een bruiloft vraagje..

Misschien weet iemand hier een leuke tekst.

Ik ben namelijk echt geen kei in het verzinnen van een leuke tekst.

Ik ben ceremonimeester bij de bruiloft van mijn broer. Nu komen ze morgen met de trouwkaarten en aan mij de taak om er een briefje bij in te doen en ze te posten.

Nu is het bij ons de traditie dat de cm mensen via dat briefje vraagt om wat dingen mee te nemen met het feest. Bv chocolade of blikken zonder etiket.

Ik had bedacht om gewoon voorraad te vragen , omdat ze gaan ‘samenwonen’ na de bruiloft en de kasten nagenoeg leeg zijn.

Weet iemand een leuke tekst voor op het briefje? Ik ken niet elke gast die word uitgenodigd dus moet ook wel netjes zijn.



stom, op mijn eigen bruiloft heeft mijn broer de briefjes gemaakt maar nooit 1 gevraagd, hmzz :wall: Had ik een goed voorbeeldje gehad



En misschien voor de leuk: zijn er nog zulke dingen gedaan bij jou bruiloft? Om misschien ideetjes op te doen :mrgreen:

Een boodschappenlijstje maken en sommige dingen aftikken. voor iedere uitnodiging iets anders aftikken, odat er genoeg variatie is. :think:

Inderdaad, aan de gasten specifiek een blik met iets vragen, anders krijg je 100 blikken bruine bonen…



Bij de bruiloft van mijn vriendin hadden ze bij de uitnodiging 2 memorykaartjes gedaan. Hierop moest je 2 foto’s (verschillende of dezelfde) plakken die iets met jezelf te maken had. Deze leverde je in bij het feest en zo had het bruidspaar dus een 'persoonlijk’memory spel. Vond ik wel een heel leuk idee!



Succes!

Op onze trouwdag hebben we ook allemaal blikken zonder etiket gekregen, hebben meer als de helft weg gegooid, want 't was altijd iets wat we of niet lusten of gewoon niks aan hadden. Ik bedoel maar, op de gok denken van ik maak chili con carne, mss zit er wel een pot bruine bonen bij, en dan een blik perziken opentrekken :? :lol: Dus specifieke dingen vragen aan de gasten is dan wel een goed idee, dingen waarvan je zeker weet dat ze het lusten, bijv. tomatensoep ofzo, daar kan je wel een aantal blikken van op voorraad hebben, kan altijd natuurlijk.



Voor de bruiloft van m’n schoonzus had haar ceremoniemeester gevraagd aan iedereen of ze een verhaaltje/ foto/ gedicht of iets anders wat echt betrekking op het bruidspaar had mee wilden nemen op de dag en bij haar in wilden leveren. Moest ter grootte van een A4tje zijn. Zij heeft er op de trouwdag een mooi boek van gemaakt, was erg leuk.



Op mijn trouwdag hadden ze bij het geven van al die blikken een lied gemaakt overigens. mss staat daar wel iets tussen wat je kan gebruiken als tekst… Heb de brief van de ceremoniemeester van m’n schoonzus niet meer helaas, was ook wel handig geweest…

Ik heb geen tip voor je. Maar als ceremoniemeester mag deze tekst niet ontbreken voor de gasten :mrgreen:





Feestregelement



Tijdens ons huwelijk gelden de volgende regels:



1.Het feest begint bij het begin en het einde is zoek.



2.zuurpruimen inleveren bij de ingang.



3.Voor diegene die met een slecht humeur komen,wordt bij de ingang van gratis lachgas voorzien.



4.Iedereen wordt verzocht mee te doen aan de polonaise,zo niet dan wordt de rekening naar diegene gestuurd.



5. Lach zo hard je maar wilt, maar houdt de stoel droog.



6. Het is zeer verboden minder te drinken dan de bruidegom want dan krijg je echt te weinig binnen.



7. De gasten worden beschouwd als kostgangers en niet als gangkotsers.



8. Het is de heren verboden in damesbillen te knijpen, er komt genoeg vlees op tafel.



9. Het is de dames verboden de obers te versieren.



10. Er wordt met de handen geklapt; niet met de kunstgebitten.



11. Een ieder is verplicht zoveel mogelijk mee te zingen, kan dat niet doe dan alsof!!!



12. Een ieder zorgt voor een goed humeur. Voor die gezichten welke niet in de vereiste plooi zijn, wordt het strijkijzer warm gehouden voor een feestlift.



13. Wie met iets leuks uit de hoek komt, hoeft niet bang te zijn er weer ingetrapt te worden.



14. Aan allen wordt gevraagd niet harder te slurpen aan zijn glas, dan de muziek speelt.



15. Heren met flaporen worden verzocht niet zoveel te bewegen om onnodige tocht te voorkomen.



16. Heren die door hun kale schedel anderen verblinden, worden verzocht te dimmen.



17. Wie op zijn /haar horloge kijkt, wordt gedwongen te zingen: “en we gaan nog niet naar huis…”.



18. Zingen uit volle borst mag gerust, die geen borst heeft neemt die van de buurvrouw.



19. Aan tafel mag niet gestoeid of gevrijd worden, tenzij de bruid en bruidegom hierin voorgaan.



20. Iedereen die niet meer zonder haperen kan zeggen: “visser Frits vist frisse vissen” wordt als dronken beschouwd.



21. Wie iets moet doen, gaat zijn gang. Wie iets moet laten, doet het zachtjes.



22.Dat u niet kunt dansen,wilt niet zeggen dat u aan de kant mag blijven zitten.



23. Bij het naar huis gaan, overtuige een ieder zich of hij wel in het bezit is van z’n eigen jas, z’n eigen verstand en z’n eigen vrouw. er zal geen gelegenheid tot ruilen zijn.



24. Na afloop zijn er kruiwagens beschikbaar om de gasten naar huis te rijden.



25. Het bruidspaar heeft vrijstelling van dit reglement: zij kunnen doen en laten wat ze willen.



En tot slot…men mag van dit feest niets meenemen, alleen mooie herinneringen







Ik vind hem erg geslaagd :thumbup: :inlove:

Bij ons kreeg iedereen een bepaalde letter en het moest houdbaar zijn, verder mochten ze zelf invullen

Ohhh wat zijn bruiloften toch altijd leuk he!



Om je ideetje wat aankleding te geven, zou ik bij een supermarkt even een boodschappenkarretje halen, waar iedereen zijn kadootje in kan doen, dus bij het bruidspaar zet je die lege kar neer, en naarmate de zaal zich vult hebben hun een boodschappen kar vol boodschappen!



Dat vul je namens jou en je partner aan met een fles champagne of wijn en twee glazen (of iets anders bijzonders)

Je kunt ook aan iedereen vragen om bij hun product even een receptje te doen, wat ze ermee kunnen maken, die is simpel vast te maken aan het product!



Dat de etiketten er niet om zitten vind ik persoonlijk echt helemaal niet leuk! Dan is voor mij de lol eraf. Maar ja ik houdt dan ook neit van het verspillen van eten, wat het risico dan wel is.







Bij onze bruiloft lag er in de trouwauto (krijg nu alweer kippevel) een prachtig mooie kaart op de zitting namens de ceremoniemeesters, die ons als eerste de felicitaties over brachten. Zo bijzonder, want in de auto realiseer je je voor het eerst dat je nu echt getrouwd bent!



Wij kregen geheel op het thema (sprookjes) van iedere bezoeker een kabouter (waar de kinderen nu nog mee spelen) uit de david de kabouter serie. Dit met een kaartje eraan! Erg leuk! Maar dat moet wel bij je thema passen!



Succes! Laat je nog weten wat je hebt gedaan?

Wat een leuke ideeen al allemaal!!

Dank je wel!



Ik kreeg op mijn bruiloft al blikken zonder etiket. Met groente of fruit en hub allemaal chocoladesigaretten.



Dus vond het te afgezaagd om nu blikken te doen zonder etiket. Vond het voorraad idee daarom wel leuk. Kunnen ze van te voren zien wat ze hebben gekregen en dan heb je inderdaad geen verspilling.

Alfabet is een goed idee :thumbup:



De feestregelementen heb ik al gekopieerd, ik heb erg gelachen haha dus die gaat er zeker weten in! :mrgreen:



Boodschappenkarretje ook een heel leuk idee. Alleen zij houden hun feest in een afgelegen kasteel. Geen supermarkt in de buurt :think:



Kom wel veel bij kijken hoor, zo’n gids haha. Maar zo leuk! En ik krijg zo zoveel zin in het feest.



Meer ideeen en tips zijn altijd welkom :lol: :smiley:

Ik ben ook ceremonie meester geweest en wij hebben voor het bruidspaar ook lege blikken genomen. Etiket eraf laten halen en met een watervaste stift de eerste letter van het ingredient op de deksel schrijven. Daarbij is er een liedje gemaakt en elk velletje heeft een aparte letter van het alfabet en als de letter voorbij kwam moest je je blik inleveren in een hele grote versierde mand.



Verder heb ik aan alle gasten gevraagd om een paar vragen ( die ik zelf opgeschreven had) te beantwoorden over het bruidspaar en deze heb ik in een heel mooi foto-album geplakt en een boekwerk van gemaakt zodat ze het nog vaak na kunnen lezen.

Mijn zusje heeft al mijn gasten twee blanco blaadjes gestuurd bij de uitnodiging en gevraagd of ze daar hun favoriete recept op wilden schrijven.



Zo kreeg ik op de grote dag een compleet ingebonden kookboek met alle favoriete recepten van mijn gasten. Ik vond het ontzettend leuk en heel persoonlijk.

Het is ook erg om de gasten een verhaaltje te laten schijven en dit een mooie map te doen

of ze iets te laten meenemen wat betrekking heeft op hun hobbies of verzamelingen…

wijmoesten laatst op een bruiloft koelkastmagneetjes meenemen voor het bruidspaar…

zo, de briefjes zitten in de kaarten en de kaarten zijn nu dicht haha.



Ik heb er neer gezet:



Na het trouwen gaat J bij A wonen maar J kan niet koken en A heeft zijn voorraadkast erg leeg. Het lijkt me leuk om voor A iets voor in de voorraadkast mee te nemen en meteen voor J het recept erbij. Het mag van alles zijn.



In deze strekking, het staat wel anders op het briefje maar de inhoud is hetzelfde haha.

Ik vond met eenrecept erbij een erg goed en leuk idee :thumbup:

Ben benieuwd naar hun reactie tzt. Ik was er in ieder geval erg blij mee :thumbup:

ja hoop dat mijn schoonzusje het kan waarderen haha.



Ze kan namelijk ook echt niet koken :eh:

dus het past er ook nog goed bij haha.