Een broek van: 'alles-bijft-er-aan-plakken-stof'

Ik heb 2 zwarte broeken. Lekkere modelletjes maar 1 enorm grote ergernis is dat er stof en pluisjes aan blijven plakken. Ik loop dus steeds met een ‘vieze’ broek. Is er een manier om dit op te lossen. Een van de broeken is een pantalon van Esprit dus daar had ik echt wel wat meer van verwacht…

oei…

ik heb geen idee, ik zou gewoon terug gaan…

neem aan dat ie niet statisch is ???

(zeg ik dat goed?)

wasverzachter?



Ik heb ook 1 zo’n broek, maar die was ik apart met extra veel wasverzachter en dan gaat het goed.



En soms is er niks aan te doen, ik heb mijn hele fijne warme winterjas om die reden weggedaan… alles bleef er aan hangen, pluisjes van mijn sjaal, haren, stofjes van de autostoel… verschrikkelijk… :frowning:

Heb wel eens gehoord dat dat harmisol hielp… Dat spul om waterdicht te maken…

Maar zwarte broeken zijn een ramp…

ik heb dat ook met mijn zwarte broek.

Duur of goedkoop maakt vaak weinig uit kan bij alle merken gebeuren. Veel wasverzachter is je voordeligste optie, daarna de droger in met zo’n doekje erbij. Kan dat niet (ik heb babystand op de droger dus ik kan echt alles in de droger mikken :mrgreen: behalve babies dan 8) ) dan kun je altijd nog zo’n doekje nemen en daarmee over je broek wrijven! Helpt ook tegen statisch haar dus ws ook wel bij een broek. :lol:

@Rhiannon wrote:

Duur of goedkoop maakt vaak weinig uit kan bij alle merken gebeuren. Veel wasverzachter is je voordeligste optie, daarna de droger in met zo’n doekje erbij. Kan dat niet (ik heb babystand op de droger dus ik kan echt alles in de droger mikken :mrgreen: behalve babies dan 8) ) dan kun je altijd nog zo’n doekje nemen en daarmee over je broek wrijven! Helpt ook tegen statisch haar dus ws ook wel bij een broek. :lol:




ook raar, heb je een babystand op je droger en kunnen er niet eens babys in :mrgreen:



ik heb ook zo’n broek. heeeel irritant inderdaad. ik heb nog niets gevonden at helpt, en dus borstel ik hem altijd af met zon kledingborstel net voordat ik de deur uitga. ga ik tenminste met een fatsoenlijke broek de deur uit.

Is het een wollen broek ?



Vaak ligt het aan de soort stof en of deze snel statisch wordt of niet.

Vooral met droog vries weer, dan heb je daar nog meer last van. Vooral in combinatie met rubberen zolen en wrijving die je gedurende de dag maakt.

Of draag je panty(s)(kousen) eronder, dat helpt ook om het nog statischer te maken.



De wasverzachter is inderdaad een manier. Heel vaak jezelf ontladen aan de metalen buis van de verwarming (is geaard en ontlaad je van statische electriciteit) is een andere manier.

En geen pantys, rubberen zolen, wollen truien/sokken e.d., verder goed opletten wat voor soort stof de broek is die je koopt.

Ellen ze hebben zichzelf ingedekt (de drogerfabrikant) want er staat ook geen baby op het plaatje…alleen een rompertje. Dus ik nam maar aan dat het de bedoeling was de baby uit de romper te halen voor het drogen. De wasmachine gaf het trouwens niet aan… :angel: maar aangezien ik nogal bang ben voor krimp gaat ook daar de baby uit de romper. Die rimpelige velletjes vind ik ook niet altijd staan. 8)



Zou er niet iets te vinden zijn dat je aan de broek maakt? Bij een auto heb je van die speciale spatlapjes waardoor je geen statisch geladen auto krijgt… :think:

Lijkt me niet Rhiannon, aangezien stof niet geleidt…zul je echt de hele broek ergens mee moeten behandelen. Ben wel benieuwd of de wasverzachter uitkomst biedt?

@Rhiannon wrote:



Zou er niet iets te vinden zijn dat je aan de broek maakt? Bij een auto heb je van die speciale spatlapjes waardoor je geen statisch geladen auto krijgt… :think:




LoL

Je hebt anti-statische polsbandjes die je aan de verwarming kan vastmaken zodat je continu ontlaad :stuck_out_tongue:

Een keer in de vriezer ???



Mijn moeder deed dat altijd, waarvoor weet ik niet meer :oops:

Rhi :lol: :lol:



En spatlapjes aan je broek :mrgreen:





Ik heb ook zo’n broek, dus ik lees even mee.

En dat is ook net de broek waar mijn wollen trui zo fijn op staat.

Heb dus een donkerblauwe broek vol met grijs pluis. :roll:



Zo’n kledingroller heb ik ook aan zitten denken, vermoed alleen dat ik dan om het kwartier kan gaan rollen.

Clair heten die dingen toevallig handboeien? :angel: :lol: Al zou mijn man dat dan dus doen met de keukenkraan zodat ik iig nog eten kan koken en koffie zetten. 8)



Maareuh Wola als de broek niet geleiden zou dan zou er toch ook niet zoveel statische elektriciteit kunnen opbouwen? :think: Hier is het iig nog altijd zo dat als echt de broek geen verbetering toont na de wasverzachter drogerdoekjes behandeling…het ding uiteindelijk in de zak beland. :oops:

Vreselijke kapitaalvernietiging maar ik weet dat ik hem dan echt niet meer aantrek.



Anneke kledingroller werkt ong 5 tellen en dan moet je wel stil blijven zitten. :wink:

@Rhiannon wrote:

Clair heten die dingen toevallig handboeien? :angel: :lol: Al zou mijn man dat dan dus doen met de keukenkraan zodat ik iig nog eten kan koken en koffie zetten. 8)


Dat zou kunnen, maar ik denk niet dat die ook ontlaad ;-)
Het zijn bandjes die IT'rs gebruiken om aan pc's te werken om zich daadwerkelijk te ontladen van statische electriciteit zodat ze daarmee geen schade aanrichten aan een pc.

Ik heb onlangs ook zo een broek gekocht en al het stof bleef eraan plakken elke keer als ik op een zetel ging zitten ik heb mijn broek 2 keer gewassen met veel wasverzachter van Het merk Lenor en nu heb er niet echt veel last meer van