een avond en nacht zonder je beeb...

okey wij hebben 15 maart een etentje met familie…



maar aangezien ik bv geef, zit ik snel vol zeg maar (mijn borsten hé)



moet ik mijn kolf meenemen???om daar te kolven??



we hebben het etentje om 18.15 dus iris gaat tegen een uur of 5 naar mijn ouders toe, en pas de volgende dag halen we haar weer op (ligt een beetje aan mijn melk voorraadje hoe laat we hun ophalen)



wat doen jullie als jullie zoiets hebben???

Neem je kolf mee zou ik zeggen. Als het niet nodig is gebruik je hem pas als te thuis bent, als het wel nodig is (en dat voel je snel genoeg) dan kolf je alsnog.

jha en wat doe ik met de melk??? kan ik die bewaren voor thuis??? of moet ik die weg gooien omdat ie te lang buiten de koelkast staat???

@kimmetje23 wrote:

jha en wat doe ik met de melk??? kan ik die bewaren voor thuis??? of moet ik die weg gooien omdat ie te lang buiten de koelkast staat???




Ik heb bij de kerstlunch toen gevraagd of dat ie daar in de koeling kon :wink:

Dat was geen probleem :thumbup:

Veel succes en genietse !

:mrgreen: :mrgreen: oh ja echt…



ik zie mezelf aal aankomen…uuh mag deze melk ff in de koelkast :angel:



maar lijkt me idd ook de beste oplossing :wink:

idd, gewoon even vragen of het in de koelkast kan… heb ik ook een keer gedaan in de suana, was toen geen probleem…



ik mocht zelfs gebruik maken van een behandelruimte met slot en stromend water, om te kolven…

Je kan het restaurant van te voren bellen om te vragen of ze een ruimte hebben waar je even rustig kan zitten, dat deed ik meestal… Ennn 9 van de 10 keer was dat geen probleem!!!

De keren dat dat een probleem was (lees er geen ruimte was) heb ik me terug getrokken in de auto (ik ben geen toiletkolver… Dat kan ik echt niet…)



m.b.t. het bewaren van je melk:

Ik heb bij mijn kolf een koeltasje zitten met een vrieselement… Kan natuurlijk ook gewoon een vriestas meenemen met een koelelement… Of bevroren doperwten oid…



Succes!!

Afgekolfde melk kun je ook zonder koelen bewaren hoor. Tot zo’n 10 uur meen ik :think:

Ik heb vorige maand een cursusdag gehad en daar had ik geen koelkast, wel gekolfd en de melk heb ik gewoon op de hotelkamer laten staan.

Ik had dat toen ook ergens opgezocht en het ging prima.



Verse moedermelk blijft langer goed dan (koe)melk omdat er actieve ziektekiem bestrijdende factoren inzitten. Dus ondanks de grote hoeveelheden suiker en (minder) eiwitten is moedermelk een slechte voedingsbodem voor bacteriën. Dat komt omdat de eiwitten voor een flink deel geen ‘voedingseiwitten’ zijn, maar antistoffen; in plaats van bacteriën te voeden vernietigen ze die. Daarom kan verse afgekolfde moedermelk, waar hygiënisch mee omgesprongen is 5 - 10 uur bij een kamertemperatuur van 20 °C bewaard worden;

borstvoeding.com

oohh kijk dat is beter…en kan idd even bellen of er een ruimte is om te kolfen :thumbup: goeie tip :thumbup:

Idd ik had altijd een koeltasje met vriezerelement mee dan heb je gewoon alles bij je :wink:

:thumbup: succes!

Je kunt natuurlijk ook die biertjes gaan drinken waar je het in een ander topic over had. Hoef je ook de melk niet te bewaren (weg probleem :mrgreen: )…

Nou, dat zou ik ook een goed plan vinden. Lekker bier, mama aan de zwier. Laadiedaaa!! Haha!

hahahahaha ik denk dat als ik aan de zuip ga, ontzettend dronken ga worden… heb al zoooo lang geen alcohol gehad dus moet er nog mee opassen ook hihihihih



volgens mij als ik er naar kijk wordt ik het al :mrgreen:

Na een week thuis nam ik een rosé. Die viel toen ook niet zo lekker :angel: