een ander stuur op de moederfiets sparta amazone trendy???

hallo,



ik vraag me af of er ook een ander stuur op de sparta amazone trendy kan.

ik heb de fiets al een tijdje, maar vind het stuur nog steeds onhandig, kan bijna niet door de tuindeur of schuurdeur.



groetjes henny

Ik zou het even aan de fietsenmaker vrager. Het brede stuur heeft wel een functie want als je zou omvallen is de kans kleiner dat het kind voorop de grond raakt. Maar als je niet door de poort kan is het ook niet handig.

Ik ben laatst een keer gevallen met deze fiets. Het was gelukkig totaal niet hard, maar omgevallen, maar mijn kinderen hadden echt helemaal niets!!! Dat is dus echt dankzij het voorstuur. Maar ik vind ook wel dat je snel slingert met het stuur. Waarschijnlijk kan er wel een ander stuur op, maar ik zou het ook aan een fietsenmaker vragen. Je moet toch zeker weten dat het goed zit! Succes ermee!

Iedere keer stuntelen bij de poort is ook niet handig (en veilig).

en ik ben er helaas bewijs van, dat je zonder zo’n breed stuur behoorlijk rottig kunt vallen(nouja daan vooral)… Ik heb dus geen breed stuur, en daan heeft een volle smakkerd gemaakt op de grond… Ik denk ook wel dat hij met zo’n breed stuur de grond minder frontaal en hard had geraakt.



Wel wil ik iedereen adviseren hun kindje een valhelnpje op te geven voor op de fiets… Je weet immers maar nooit(fiets al ruim 6 jaar met kinderen op de fiets, nog nooit iets gebeurd, maar twee weken geleden dus wel!)

Ja hoor, dat kan gewoon!

Ik heb deze fiets nu ook bijna anderhalf jaar, en het was 1 van de eerste dingen die de fietsenmaker tegen me zei: als de kleine straks niet meer voorop zit, en je vindt het stuur zo wat raar, kan er zonder problemen een ander stuur op hoor!



Deanne zit sinds 2 weken achterop nu, en inderdaad: :shifty: het ziet er niet uit, zo’n breed stuur zonder voorzitje… dus toch binnenkort eens kijken voor een ander stuur.

Maar zolang je een kindje voorop hebt zitten, zou ik toch dat brede stuur houden hoor!

hallo,



bedankt voor jullie reacties.

het stuur blijft er dan ook nog even op zitten tot de jongste niet meer voorop mag. dan wil ik wel een gewoon stuur.

de fiets is gewoon degelijk en stevig.



groetjes henny

naast de bescherming bij vallen, heeft het stuur ook een andere functie… afstand overbruggen namelijk.



Om je meer ruimte te geven bij het op en af stappen en tijdens het fietsen, is de afstand van je stuurpen naar je zadel veel groter.

Het grote stuur komt dus verder naar voren OM je kindje heen.



Zou je er nu een gewoon stuur op zetten, dan moet je voorover gaan hangen om bij je stuur te komen.

Een vriendin van mij liet er een gewoon stuur op zetten, maar merkte toen wat het is om 10 cm verder van je stuur af te zitten en die heeft het oude stuur dus weer terug laten zetten.



Als je geen kind meer voorop hebt, is het handiger om een gewone fiets aan te schaffen.

ja daar zit wat in dat je dan verder naar voren moet buigen.



ik vind het een degelijke fiets goed stevig.

en ik heb hem van me schoonouders gehad, dus vind het best zonde om hem dan weg te doen.



wel vind ik hem iets zwaarder fietsen dan een gewonen fiets, komt natuurlijk ook door dikke en kleinere banden.



ik ga er is over denken, en met mijn schoonouders over hebben.



groetjes henny

Ik heb een nieuwe oma fiets (van €400,-) zou je nou op zon fiets ook een stuur van de sparta kunnen doen? Als er op de sparta ene normale zou kunnen kan het toch ook andersom ofniet??

volgens mijn man zal dat wel kunnen, alleen de afstand van het zadel naar het middenpunt blijft hezelfde.



oja over dat de overbruging van stuur naar zadel, had mijn man over dat je diverse sturen heb die je kan verstellen dat het meer naar je toe of verder van je af kan zetten.



groetjes henny