een 2e kinderwens, wat al zo lang duurt

wij hebben een 2e kinderwens, en we zijn hier al 1,5 jaar mee bezig

ik heb een poosje bij de gyn gelopen, maar lichamelijk is alles in orde

het probeem zit hem in mijn cyclus die heel onregelmatig is

versta tussen de 28 en 53 dagen

misschien heeft dit een psygische oorzaak, maar ja dat is lastig om daar achter te komen

nu ben ik op zoek naar meer mensen die en kinderwens hebben en het erg lang duurt en ze niet goed weten wat ze hiermee aan moeten



alvast bedankt voor reacties

Waarom zou je onregelmatige cyclus een psychische oorzaak hebben? Een onregelmatige cyclus is vaak het gevolg van instabiele hormoonwaardes en heeft niet met iets psychisch te maken. :roll:



Heeft de gyn je hormoonwaardes allemaal nagekeken (FSH, LH, prolactine, progesteron) en hebben ze mbv echo’s al eens gekeken of je een eisprong hebt? En is je luteale fase lang genoeg? Je cyclus is zeker te reguleren met Clomid of andere hormoonmedicatie. Waarom krijg je niet zoiets voorgeschreven? Jullie zijn al een hele poos bezig, dus dat lijkt me een goede reden!

wij waren ook ongeveer zo lang bezig voor een 2e en er werd bij mij ook niets gevonden :frowning:

maar ik heb toch clomid gehad om m’n cyclus regelmatiger (was ook 28-63 dagen) te krijgen en was gelijk de 1e ronde met clomid zwanger :thumbup: :dance:



dus ik zou vragen of je het niet mag proberen met clomid :think:

hai

hier ook 1 met een 2de kinderwens, maar in mei zijn we alweer 2 jaar bezig ermee. De medische molen zijn we pas net in gestapt, dus alle onderzoeken lopen nog (27 januari hopelijk wat meer duidelijkheid).

Ik heb op zich geen onregelmatige cyclus (tussen de 28 en 30 dagen, dus dat valt niet echt onder regelmatig toch?)



ik had nog wel een vraagje ook…wanneer is nou je eisprong? Is dat nou op de dag VOORDAT je temperatuur omhoog gaat of OP de dag dat je temp omhoog gaat? En officieel hoort het dan toch ook nog precies 14 dagen te duren voor je NOD? Iig, klopt dat bij dus van geen kanten (werd 11 dagen na mn temp.stijging weer ongi…)



Maar meis, wil je ook ff een knuffel geven :hug: Het is niet makkelijk als de wens groot is.



groetjes Jiska

Jiska, je eisprong is op de dag voordat je temperatuur omhoog gaat. 11 dagen een hoge temperatuur is voldoende hoor. Ze gaan uit van 10 dagen hoge temperaturen. Als dat minder dan 10 dagen is, kan het een probleem opleveren. Ik had maar 7 dagen een hoge temperatuur, kreeg een hormoon voorgeschreven en was na 2 maanden zwanger. Ik hoop dat jullie niet al te lang meer hoeven te wachten op een 2e.



Anoniem, Ik kreeg ook al heel snel clomid voorgeschreven toen ik lange cyclussen (6-8 weken) had. Dus ik snap ook niet waarom ze het bij jou niet willen doen.

jippie ik zei ook niet dat mijn onregelmatige cyclus iets te maken heeft met een psychisch probleem

het zijn 2 losse dingen…



en ze hebben me geen medicatie voorgeschreven omdat er een half jaar geleden gezegt was dat mijn lichaam niet toe was aan zwanger worden ( lang verhaal) en dat ik dat eerst moest “opknappen” voordat ik evt zwanger zou worden

en nu heb ik voor mezelf het idee dat het wel goed zit, dus misschien moet ik toch weer eens aankloppen

kan een ha dat ook voorschrijven of kan alleen de gyn dat??

Dat kan helaas alleen een gyn. Dus je zult toch weer terug moeten.

nou ja ik wacht het wel even af, want het zit nu alweer dagen te rommelen, en dan zie ik wel dat ik daarna naar de gyn ga

Een huisarts mag inderdaad geen Clomid of andere hormoonmedicatie voorschrijven. Daarvoor moet je weer terug naar de gyn. Daar zul je dan waarschijnlijk ook onder controle blijven.

Hier ook iemand met een tweede kindjeswens die al even duurt. Wij zijn nu twee en half jaar bezig en net onder behandeling bij de gyn.

Altijd een superregelmatige cyclus 27/28 dagen en een eisprong die ik altijd meen te voelen. Kan er na een buikkramp de klok op gelijk zetten dat ik twee weken later ongesteld wordt.



Wens je veel succes. Misschien is het wel verstandig nog een slangs de huisarts te gaan. Wie weet dat de gyn je nu wel wat voor kan schrijven.

Hier hopen we ook ruim 2 jaar op een (blijvende) zwangerschap/2e baby… Nog niets dus, ondanks mijn regelmatige cyclus.



Laat je je doorverwijzen naar de gyn?

hoi hoi



ook ik heb lang op een 2e moeten wachten

mijn dochter wordt april 6 jaar en ik ben nu 5 weken zwanger van de 2e

we waren al bezig voor een 2e toen mijn dochter 6 maanden was

en gingen naar een jaar proberen naar huisarts die stuurde me naar huis met de mededeling van je heb een dochter dus het kan

naar nog een jaar proberen uiteindelijk naar gyn en toen een tjd lang clomid en pregnyl gebruikt om toch nog zelf te proberen zwanger te worden en later nog een paar iui pogingen en uiteindelijk zijn we 2 jaar geleden ermee gestopt omdat ik het niet meer de teleurstelling elke maand aankon en vorige maand heel spontaan zwanger geworden

dus hoe lang het ook duurt geef nooit op het komt soms wanneer je het niet verwacht

Sabine, wat een hoop je verhaal toch weer! Veel geluk met je zwangerschap.



Hier ook 2,5 jaar bezig voor een 2e, ook al een IUI poging gehad en daarvoor ruim een jaar clomid, helaas 2 x een mk gehad. Nu moeilijke periode, ik ben bijna 38 en zit echt in het stadium, nu of nooit. Weet dat dat niet nodig is en Sabine jouw verhaal geeft de burger ook moed.

Hoe heb jij die jaren nadat jullie besloten de natuur zijn gang te laten gaan ervaren?



Ik merk dat ik (ook door de mk’s) in een soort rouwproces zit, soort afscheid nemen van het idee dat er hier ooit 2 kids rondhuppelen.

Soms staat dat idee me dan ook wel weer heel erg aan en soms ben ik zo megaverdrietig. Heel moeilijk om gevoel en verstand bij elkaar te krijgen vind ik. Ik kan alles heel rationeel benaderen maar mijn gevoel huppelt daar dan weken achteraan.



Anoniem25 ik vind het vreemd dat er gelijk psychische oorzaak wordt geroepen, vaak heeft een wisselende cyclus toch wel een oorzaak.



natas