Sinds zaterdag hebben we voor onze dochter een bril. De gedachte is dat zij hierdoor met 2 ogen tegelijkertijd zal gaan kijken. Ze kijkt met links naar rechts en vice versa.
We prijzen haar de hemel in als ze hem op heeft, maar zodra ze niet heel erg is afgeleid en we haar handjes loslaten gooit ze hem snel af. Nu duurt het een minuut of 2. Daarna doen we hem bewust niet gelijk op om even tot rust te laten komen. We hebben haar er al mee laten spelen om wat te wennen.
Hebben jullie hier wellicht ervaring mee?
Groetjes
Judith en Yara
misschien een spelletje ervan maken…
dat jij en je man/vriend ook een bril opzetten???
wij hebben toen samen ( dave en ik) een hele mooie kartonnen bril voor papa gemaakt :mrgreen:
laten zien dat andere mensen ook een bril op hebben
( bij Dave hielp het enorm toen we lieten zien dat opa en oma ook een bril op hebben… maar goed die heeft met zijn 3e een bril gekregen dat scheelt nog al he…)
blijven prijzen als ze hem ophoud…
blijven vertellen dat ze zo beter kan zien en geen au in haar hoofdje krijgt, niet zo moe zal zijn… dat ze zo heel mooi / stoer is
op momenten dat ze er niet aan denkt haar er ook niet op attenderen…
samen een mooi plekje zoeken waar de bril mag liggen als ze slaapt, samen als ze wakker wordt de bril weer daar opzoeken en haar hem op laten zetten…
wat bij Dave ook hielp was dat niemand er iets van zei ( op verzoek van ons) toen hij ergens voor het eerst kwam met de bril op…
dat hij zelf erover moest gaan beginnen…
succes
Wessel was iets ouder als jou meisje maar wij hebben de bril opgezet en zijn gaan spelen en afleiden.
Tuurlijk gooide hij hem ook steeds af maar ik moet zeggen dat het ons allemaal erg is meegvallen.
Dus ik zou zeggen…even doorzetten voor jullie en je meisje…en ze zal binnen no time gewent zijn aan haar brilletje.
Ik heb zelf een bril en als je nieuwe glazen hebt, moet dat ontzettend wennen. Je kunt misschien beter de bril zo lang mogelijk laten ophouden in plaats van steeds na een paar minuutjes de bril wegleggen. Je ogen moeten er echt aan wennen en dat lukt niet als je de bril steeds maar een paar minuutjes ophoudt, daar moet je even doorheen. Hoe langer je hem ophoudt, des te eerder je gewend bent. Dat is bij een kindje natuurlijk erg moeilijk. Ik kreeg een bril toen ik 5 was. Belonen en afleiding werkten voor mij toen wel erg goed.
Kom je ook een foto showen? Ik ben heel erg benieuwd naar je meid met brilletje.
Het staat vast heel erg lief! :inlove:
Dylano was 10 maanden toen hij voor het eerst zijn bril kreeg. Wij hebben het advies gekregen hem op te zetten en te kijken wat hij zou doen. Wanneer hij hem weer afdeed moesten we hem weer opdoen, maar niet dwingen. Wanneer wij hem zijn bril opzette gingen we hem een beetje afleiden, speelgoed in zijn handjes. En toen is het eigenlijk van zelf gegaan. Nu is hij aan zijn tweede montuurtje toe en houdt hem (bijna) de hele dag op. Mag ik weten welke sterkte van glazen ze heeft.
hier zijn ze niet zo snel met brillen. ze plakken het liefst het goede oog een tijdje af
Dylano moest ook nog afplakken maar dat is als ze bang zijn voor een voorkeursoog. Maar een bril wordt gegeven bij een afwijking in zicht en dus sterkte van het oog. Dylano kreeg een brilletje met glazen van +6 en +6,5. En afplakken helpt daar niet tegen.
Miranda
En houdt Yara haar bril al beter op???
Liefs miranda
hoi lieverds
dank voor jullie reacties. Inmiddels houdt ze de bril redelijk op als we haar maar een beetje afleiden en er op tijd bij zijn als ze hem af wil zetten. Vaak kunnen we dit 2 a 3 keer tegenhouden. Dan is ze hem echt zat en gaat ie af. Maar dan heeft ze hem vaak al 2 uur op. Gaat dus redelijk snel. Met eten doen we het niet daar ze nog wel eens lekker over haar gezicht zit te wrijven.
Op haar website hebben we een foto van haar geplaatst.
De foto is te groot om hier up te loaden zodoende.
groetjes
Judith
mijn vriendin dr zoontje ehet ook een brilletje. Hij is anderhalf. ze hebben door beide pootjes een lkein gaatje laten boren en een hoedenelastiek doro laten doen. ALs hij valt, hij niet meteen op zijn brilletje valt en snel afvalt!
Dit werkt ideaal, en je kan het nogniet goed zien dat er een elastiekje anzit omdat die lekker onder het har door gaat!
hoi judith fijn dat het al beter gaat, je zult zien ze gaat er steeds meer aan wennen. En over een tijdje zal ze hem wel de hele dag ophouden.
Hier is het zelft zo erg geweest dat hij een keer geslapen heeft met zijn bril op.
Mijn man en ik moesten even weg. Onze grote dochter van 18 had hem toen nog voor zijn ochtendslaapje in bed gelegd. Toen wij thuis kwamen en hem uit bed gingen halen stond hij in bed nog met zijn bril op!!!
Gelukkig had hij niet geprobeerd er in de tussen tijd een fietsje van te vouwen
Ik kan de foto niet zien, krijg een melding dat deze domein naam gereseveerd is ofzo. en ik ben natuurlijk wel heel erg benieuwd.
Liefs miranda
fijn dat het al een stuk beter gaat :thumbup:
je zult merken dat ze het straks steeds minder erg vind :-*