educatief of vandalisme???

@Bambi wrote:

Ik vind het juist allebei erg leuke programma’s :thumbup:

En vandalisme, tja, je kunt je kind toch zelf uitleggen dat het niet de bedoeling is (En ik houd wel van ‘stoute’ programma’s voor kleine kinderen, ben juist blij dat het niet allemaal TE verantwoord is).




Hier dus net zo.



Mocht je iets educatiefs er in willen zoeken (moet het trouwens altijd educatief zijn??), dan in de richting van creativiteit.

Wat ik al eerder noemde, ik zie het als een grote kleurplaat.

Wilde net al reageren: waarom moet alles op tv educatief zijn, maar lydia was me al voor :slight_smile:

Ik heb het niet gezien (tigo kijkt vooral naar nickelodeon, dat is zeker niet educatief maar puur vermaak) maar denk dat tigo het vooral erg leuk zou vinden. Juist omdat die kinderen iets heel ergs “stouts” doen is dat voor tigo erg vermakelijk omdat hij dondersgoed weet dat het natuurlijk niet mag!

Vinden de voorstanders van het programma dan niet dat het aan de leeftijd ligt?

En aan het karakter van het kind? Ik vind het eigenlijk best lastig om te zeggen dat het voor alle kinderen een slecht voorbeeld zou zijn, maar ik denk dat het niet geschikt is voor alle kinderen en leeftijden.



Als mijn neefje van 2 dit zou zien zou hij het na gaan doen. :shifty: Hij snapt het ‘spel’ nog niet en zal ook naderhand niet meer denken aan het einde. (als hij het al snapt)

het hoeft niet educatief te zijn…maar dit is echt de andere kant…ik vind het te ver gaan…



laat ze dan een schilderij maken die ze daar ophangen…

en laat ze dan de spulletje vervangen voor iets kleurrijks…



niet de boel onder smeren… :hand:



dave vind het ook neit leuk hoor

Ik ben het ook met Colle eens. Educatief hoeft van mij echt niet altijd, maar dat is wel wat de programmamakers van kindertijd prat op gaan.

Dit programma gaat mij echt te ver. Moedwillig andermans spullen vernielen, in scene gezet of niet, dat is in mijn ogen geen stoute TV meer.



Als kinderen al een kussen voor hun gezicht doen, omdat ze het niet willen zien en een ander kindje van streek is omdat ze een teddybeer mollen van een baby, dat gaat toch te ver???

Tja, dan zet je een ander programma op, denk ik dan maar.



Ik laat mijn zoontje van 2 kijken en die ziet (inderdaad Lydia) kinderen iets wits in kleuren verven. Dat huilende kind huilde al voordat het binnen was trouwens :wink:

Ik weet niet of het aan de leeftijd ligt. Lola kijkt ernaar en legt volgens mij helemaal geen verband in de zin van dat wil ik ook doen.

Lente weet gewoon dat het een tv programma is en dat je dat niet nadoet.

Zo zijn er toch veel meer dingen die ze op tv zien die ze niet in het echt na gaan doen?

@Elka wrote:

Dit programma gaat mij echt te ver. Moedwillig andermans spullen vernielen, in scene gezet of niet, dat is in mijn ogen geen stoute TV meer.




Maar ze vernielen toch niets, in de zin van kapot maken? Anders is mij dat ontgaan hoor :think:



Ik zie kinderen iets wits kleur geven (het leven kleur geven, als je naar een gedachte erachter zoekt?), niet meer dan dat.

nogmaals: creativiteit! Dat haal ik eruit. Daar is de maker van dit filmpje sterk in. Ik herkende de stijl direct van oma hondje. Daar hou je van of je vindt t vreselijk en niet passend bij kinderen. Het is hier favoriet…

Het feit dat er oveel kindjes zijn die vanuit zichzelf aangeven dat het niet leuk is en niet mag, zegt mij dat kinderen slimmer ijn dan men denkt, en dat ouders zich niet o druk hoeven te maken dat hun kroost het verkeerde oppikken van de TV. Als ouder ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk om uit te leggen wat wel en wat niet kan.



Noah kijkt naar WWE (worstelen) en weet dat ie dat NOOIT en te nimmer met zijn usje mag doen. Hoefde we hem niet uit te leggen. Hij kijkt Tom en Jerry, en het enige wat hij daarvan na aapt is het sluipen in onze slaapkamer als Ava ligt te slapen.



Kinderen zien zoveel ‘verkeerde’ dingen o ptv. Als ouders weten uit te leggen wat wel en niet mag, dan is zo’n ‘kladder’ programma in principe OOK educatief.

mijn kids zijn nogal “na-apers” alles wat ze zien (of het nou wel of niet mag) doen ze na!!!



dus kweet bij voorbaat al, dat mijn kids dit NIET te zien krijgen :wink:

ik vind trouwens ook dat je kinderen best kan leren dat ze dus niet alles ook mogen doen. Misschien is juist dat wel het educatieve hieraan. :think:

Ah! eindelijk een paar medestanders! :thumbup:





Ik was echt PISsed off over die knapper, belaçhelijk en dit programma vind ik ook om te huilen. ! :evil:





Idd en steeds maar eindigen met dat negatieve héél raar



Dit vind ik echt weer hysterisch tv maken. Kunst om de kunst weet je wel :evil: . Vréselijk hollands



Ik vind het NIET educatief en NIET grappig en NIET luchtig.



Al is het gemaakt voor 4-6 jarige het wordt weluitgezonde op een tijdstip dat mijn 3 jarige zoon, tv kijkt en vréselijk ongelukkig en verbouwereerd /geshockeerd zich afvraagt wat er allemaal gebeurd daar



Waardeloze toestand, het kan toch gewoon simpel? Zijn wij allemaal van die sukkels geworden dan, met al die normale televisie van vroeger? Valt wel mee toch ?





Het is allemaal maar meer meer meer , gekker, groter , “edgier”? Ok ik zal stoppen nu :mrgreen: maar boos blijf ik lekker toch! :lol: