Een beetje verdrietig vandaag...

Ik weet wel zeker dat ik niet de enige ben.

Ik heb het af en toe zo moeilijk als ik mij 's-ochtends als ik naar mijn werk moet los moet weken van mijn kinderen.



Vanmorgen was het nog erger dan anders.

Mijn dochter haar gips gaat vandaag van haar beentje. Ze heeft vanaf haar geboorte af maandenlang met gips aan haar beentje gezeten omdat ze een klompvoetje heeft.

Vandaag gaat het er voorgoed af en krijgt ze een beugeltje aangemeten.

Ik had er zo graag bij willen zijn, maar het was echt onmogelijk om een vrije dag te krijgen op mijn werk.



Mijn man zette mij vlak voor mijn werk af, en ik keek nog even door het achterraampje in de auto. Ik kreeg een duizelingwekkend zonnige glimlach van mijn kleine dreutel. En toen reed de auto weg.

Ik heb met een brok in mijn keel de auto nagekeken.



En nu zit ik hier. Ik werk alleen vandaag, vandaar dat ik echt niet vrij kon krijgen.

Het is doodstil hier en ik kan alleen maar aan mijn kleine meid denken en dat ik dit belangrijke moment uit haar leventje moet missen.

Kan wel janken.

:frowning: :cry:

Och krijg een brok in me keel en zie het helemaal voor me !

Dikke knuffel ! :hug:

:frowning: :frowning: :frowning: nog maar 6 uurtjes werken en dan mag ik naar huis om het resultaat te bekijken :frowning: :frowning: :frowning:

pff wat zal dat moeilijk zijn voor je

maar nog even en dan ben je weer bij haar :-*

Ben je de dag een beetje doorgekomen?

En is het allemaal goedgegaan met je dochtertje?

dat lijkt me echt een ramp om dat de dag door te komen, zeker als het heel stil is bij je.



Hoe ziet haar voetje eruit? ga er vanuit dat je het nu gezien hebt.

Zucht… bij thuiskomst lag ze op bed…ik moet dus nog even geduld hebben.

Het duurt 3 weken voordat haar beugeltje klaar is en tot die tijd hoeft ze helemaal niks aan haar voetje :dance: :thumbup:



Ik heb wel vanmiddag in mijn pauze snel een paar mooie babyschoentjes gekocht. Ze heeft nog nooit schoentjes aan gehad.



Ze zijn zo leuk :mrgreen:



Van die mooie glim-rose schoentjes met een soort van suede zool (zo’n slappe)



Wedden dat ze in een mum van tijd gaat kruipen nu ze van dat zware gips af is :smiley:



Ik hoorde van mijn man dat het er fantastisch uit ziet en de orthopeet was ook erg tevreden over het resultaat.



Strakjes geef ik haar flesje, dus dan kan ik het zelf bekijken.

Mijn oudste dochter (inmiddels 24 j) is geboren met twee klompvoetjes…

spannend altijd toch weer hé die controles, maar wat goed dat de orthopeed zo pos was !

hoe vond je het resultaat toen je haar zag???



Geniet van de schoentjes dragen én van de badjes die ze nu dagelijks kan hebben ! :dance:



Hoe oud is ze nu?



liefs

Gerda

Ze is nu 7,5 maand oud. Ik vind het voetje persoonlijk een beetje krom.

Maar als de dokter positief is, dan ga ik ervan uit dat het wel goed zit.

En ik schrok van het litteken, die lijkt op zo’n babybeentje enorm. Maar ik realiseer me wel dat het litteken zal vervagen als haar beentje langer wordt…



Heeft je dochter tot nu toe veel problemen ondervonden in haar leven?

Pesten, plagen op school, mank lopen, maatverschil in de voeten ed?



Gelukkig zie ik een temperamentvol, positief kindje in mijn kleine meid. Ik verwacht dat ze alle problemen die er eventueel komen met verve zal doorstaan.



Voorlopig sta ik nu lekker elke dag onder de douche of zit ik in bad met mijn kleine dreutel :inlove: Ik geniet daar zo van… bij dochtertje nr 1 was dat op den duur zo gewoon. Nu zie ik er de waarde dubbel van in.

En met haar beugeltje dat aangemeten wordt voorzie ik niet veel problemen. Die kan best even uit als ze van de zomer mee het zwembad in gaat :smiley:

heeft ze één operatie gehad tot nu toe?

Marijke heeft er 4 gekregen :cry: Het was dan ook een hele erge vorm van klompvoetjes aan beide voeten.

Ze is 's morgens geboren en 's middags lag ze al in de gips…

De eerste ingreep was toen ze 6 weken was: verlegging van de achilespees.

De tweede keer was ze 4 maanden: het volledige voetkapsel dat hervormd werd.

Derde keer was ze 3 j en de laatse keer 5 j.

Ze heeft ook na de tweede operatie gips gehad tot aan de liezen (wat een gedoe met een vuile luier), voorheen “maar” tot aan de knietjes. en een spreidbeugel voor 's nachts… overdag mocht die uitblijven.

Toen ze 10 maanden was, werd de gips gestopt en dan kon ik haar ook dagelijks badderen ! Wonderbaarlijk vond ik het, terwijl het anders allemaal zo gewoontjes klinkt hé, je kindje een badje geven.



Zij heeft altijd heel stevige schoentjes gedragen (ze liep toen ze 16 maanden was). Wat vooral belangrijk was, was een hele degelijke ondersteuning aan het hiel- en enkelgedeelte van de voeten !



Gepest of geplaagd is zij niet, zover ik (nog) weet.

Ze draagt tot vandaag wel nog steeds steunzolen, maar met hele gewone schoenen: ik bedoel: niet op maat gemaakt of zo iets, gewoon degelijke schoenen zoals jij en ik zouden dragen.

Maatverschil heeft ze evenmin, maar ja: het waren beide kanten klompvoetjes…

Dokters hadden gezegd: je mag je gelukkig prijzen als ze ooit maat 34-35 zal hebben als volwassene. Daar hebben ze zich toch maar vergist. Marijke’s schoenmaat is 37-38, dus heel normaal ! :thumbup:



Ze heeft er eigenlijk nooit veel problemen mee gehad om bijv te sporten. Ze zat ook in de jeugdbeweging enz…

Nu werkt ze sinds kort als verpleegkundige (hele dag rondhollen van de ene patient naar de andere). In het begin was het wennen en had ze regelmatig pijn aan voeten/knieën.

Maar intussen is haar fysiek dit tempo blijkbaar gewend en zegt ze er niets meer over.

En wat de littekens betreft: voor de meeste heb je vandaag heus een loep nodig om ze nog te zien. Sommige zie je nog wel, maar de meeste zijn enorm vervaagd…



Als je nog vragen hebt, pb maar ! Dat lees ik wellicht sneller dan hier.

Veeeeeeeeeeeeeeel succes nog met je kleine meid !



liefs

gerda

mijn buurjongen had ook twee klompvoetjes, de een erger dan de ander. Hij is daar ook wel vaker dan één keer aan geopereerd.

Hij heeft een typische manier van lopen, maar ik wist in eerste instantie niet dat hij het had, maar sommige mensen lopen nu anders dan andere… Dus hij had ook een eigen manier, niet maken ofzo… mara wat voorzichtig.

Hij zit inmiddels op voetbal, moet wel enkelhoge schoenen aan, ivm de zolen. Hij ondervind er geen hinder van en heeft ook een normale schoenmaat.

Als je het niet zou weten, zou je het dus absoluut niet zien aan hem dat hij dat vroeger had.