook anderen zijn.
PS hou oud zijn jullie? Ik ben 36
gr Sascha
Sascha ik ben 33.
De vierde gaat straks ook naar het KDV op de dagen dat ik werk. Dat moet geen probleem zijn.
En wat betreft dat kabaal maken. Overdag kunnen de twee oudsten doen wat ze willen, lachen, dansen, muziek maken etc. Ze hoeven dan geen rekening te houden met hun broertje. Als hij 's avonds naar bed gaat (om 19.00 uur) verwacht ik dat ze rustig zijn.
Dit hebben wij vanaf dag 1 al zo gedaan en Yessi slaapt overal door heen. Is er goed aan gewend.
Niemand hoeft hier op zijn/haar tenen te lopen omdat een ander slaapt.
Visite belt gewoon aan (ook vanaf dag 1). Niet al te moeilijk in zijn vind ik.
Haha Loes,
Klinkt inderdaad lekker makkelijk.
Hoe was het bij jou met de mensen om de je heen? Als ik praat over een derde moet ik me bijna verantwoorden hoor: Wat? Ben je gek? In deze tijd? Hoe ga je dat doen? Misschien zit de oudste daar niet op te wachten? En financieel… Pff Vermoeiend. Maar ja, ik heb anderen gelukkig niet nodig om beslissingen te nemen. :dance: