een dagje weg..kind helemaal overstuur.

hai meiden…ik vraag hier wat advies eigelijk,…

floris is een ontzettend lief aanhankelijk ontdeugend jochie van 13 maand.

thuis is er niets aan de hand …maar stel dat ik eens een dagje wegmoet en hij kan niet mee dan gaat hij naar mijn moeder toe.mijn moeder is ontzettend lief voor hem en speeld heel veel met hem.hij krijgt dus alle aandacht. :thumbup: ze heeft dan ook nooit wat op te merken want hij vermaakt zich kostelijk.

maar dan kom ik hem weer halen en gaan we weer naar huis en kan ik er geen land meer mee bezeilen…hij huild dan alleen nog maar , wil niet eten enz enz.ook is hij dan doodmoe,terwijl hij net 3 uur heeft geslapen :shock:

hij kan gewoon niet tegen verandering,maar heel soms heeft mama ook even tijd nodig voor zichzelf zoals afgelopen zaterdagavond.we hadden een feest dus hij heeft bij mijn moeder geslapen.gisteren haalden we hem weer op en was totaal overstuur toen hij weer thuis was en wou niets van me weten…van mijn man des te meer.

het was de eerste keer in 13 maand dat ik eens een avond ben weg geweest…ik moet toch ook eens aan mezelf denken?

wat doen we hier nu fout…waarom is hij zo ontzettend overgevoelig? :think:

Je doet niets fout… :hug: Mama’s hebben ook wel eens tijd voor hunzelf nodig en wees blij dat F ook naar papa trekt op zo’n moment. Voor hem ook wel eens leuk :wink: Gewoon accepteren dat het een hele drukke dag voor hem is geweest, de hele dag spelen in een vreemde omgeving en lekker op tijd naar bed :zzz:

Zelf ga ik al vanaf het begin af en toe een avond / dag weg, volgens mij is het ook gewenning. Gaat F naar de creche of is hij normaal de hele dag bij jou?

floris is 24 uur per dag bij me

Misschien een sprongetje :think:

In het bekende oei ik groei boek staat dat er rond 15 maand weer een sprongetje aan zit te komen …

Heel herkenbaar :hug: Bij ons is het ook zo. Ja ik schrijf “is” :? En dat terwijl de jongens nu 9 en 5 jaar zijn…

Jij doet niets fout, en je moeder ook niet. Het werkt gewoon zo. Je er bij neerleggen en de dag ernaa investeren in een dag thuis dan is het zo weer over.

Ons kind is ook erg gevoelig voor veranderingen, ze is nu bijna 4 en kan nog

steeds zo reageren als we haar ophalen bij bijv de gastouder.

Wat wij doen:

-goed voorbereiden. Praat met je kind, vertel wat jij gaat doen en wat hij

gaat doen. Vertel dat je hem weer komt ophalen. Desnoods met foto’s erbij

(van oma bijv). Herhaal dit gedurende de dag/avond een paar keer, dan

raakt hij daarmee vertrouwd.

De gastouder bereidt Olivia ook voor: nog een uur en dan komt papa.

Gelukkig is het bij de gastouder niet zo heftig meer (behalve wanneer er

één kind is waar ze nogal heftig op reageert).

Sowieso bereid ik olivia bij alles voor, vooral voor de niet-allerdaagse dingen.

Toen ze jonger was deed ik dat bij alles, want alles kon haar overstuur maken.

Overgevoelig? Misschien. Maar het is nu eenmaal zo toch? Jouw zoontje

is zo, hij heeft structuur en duidelijkheid nodig.

Hier is Olijf ook nogal gevoelig en reageert sterk…

(olivia heeft tot haar ruim tweede heel veel gehuild, vnl door overprikkeling en niet kunnen communiceren)

Mijn dochter heeft hetzelfde. Afgelopen zaterdag is ze bij een vriendin blijven slapen. Ze keek er dagen naar uit. Zelf de tas in laten pakken en ze stond te trappelen bij de deur.

Daar ging ook alles goed, ze heeft heel goed geslapen en had het prima naar haar zin. Zondag kwam mijn vriendin haar weer thuis brengen en zodra iedereen weer weg was, kakte ze in en kon ze alleen maar huilen.

Alles komt dan los bij haar. Zondag op maandagnacht heeft ze ook heel onrustig geslapen en ook maandag heeft ze overdag nog geslapen.

Ongelooflijk hoeveel impact zoiets kan hebben op een kind he?!

Mijn jongens hebben er geen last van trouwens, die kan je overal droppen :wink:

wat vreemd is het eigelijk he?

er word hier gepraat over voorbereiden,maar als ik dat doe en ik vertel van te voren dat hij naar oma gaat dan eet hij niet meer en doet zijn ochtend dutje ook niet meer. :snooty: ik doe dat dus pas onderweg naar mijn moeder toe eigelijk…eenmaal daar leg ik ook rustig uit dat mama hem dan en dan weer op komt halen en dat hij nu lekker bij oma en haar hondje mag spelen…hij vind het daar zo leuk dat het hem geen zier uitmaakt dat ik weg ga…

het zal wel bij hem horen dan zo te lezen…

dank je wel meiden :-*